duyynijn Geplaatst: 2 oktober Delen Geplaatst: 2 oktober Onze nijn was met zijn nagel in zijn houten bruggetje blijven hangen. Ik had dit pas door nadat ik hem bloed zag likken. Ik schrok enorm! En zag dat zijn pootjes onder bloed zaten. Heb deze met babydoekjes schoongemaakt en zag dus dat zijn nagel eraf is. Ik heb gelijk de dierenarts gebeld ( had toevallig morgen afspraak voor zijn jaarlijkse vaccinaties) Nu zie ik dat hij last heeft van die pootje maar zijn gedrag is best normaal, hij eet en loopt rond. Zodra hij stilstaat tilt hij dat pootje op en gaat hij er aan likken. Is er een manier om zijn pijn te verlichten?? Ik vind dit heel zielig om te zien 🥺 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 2 oktober Delen Geplaatst: 2 oktober Een gebroken nagel kan flink bloeden, dat is altijd even schrikken! En het kan inderdaad ook best wel pijn doen. Daarvoor kun je pijnstilling geven, maar dat zou ik altijd met een dierenarts overleggen voor de juiste dosering. Je hebt de dierenarts al gesproken vanavond, en die heeft het verder niet benoemd. Dan kan het waarschijnlijk wel wachten tot je afspraak van morgen. Wilgentakken zijn hebben een stofje dat ook pijnstillend werkt, dus als je die hebt en ze zijn het gewend, dan zou je die kunnen geven vanavond. En als hij bezig is met lekker knagen, denkt hij misschien ook niet zo aan zijn arme pootje. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.