kv1983 Geplaatst: 12 oktober Delen Geplaatst: 12 oktober (aangepast) Hi weet iemand wat dit is? Bij mijn voedster steken steeds dit soort plukjes uit, ze zitten vast aan soort harde knoopjes. Is dit normaal? Ik heb het nog nooit eerder gezien. Verder heeft ze nergens last van. Het lukt me niet om een foto toe te voegen. Het ziet eruit als een bosje fluf wat als een soort boeketje aan elkaar zit met een touwtje. 15 oktober aangepast door Evee titel aangepast Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 12 oktober Delen Geplaatst: 12 oktober Klinkt als een niet natuurlijk loslatende vacht en dat kan meerdere oorzaken hebben. Is het over het hele lijf of een bepaalde plek? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kv1983 Geplaatst: 12 oktober Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober Nee alleen bij haar wangetjes Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kv1983 Geplaatst: 12 oktober Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober Er zitten een soort van harde knoopjes die een plukje vacht bij elkaar houden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kv1983 Geplaatst: 12 oktober Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 1 minuut geleden, Deeskuh88 zei: Klinkt als een niet natuurlijk loslatende vacht en dat kan meerdere oorzaken hebben. Is het over het hele lijf of een bepaalde plek? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 12 oktober Delen Geplaatst: 12 oktober Ja, ik ken de plukjes wel. Ik heb het bij de paarden gehad meerdere keren. Eén keer was het een bacterie, en één keer een huidschimmel. Bij de konijnen nog geen ervaring mee. Wel met een loslatende vacht natuurlijk, maar dat zit nooit bij elkaar vast met een hard knoopje. Die haren zijn volledig los van elkaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
kv1983 Geplaatst: 12 oktober Auteur Delen Geplaatst: 12 oktober 11 minuten geleden, Deeskuh88 zei: Ja, ik ken de plukjes wel. Ik heb het bij de paarden gehad meerdere keren. Eén keer was het een bacterie, en één keer een huidschimmel. Bij de konijnen nog geen ervaring mee. Wel met een loslatende vacht natuurlijk, maar dat zit nooit bij elkaar vast met een hard knoopje. Die haren zijn volledig los van elkaar. Weet je nog hoe de huidaandoening heette? Wij hebben ook veel contact met paarden dus misschien is het besmettelijk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 12 oktober Delen Geplaatst: 12 oktober Ik heb het wel eens gezien bij een konijn in de opvang, en dat was waarschijnlijk door slecht verharen in de rui. Maar bij hem zat het duidelijk op zijn billen, dat waren echt allemaal kleine klitjes. Maar als het door de rui komt, dan vindt ik bij de wangen wel een onwaarschijnlijke plaats. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Deeskuh88 Geplaatst: 12 oktober Delen Geplaatst: 12 oktober 31 minuten geleden, kv1983 zei: Weet je nog hoe de huidaandoening heette? Wij hebben ook veel contact met paarden dus misschien is het besmettelijk. Als het rain rot is, is het heel besmettelijk, ja. De naam van de bacterie ben ik vergeten, maar die veroorzaakt allemaal kleine ontstekingen en pusbultjes. Hebben ze ook veel pijn aan. De huidschimmel viel mee, daar kon ik gewoon aankomen. De rain rot heb ik echt met handschoenen aan en antibioticazalf moeten behandelen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 14 oktober Delen Geplaatst: 14 oktober Ik heb een keer een video gezien over bultjes en klontjes haar op de wangen van konijnen en waar dat door kwam. Ik weet niet meer precies hoe het zat. Mag ik dat filmpje hier linken? Het is een YouTube filmpje. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 14 oktober Delen Geplaatst: 14 oktober Ja dat mag je linken. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 oktober Delen Geplaatst: 15 oktober Losse plukjes zijn niet zo gek in de verhaarperiode, maar als er harde stukjes aanzitten is er meestal een parasiet in de vacht, is mijn ervaring. Of het moet bij de oogjes of bek zijn, dan kan het ook traanvocht of kwijl zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Annasbeestenbende Geplaatst: 15 oktober Delen Geplaatst: 15 oktober Hier is het filmpje. Het is wel in het Engels. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.