Ga naar inhoud

Konijn met ondertemperatuur


Aanbevolen berichten

Ik heb al zolang ik konijnen heb de konijnen binnen zitten. Ik denk dat er maar één tussen heeft gezeten die het buiten leuker had gevonden, en dat was Venco. Britt heeft buiten gezeten en vond het binnen net zo leuk. Galaxy daarentegen is best een schijtluis en schiet van alles weg. Die zou buiten niet blij worden. Hij vindt een open raam al enorm spannend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Deeskuh88 zei:

Ik heb al zolang ik konijnen heb de konijnen binnen zitten. Ik denk dat er maar één tussen heeft gezeten die het buiten leuker had gevonden, en dat was Venco. Britt heeft buiten gezeten en vond het binnen net zo leuk. Galaxy daarentegen is best een schijtluis en schiet van alles weg. Die zou buiten niet blij worden. Hij vindt een open raam al enorm spannend.

Tot nu toe lijken Fluffy en Pip het heerlijk te vinden binnen. Ik zie meer binkies hier en ze zijn heerlijk relaxed. Bijkomend voordeel voor mij is dat ze binnen ook meer mens gericht zijn dan buiten. 
Fluffy was een binnen konijn, van Pip weet ik het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het ook heerlijk hoor. En ze zijn perfect zindelijk. Hun kamer kan vooral qua hooi een zooitje zijn (hooi en wat keuteltjes, nooit plasjes), maar in alle andere ruimtes van het huis waar ze komen, vinden we echt niets. En ze zijn allebei enorm mensgericht.

 

Hoe anders dan onze vorige konijnen, dat waren weer echt smeerpoetsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Deeskuh88 zei:

 

Ik vind het ook heerlijk hoor. En ze zijn perfect zindelijk. Hun kamer kan vooral qua hooi een zooitje zijn (hooi en wat keuteltjes, nooit plasjes), maar in alle andere ruimtes van het huis waar ze komen, vinden we echt niets. En ze zijn allebei enorm mensgericht.

 

Ze zitten nu natuurlijk pas 6 dagen binnen, maar het valt me echt enorm mee met de troep. Natuurlijk ligt er wel wat hooi hier en daar, dat kan ook niet anders met binnen konijnen.

Omdat het verblijf in eerste instantie bedoeld was als tijdelijk verblijf liggen er nu vuilniszakken met daaroverheen puppy pads en daaroverheen weer een fleece deken om de laminaat vloer te beschermen. Qua inrichting hebben ze nu alleen een simpele kitten bak.

 

Omdat het nu naar alle waarschijnlijkheid een permanent verblijf gaat worden, gaan we morgen vinyl leggen, krijgen ze de open tralie kooi als wc + eet en drink plek en natuurlijk een catcube. 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het kan en goed gaat. ❤️

 

Verbaast me wel hoe verschillend konijnen kunnen zijn. Hier zou ik ze echt niet binnen houden.

Scarlett houdt van planten, weer, regen, wind, buiten zitten etc. Die gaat binnen telkens telescopen en kijkt echt naar de muur van: "dit is saai!". Daarna gaat ze slopen.

Lodewijk knaagt als een malle, zelfs met af en toe binnen sjeezen, zie ik nog knaagsporen op de plinten, maar an sich vind hij binnen prima, als Scarlett er maar is.

Hij is ook de minst zindelijke, dus dat zou veel dweilen worden.

 

Zelf vind ik buitenkonijnen ook gewoon gezellig, maar goed, zij eisen ook echt aandacht, dus dat krijgen ze eigenlijk meestal ook wel. Alleen niet als ik ziek ben of voor onze dochter moet zorgen. En dan wordt er dus echt gemopperd. Inc. guilt trips, rondhangen of gaan liggen voor de deur, op de boomstronken blijven zitten en pontificaal je kont laten zien en het huis binnen dringen om je mens te zoeken. Zo riep mijn man van de week: "Jouw konijn zit op je te wachten". Ik mag nooit zeggen dat het mijn konijn is of mijn konijnen, ik moet altijd onze konijnen zeggen. Behalve als mijn konijn, Scarlett, duidelijk eist dat ik kom aaien. Dan is het dus wel mijn konijn. 🤣

  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, bunnyempress zei:

Fijn dat het kan en goed gaat. ❤️

 

Verbaast me wel hoe verschillend konijnen kunnen zijn. Hier zou ik ze echt niet binnen houden.

Scarlett houdt van planten, weer, regen, wind, buiten zitten etc. Die gaat binnen telkens telescopen en kijkt echt naar de muur van: "dit is saai!". Daarna gaat ze slopen.

Lodewijk knaagt als een malle, zelfs met af en toe binnen sjeezen, zie ik nog knaagsporen op de plinten, maar an sich vind hij binnen prima, als Scarlett er maar is.

Hij is ook de minst zindelijke, dus dat zou veel dweilen worden.

 

Zelf vind ik buitenkonijnen ook gewoon gezellig, maar goed, zij eisen ook echt aandacht, dus dat krijgen ze eigenlijk meestal ook wel. Alleen niet als ik ziek ben of voor onze dochter moet zorgen. En dan wordt er dus echt gemopperd. Inc. guilt trips, rondhangen of gaan liggen voor de deur, op de boomstronken blijven zitten en pontificaal je kont laten zien en het huis binnen dringen om je mens te zoeken. Zo riep mijn man van de week: "Jouw konijn zit op je te wachten". Ik mag nooit zeggen dat het mijn konijn is of mijn konijnen, ik moet altijd onze konijnen zeggen. Behalve als mijn konijn, Scarlett, duidelijk eist dat ik kom aaien. Dan is het dus wel mijn konijn. 🤣

Wacht maar tot onze dochter in jouw dochter veranderd 😂😂

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij hebt ook echt bijzondere konijnen hoor @bunnyempress

Lig hier altijd in een deuk om de verhalen en foto’s van jullie boeven koppel 😅

 

Die twee van mij lijken alles wel prima te vinden, hoewel Pip ook een pittige tante kan zijn 🙈 als de inrichting van de ren haar bijvoorbeeld niet bevalt laat ze dat duidelijk merken door met spullen te gooien of te slepen 😂

 

Het caviahok hebben we nu in de buitenren van Fluffy & Pip gezet. Op deze manier staan ook zij goed beschermd tegen de weersomstandigheden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Lappie2 zei:

Wacht maar tot onze dochter in jouw dochter veranderd 😂😂

 

Oh ja, dat gaat vast wel gebeuren. Ik hoor ook al jaren van mijn zus dat haar dochter "dat van mij heeft" en "dat" is dan nooit echt een lief of geweldig ding zeg maar. 😅.

Toen zei ze een keertje iets over hoe haar dochter zo sociaal was en al haar eerste uitnodiging voor een kinderfeestje had. En toen zei ik heel bijdehand: "oh, ja, dat heeft ze van mij". 😎Stilte aan de andere kant van de telefoonlijn.  😂😂

 

1 uur geleden, mammafelina zei:

Jij hebt ook echt bijzondere konijnen hoor @bunnyempress

Lig hier altijd in een deuk om de verhalen en foto’s van jullie boeven koppel 😅

 

Ik heb nog geen tijd gehad om de verhalen op te schrijven van de afgelopen tijd - maaruh, ze blijven een boevenkoppel.

Echt vreselijke verhalen hier. 🫣. Ik kan toch nog steeds wel lachen om ze, dat wel... uiteindelijk.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezellig dat ze deze winter binnen blijven. Als ze bij je dochter op haar kamer staan is dat voor haar natuurlijk geweldig! Ze zaten er al een week, dus jullie hadden al een indruk hoe ze het zouden vinden als ze binnenbleven en welke ‘overlast’ ze mogelijk geven, dat scheelt. 
 

Tijdens het bijlezen wilde ik een stuk vinyl adviseren, maar dat ligt er inmiddels al 😃Ik vind het ideaal spul als je konijnen binnen hebt. Je vloer blijft schoon en mooi, en je kan het vinyl makkelijk schoonmaken. En krijg je ingebeten urinevlekken niet meer weg, dan kan je vrij goedkoop een nieuw stuk kopen. 
 

Hou er wel rekening mee dat ze het opeens in hun hoofd kunnen halen om bovenop de traliekooi te springen en dan op het bureau/kastje dat er naast staat. Het blijven konijnen die je soms kunnen verrassen haha. Maar het traliedakje voelt vast ook veilig voor ze.

 

Fijn dat de cavia’s nu gebruik maken van Fluffy en Pips buitenren. 

We horen vast meer verhalen over Fluffy en Pip en hun binnenavonturen deze winter 😃

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond kwamen we er achter dat ze de tralie kooi niet uit durfden te springen 🙈 Pip was (hierdoor?) behoorlijk gefrustreerd en probeerde eerst Fluffy en later ook onze handen aan te vallen. Ze bromt altijd wel als er eten in het spel is en kan Fluffy dan ook behoorlijk opjagen, maar dit echte aanvallen had ik nog nooit gezien.

Gelijk een badmatje dat ik toevallig nog had liggen voor de tralie kooi gelegd zodat  ze niet gelijk op het vinyl hoeven te springen, maar dit was nog niet genoeg om ze te overtuigen om uit de kooi te komen, dus ook nog een opstapje gefabriceerd van een prullenbak deksel met een theedoek eromheen 😅

Inmiddels springen ze gewoon in uit, de boeven 🥰

Ik moet alleen nog even kijken voor een beetje leuke aankleding en wat verrijking voor ze.

 

Als ze een poging gaan doen om op de kooi te springen, haal ik de bovenkant er gewoon af.

  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee wijzigde de titel naar Konijn met ondertemperatuur

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .