Cheeta26 Geplaatst: 10 oktober Delen Geplaatst: 10 oktober Dus. Ik had altijd de lijnzaadbrokjes van de ene webshop "wink wink" en moest nu over op een andere. Die moest je echter minimaal 500 gram bestellen en de brokjes zijn ook een stuk langer en 5 keer zo dik zag ik toen ik net de zak bekeek. Ik heb met de laatste zak van 100 gram ongeveer een half jaar gedaan voor twee konijnen denk ik. Omdat het echte pellets zijn met alleen lijnzaad breken die dingen snel dus ben je op het laatst stukjes bij elkaar aan het zoeken tot 1 heel brokje. Ze waren alletwee 100 gram zwaarder dan moest bij de laatste vaccinatie bij de dierenarts. Ik geef het ze ter verrijking en om te helpen met de rui. Ze vinden het echt lekker maar hoeveel mag je ookalweer voeren per kilo lichaamsgewicht? 1 heel nieuw brokje weegt al 2 gram en als ik een half jaar heb gedaan met 100 gram dan was het 0.25 gram per konijn per dag. Ik heb het nooit gewogen. Als ze niet in de rui zijn geef ik minder. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 10 oktober Delen Geplaatst: 10 oktober 2 gram vind ik niet eng, zit er meer in dan alleen lijnzaad? Als je ze makkelijk kunt breken is ieder een halve toch ook een optie? 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 11 oktober Delen Geplaatst: 11 oktober Een paar brokjes per dag mag je geven, als het vrij grote brokken zijn wat minder. Twee of drie brokjes per dag zou kunnen. Van de kleinere brokjes 1-5 brokjes per konijn per dag. Let wel op: Dat is niet per kilo, maar per konijn 😉 Dus max 5 gram per konijn per dag, zou ik aanhouden. Het werkt laxerend, dus niet te gek maken. De genoemde hoeveelheden zijn ook maximaal, minder geven mag altijd. Het is altijd aan te raden te kijken naar het individuele konijn. Als die van jou het prima doen met minder, lekker zo laten. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 11 oktober Auteur Delen Geplaatst: 11 oktober 8 uren geleden, Kolino zei: 2 gram vind ik niet eng, zit er meer in dan alleen lijnzaad? Als je ze makkelijk kunt breken is ieder een halve toch ook een optie? Nee echt alleen lijnzaad zit er in Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 11 oktober Delen Geplaatst: 11 oktober Ik had eerder van dat lijnzaad in brokjesvorm. Nu heb ik lijnzaadstaafjes - uit de webshop van BB. Alleen zijn sommige staafjes zo klein dat ik uit moet kijken voor mijn vingers. Rosie is geen probleem maar Flo wel. Als je niet uitkijkt, heeft hij je vinger te pakken. Is al een paar keer gebeurd dus ik probeer de lange te geven maar die zitten er nu steeds minder in. Ze krijgen er bij mij twee of drie per avond. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.