Ga naar inhoud

Buitenhok konijnen

Aanbevolen berichten

Goedenavond, Wij staan op het punt om twee konijnen aan te schaffen. Nu Zijn de meeste buitenhoeken aan de onderkant open en staan ze bij ons rechtstreeks op tegels. Wat kunnen we gebruiken onder het hok om de tegels te beschermen maar ook meer warmte te bieden behalve alleen stro. 

Bedankt alvast! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn voor sommige hokken ook een vlonder of vloer te koop. Dan heb je dezelfde ondergrond onder als op de verdieping (hout, aluminium of kunststof bijvoorbeeld). Of het je tegels beschermt weet ik niet. Wel van urine en keutels in ieder geval. Waar wil je de tegels verder tegen beschermen?

Als je onderin ook warmte wil geven ipv enkel op de verdieping, dan kun je plexiglas tegen her gaas maken in de winter en inderdaad extra stro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar wat voor soort hok kijken jullie?

Om aan voldoende ruimte te komen, kom je meestal uit op een volière of ruime (kippen)ren.

Daarbij kun je dan los schuilhokken gebruiken (bijv. Een hondenhokje, daar zitten bodems in) of bij kippenhokken het schuilhok dat er in zit. In de ren zelf hoeft geen bodembedekking, tegels is prima. In het schuilhok stop je wel bodembedekking. Daar bied stro voldoende warmte voor, eventueel met een absorberende onderlaag (houtkorrel, hennepvezel of back 2 nature bijvoorbeeld).

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Sander1987 zei:

Nu Zijn de meeste buitenhoeken aan de onderkant open en staan ze bij ons rechtstreeks op tegels.

Zo staan de meeste verblijven van BunnyBunch leden volgens mij. Niks mis mee. Ik weet niet hoe goed je ingelezen bent over het welzijn van konijnen? Je zit hier op de goede plek in ieder geval.

Enkele cruciale tips, om het jezelf zo gemakkelijk mogelijk te maken kun je het beste een koppel bij een konijnenopvang vandaan halen. Is er nog geen koppel dan kun je ze daar laten koppelen. En kleine konijnen hebben minimaal 4m² permanente leefruimte nodig. Hoewel ik het daar niet helemaal mee eens ben want kleins konijnen kunnen echt over actief zijn. Ik had 4m² voor mijn koppel van 1.6 en 2.0 kilo maar Bobby 1.6 is zo actief dat ik ben geëindigd met 25m² ook omdat ik de ruimte heb. Hoe groter de konijnen hoe meer m²

Dit in een notendop. Het is erg verstandig en aan te raden om je goed in te lezen  alvorens je beslist om konijnen te nemen. Allemaal niet negatief bedoeld en wellicht weet je alles al en kun je dit verhaaltje overboord gooien. We horen te vaak dat het niet goed gaat namelijk en met goede voorbereiding en basis kennis kun je ellende en onnodige kosten voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .