Ga naar inhoud

Fijne dierendag!


Evee

Aanbevolen berichten

Elke dag dieren dag 🥳🥳

Met Lappie deden we het wel elk jaar omdat hij zijn eerste dierendag gecastreerd werd. Dus ter compensatie voor de rottigheid die hij door moest, elk jaar was een feestje en zijn verj(h)aardag natuurlijk.  😇

 

Nu alleen verjaardagen. Kip en Leeuw zelfde dag... Met Leeuw moesten we een dag bedenken..zeker ergens in April en Kip ook, dus dezelfde dag maar gedaan 2 vogelnijnen in 1 klap. Al krijgt Leeuw geen taart.. ivm💩 

 

En Kleine doen we op Laps sterfdag. Ook ergens in dezelfde tijd geboren. Zo maken we een verdrietige dag toch weer wat vrolijker. 

 

Fijne dierendag🥳🥰

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik trakteer op een verse babyfoto voor dierendag 😉 

 

AP1GczOG8_wupeK98TxgtvrhAtCSFJtimYUcSg0RtoUtde8okZoe0hXlJEoq2AAf2jcQT-3NG00mJ6PTbrbkUnBj3LNSfFTZFTVUgjwQtnqdEQJGlcEaaHjwrA0RyA_84pZ0K44y7YqplFFMKi3ShkaR447l=w668-h890-s-no-gm?authuser=0

 

Mocht je in het kader van dierendag nog een dierenhulporganisatie willen steunen, overweeg dan om dit via de Digicollecte van Dierenlot te doen. T/m a.s. zondag worden alle donaties (met een max. van 100 euro) door hen verdubbeld namelijk. Niet alle konijnenopvangen zijn Dierenlot beneficiant, maar er zijn meerdere die meedoen dus grote kans dat de opvang die jij wil steunen ook een collectebus heeft: https://dierenlot.digicollect.nl/

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met oude konijnen weet je niet wat ze nog mee maken. De 10e verjaardag is wel gevierd, met een taart voor konijnen en een taart voor mensen.

 

Vandaag doe ik niks bijzonders, was het alweer vergeten. Iedere dag is er een moment met koekjes en ook wat lekkere kruiden.

 

Ben weer bezig om hem de woorden "kusje" en "nog ééntje" aan te leren 😁 Hilarisch, soms wordt hij ongeduldig (want het is zooo lekker) en dan krijg je heel snel een likje, vandaar dus "nog ééntje", om hem wel echt z'n best te laten doen. Hij snapt precies wat hij moet doen hoor.

 

Ik wilde ook al vragen of mensen meedoen aan "Eet geen dierendag". Ik ben al zo lang vegetariër, dat dit voor mij dagelijkse kost is. Ik vind het heel stom, dat dit niet de normaalste zaak van de wereld is. Waarom is het zo moeilijk om 1 dag in het jaar solidair te zijn? Natuurlijk vind ik dat het veeeeeel vaker moet, maar die ene dag zou iedereen even stil moeten staan bij de dieren, niet alleen de huisdieren, maar ook de dieren in de natuur en de dieren die voedsel produceren en op het bord belanden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, Kolino zei:

Met oude konijnen weet je niet wat ze nog mee maken. De 10e verjaardag is wel gevierd, met een taart voor konijnen en een taart voor mensen.

 

Vandaag doe ik niks bijzonders, was het alweer vergeten. Iedere dag is er een moment met koekjes en ook wat lekkere kruiden.

 

Ben weer bezig om hem de woorden "kusje" en "nog ééntje" aan te leren 😁 Hilarisch, soms wordt hij ongeduldig (want het is zooo lekker) en dan krijg je heel snel een likje, vandaar dus "nog ééntje", om hem wel echt z'n best te laten doen. Hij snapt precies wat hij moet doen hoor.

 

Ik wilde ook al vragen of mensen meedoen aan "Eet geen dierendag". Ik ben al zo lang vegetariër, dat dit voor mij dagelijkse kost is. Ik vind het heel stom, dat dit niet de normaalste zaak van de wereld is. Waarom is het zo moeilijk om 1 dag in het jaar solidair te zijn? Natuurlijk vind ik dat het veeeeeel vaker moet, maar die ene dag zou iedereen even stil moeten staan bij de dieren, niet alleen de huisdieren, maar ook de dieren in de natuur en de dieren die voedsel produceren en op het bord belanden.

