Ga naar inhoud

Voedster doet heel terratoriaal naar andere voedster

Aanbevolen berichten

Hoi hoi! Mijn voedster Mochi doet de laatse maanden best wel gemeen tegen mijn andere voedster Wonkeltje en daarmee bedoel ik echt haren eruit plukken en de baas over haar spelen en ook bijten. Wonkel heeft daarom ook een aantal kale plekjes bij haar nek. Ik heb echt geen idee hoe dit komt maar ik heb er over gedacht om Mochi dan maar te herplaatsen want ik zou wel heel graag willen dat al mijn konijnen het met elkaar kunnen vinden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud zijn de konijnen?

Vaak kunnen jonge konijnen het wel goed met elkaar vinden, maar als ze ouder worden en in de puberteit komen, dan willen ze de rangorde gaan bepalen en dan kan het gebeuren dat ze toch niet meer samen kunnen. De puberteit is gemiddeld tussen 0,5-1,5 jaar oud. 

Hoe is de relatie tussen Mochi en Snuffy? 

Helaas zie je bij drietallen vaak dat twee konijnen sterker naar elkaar toetrekken en de derde buiten de groep valt of zelfs verstoten wordt. 

Hoe gedraagt Wonkel zich hieronder? Laat ze het toe of gaat ze er soms tegenin? Is ze erg angstig geworden hierdoor of zoekt ze dan gewoon een rustig plekje op? Eten ze als groep nog wel bij elkaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Op 7-10-2024 om 19:41, happy211 zei:

Hoe oud zijn de konijnen?

Vaak kunnen jonge konijnen het wel goed met elkaar vinden, maar als ze ouder worden en in de puberteit komen, dan willen ze de rangorde gaan bepalen en dan kan het gebeuren dat ze toch niet meer samen kunnen. De puberteit is gemiddeld tussen 0,5-1,5 jaar oud. 

Hoe is de relatie tussen Mochi en Snuffy? 

Helaas zie je bij drietallen vaak dat twee konijnen sterker naar elkaar toetrekken en de derde buiten de groep valt of zelfs verstoten wordt. 

Hoe gedraagt Wonkel zich hieronder? Laat ze het toe of gaat ze er soms tegenin? Is ze erg angstig geworden hierdoor of zoekt ze dan gewoon een rustig plekje op? Eten ze als groep nog wel bij elkaar?

Snuffy is 4 mochi is 3 en wonkeltje is 2, niet zoveel verscheel maar nu gaat het beter tussen mochi en wonkeltje heb ik gezien.

De relatie tussen mochi en snuffy gaat goed af en toe laten ze elkaar met rust of gaan ze even elkaar schoonmaken (wonkel doet dit ook) maar ik had vandaag mochi even uit het verblijf gehaald om onze band wat sterker te maken en snuffy ging haar zoeken of hij wou naar haar toe? Ik weet het niet precies. Maar soms probeert mochi op snuffy te rijden snuffy laat het niet toe maar ze gaan niet vechten snuffy waarschuwd haar en begint mochi wat onderdanig te doen.

Wonkel laat dit toe helaas, ik vind het best zielig en probeert ze ook weg te komen als dit gebeurd. Mochi heeft ook heel vaak op haar gereden en daardoor is haar nek kaal ze is ook aan het piepen als dit gebeurd. Maar Wonkel is wat kleiner dan mochi dus ze kan ook niet echt makkelijk weg komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wisselen van territorium, dus af en toe samen of eentje eruit en dan erin, dat is heel lastig voor konijnen.

Zeker als er nu wat onrust is in je drietal, kan het het verergeren. Wil je dus tijd spenderen met 1 van de drie, dan kan je dat het beste doen in de ren bij hen als dat kan.

Ligt er natuurlijk aan of het hoog genoeg is dat je er bij kan zitten/staan. Hoe groot is de ruimte die ze nu hebben? Met een iets grotere ruimte kan het ook rustiger worden.

Een drietal is sowieso het lastigste om te houden, omdat er vaak 1 konijn buiten valt en/of omdat de rangorde vaak moet worden herbevestigd.

Voor wonkel is het niet goed dat er telkens haar uit de nek wordt gebeten. Zeker niet voor buitenkonijnen, want dan is de vacht enorm belangrijk.

Rijden af en toe is niet erg, als er maar geen verwondingen bij komen en dat moet als het goed is dan snel weer over zijn. Het klinkt alsof Mochi Wonkel niet verdraagt en dan wordt het helaas niet beter. Ook tussen Mochi en Snuffy klinkt het niet alsof er veel duidelijkheid is in de rangorde, als er toch telkens gereden wordt.

Ik neem aan dat snuffy is gecastreerd, want hij is een mannelijk konijn? Hoe zit het met de dames?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .