LarissaS Geplaatst: 8 oktober Delen Geplaatst: 8 oktober (aangepast) Hoi allemaal, Ik zou graag jullie advies willen over mijn konijntje Sjors van 8,5 jaar. 2 weken geleden zijn we ‘s avonds met hem bij de spoed geweest vanwege snot. Ik heb antibiotica en metacam voor hem meegekregen en dat sloeg goed aan. Het leek een paar dagen beter te gaan, tot hij stopte met eten. Meteen begonnen met dwangvoeren (wat overigens echt niet te doen was) maar het hielp niet. Weer naar de da geweest, gasbuik. Daar heeft hij medicatie voor gekregen en een aantal keer terug geweest voor controle. Ondertussen werd zijn gewicht ook heel hard lager. De medicatie sloeg wel aan, zijn gasbuik werd minder en hij begon weer zelf te eten maar zijn gewicht bleef dalen. Sinds afgelopen woensdag begon ik te merken dat de kracht in zijn achterpoten minder werd. De da gaf aan dat dit niet gek is omdat hij zo was afgevallen en daardoor wat krachtverlies. Dit zou beter moeten zodra zijn gewicht weer hoger werd. Gisteren ben ik weer bij de da geweest, omdat hij zijn achterpoten nu helemaal niet meer lijkt te kunnen gebruiken. Hij is ook nog meer afgevallen, inmiddels nog maar 1 kg (normaal ongeveer 2,3). Ik vermoed ec, hier heb ik best wel op aan gedrongen bij de da, maar zij blijft vasthouden dat dit komt door het krachtverlies van het weinige eten en wilde mij dus geen medicatie voor de ec meegeven. Ik ben normaal heel tevreden met deze da, lijkt me ook echt konijnenkundig, maar ik twijfel toch of dit wel de goede beslissing is geweest. Ik ben benieuwd wat jullie denken. Groetjes, Larissa 8 oktober aangepast door LarissaS Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 oktober Delen Geplaatst: 8 oktober Ik vertrouw op mijn eigen gevoel in dit soort situaties. Mijn ervaring is dat je zelf je konijn het best kent. Ik zou of een consult doen bij een andere dierenarts (2nd opinion) of, gewoon panacur (online) bestellen en de kuur starten tegen EC. Het is een ontwormingsmiddel, in de vrije verkoop te krijgen. Overigens duikt EC op bij verminderde weerstand. De luchtweginfectie kan de dip in de weerstand gegeven hebben, waardoor de parasiet actief is geworden. Het één sluit het ander niet uit. Wat EC betreft is mijn ervaring dat je bij twijfel beter behandeling kan starten dan afwachten. Ergens snap ik wel de aarzeling van je dierenarts om een konijn met al gezondheidsproblemen en last van de spijsvertering nog meer medicijnen te geven. Maar als het wel EC is en je wacht nog een week of twee voor je behandeling start, is de kans dat je konijn opknapt wel een stuk kleiner. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LarissaS Geplaatst: 8 oktober Auteur Delen Geplaatst: 8 oktober Dankjewel voor je snelle reactie! Ik heb Panacur gehaald vandaag en de eerste dosis zit erin! Afwachten of het helpt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 9 oktober Delen Geplaatst: 9 oktober Wat zorgelijk dat ze nog maar 1 kilo weegt. Hopelijk slaat de Panacur aan🤞🏻🍀 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 12 oktober Delen Geplaatst: 12 oktober En hoe gaat het nu? Vooruitgang? Op 8-10-2024 om 20:03, LarissaS zei: Ik heb Panacur gehaald vandaag Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 oktober Delen Geplaatst: 15 oktober Ik ben ook wel benieuwd hoe het nu gaat. @LarissaS Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.