 

Wij eten wel vlees, maar 2 keer in de week. Voor de rest vegetarische.  En ook vandaag doen wij mee met eet geen dieren dag natuurlijk.

 

Ja kusjes hihi. Met Lap ging dat altijd goed. Hij kon ook veel kunstjes. Deze 2 noooo way...geef of anders toedeloeoeoe🤪😂 Kleine gaat wel mooi hoog staan als ik het vraag.

 

Kippie doet wel kusjes geven in de lucht en keihard pikken op neus,lip of oor🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe eigenlijk al een aantal jaar niet meer aan dierendag, in de zin van niet anders dan anders. Maar ik heb nog een stuk hooitaart liggen, dus misschien geef ik die nog wel aan Do en Dobby 🙂 

 

Ik zei vandaag tegen iemand dat alle Panda’s die ik de laatste tijd op de snelweg had gezien zo langzaam reden. Toen kreeg ik de opmerking dat ik niet mag discrimineren omdat het vandaag dierendag is.

🤣

  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde ze zeker weer wat extra's geven, zeker nu Lodewijks keutels weer 100% normaal zijn, maar we waren best druk bezig.

Hun hele ren is wel schoongemaakt. Ik heb Scarlett uitbundig geborsteld, want ze had een rokje en ik wil dat Lodewijk minder haren binnen krijgt.

 

Verder hebben ze dus alleen hele dure biologische verse boerenkool gehad. Zijn ze dol op, maar lastig te krijgen.

Zag dat ik het kon meebestellen bij Rechtstreex. €2.77 voor 500 gram.

 

Ach ja, het is hier altijd dierendag, maar voor 1x mocht het van mij wel. Mijn man had echter bij het ophalen gezegd dat het voor de konijnen was. 🙃. 🫣

Ben benieuwd wat die jongen dacht, want wij bestellen dus nooit meer groente/fruit mee met onze eieren, want dat vinden we te duur geworden.

Vroeger was het veel van dichtbij (waar ik van hou), maar nu is bijna alles ook bio, met 3x de supermarkt prijs. Dat gaat een beetje moeilijk als ik voor mijzelf 500-800 gram groente per dag eet en voor de konijnen 350 gram nodig heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het voor Aya en Verdi iedere dag dierendag. Ik geef ze altijd wat extra's zoals groenvoer, dingen om te knagen, en kruiden. En dat buiten de brokjes van Seince Selective adult om. Wel heb ik vandaag hun hele ren, hok en schuilhokje helemaal schoongemaakt en tussendoor wat extra aandacht gegeven en heerlijk tegen ze zitten te praten. Heerlijk vind ik dat om dag in dag uit er voor mijn beide schatjes te zijn en om ze te verwennen en ze heerlijk te verzorgen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was helemaal vergeten dat het dierendag is. Ik had vanmorgen vroeg nog wel mijn zoon gefeliciteerd, dus die was boos op me. Maar ik heb tot 18.30 gewerkt en nu ben ik stand-by, dus ik heb er geen erg meer in gehad.

Ik heb wel vlees gegeten bij de lunch, bedenk ik me, maar ik eet zeker niet iedere dag vlees. De konijnen hebben geen kalender in de ren, dus hier is het gewoon morgen dierendag.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg voorzichtig met bijvoorbeeld banaan maar ze hebben juist op dierendag een lekker stuk banaan mogen knabbelen samen inclusief mijn vinger 😂

ik had de levering van back to nature voorraad en speeltjes voorraad en een extra mooie schuilplaats laten komen en toevallig kwam dat op 4-10 binnen dus wel dierendag hier…zoals elke dag 🥰

en meadow rollen van rosewood zijn hier met open pootjes ontvangen 🤭1kg rolletjes helemaal geweldig om af en toe een te geven…is heel stevig geperst en moeten er best moeite voor doen om ervan te knabbelen 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .