Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
8 uren geleden, To van de Veluwe zei:

IMG-8703.jpg

Haha ik moet opeens terugdenken aan lange tijd geleden toen we wat "lastige" forumleden hadden die allemaal een naam met iets van fruit hadden. Daar verwezen we later nog wel eens naar terug als "het fruitmandje". 

Ik denk overigens niet dat dat te maken heeft met jouw secret santa hoor  😂

Geplaatst:
13 minuten geleden, Evee zei:

Met de tips van Bunny empress krijg ik er wel een zinnige uitkomst uit, nouja, soort van 😂

Ik had 2 tikfoutjes gemaakt. De ene a was eindelijk een d (maar die had je gezien) en de andere a een u. Dan krijg je binnenwonende boeven 🤣 

Geplaatst:
5 minuten geleden, bunnyempress zei:

Ik had 2 tikfoutjes gemaakt. De ene a was eindelijk een d (maar die had je gezien) en de andere a een u. Dan krijg je binnenwonende boeven 🤣 

ik heb het gewoon direct van het briefje overgenomen, het laatste woord is amback, boeben dus 😂

• Haha 1
Geplaatst:

Het pakket zonder kater:

20241212-141555.jpg

20241212-141911.jpg

De kaart wat volgens mij geen hint is:

20241212-143720.jpg

20241214-072314.jpg

De cadeautjes:

20241212-144032.jpg

20241213-170818.jpg

Dan nu de gevreesde hints:

20241212-143450.jpg

HELP!

Ik kom er nog niet uit.

Hint 1 is Vesting Hulst

Hint 2 is Primrose Primula Vulgaris. 

Primula is een plant en Hulst is een stad met bolwerken in Zeeland. Ik dacht zelf aan de struik Hulst. Bij beide krijg ik associaties met Vlaanderen en Drenthe. 

Drenthe kom ik vandaan das een zekerheid maar kan ik niks mee. Of het is geheel toevallig.

Door de zwaarte van de hints kwam ik in eerste instantie uit op @MarieElsa

Dit omdat zij zelf een hint online zette, en ik citeer: want volgens mijn vriend zou toch niemand het raden 'want je hints zijn te moeilijk xD'.

Echter na topic onderzoek kwam ik erachter waar zij ongeveer zou kunnen wonen en dat is niet in de buurt van waar mijn pakket vandaan komt.

Nu neig ik sterk naar @Marjoleink  door het klaagtopic waarin zij haar bijna onmogelijke reis naar haar werk verwoordde. En misschien vanuit woonplaats richting Vlaanderen moet reizen. Haar naam is al vermeld als eventueel iemands Secret Santa.

En nu mijn vergezochte verdenking @bunnyempress dat ze mij op een dwaalspoor zet en het pakket via een ander adres heeft verstuurd (familie oid) 

Het blijft giswerk.

Wie o wie ziet iets wat ik niet zie.

• Vind ik leuk 3
  • Haha 3
Geplaatst:
3 uren geleden, Evee zei:

ik heb het gewoon direct van het briefje overgenomen, het laatste woord is amback, boeben dus 😂

Dat dacht ik ook, maar het had ambuck moeten zijn, denk ik, dan zijn het boeven 🙂 

3 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

En nu mijn vergezochte verdenking @bunnyempress dat ze mij op een dwaalspoor zet en het pakket via een ander adres heeft verstuurd (familie oid) 

Als ik jou had gehad, had ik dat 100% zeker gedaan. En oude kranten gevraagd van een andere gemeente om mee in te pakken of iets anders slinks. 😄 

• Haha 2
Geplaatst:
12 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Haha uit de geweldig mooie zak kwamen allerlei levensmiddelen. Ik moest eerlijk zeggen dat ik de naam van één product even niet wist en moest ik googelen. Dat was een artisjok.

Ik ben uitgegaan van de eerste letters van de producten.

Appel

Noten (Mix, Melange) Vallen prima in de smaak want wij eten altijd ongezouten noten! Dank!

Spruit

Biet (of rode biet of kroot)

Artisjok

Limoen

Zoete aardappel

Wat moet ik daar van maken. Ik dacht: mm twee keer een A en een keer een N, zou ik daar Anna van kunnen maken. Maar ik kom een N te kort. En wat moet ik met de Z en L.

Kan er BALANS en Z van maken. Maar daar kan ik niets mee.

Ik vind dit ook echt geniaal 🙂 Ik hou normaal enorm van cijfercodes en geheimschrift enzo.

Hier zou ik ook op moeten 'kauwen'. Maar mijn eerste idee zou zijn dat de artisjok echt belangrijk moet zijn, want dat is echt een rotgroente om te vinden, behalve met kerst 😉 En als je een a moet hebben als eerste letter, dan zijn twee appels, of andijvie, aardappel, aubergine etc allemaal veel handiger dan een artisjok.

Als kok valt me wel op dat ik met deze groente/fuit mix lekkere ovengerechten zou maken. Appel, noten en limoen is een apple crumble (alleen suiker/meel toevoegen). Spruit/Biet/Artisjok/Zoete Aardappel is een heerlijke oven groenten bakplaat. Nou hoop ik niet dat ik onverhoopt een leuke tip heb gedaan naar de SS maar het is bijna lunch tijd hier en ik heb honger 😛 

• Mee eens! 1
Geplaatst:
24 minuten geleden, Kolino zei:

Ik ben met de groentepuzzel in slaap gevallen 😁 Ik ben nog steeds clue less. Heb je al progressie geboekt @To van de Veluwe?

Er zitten zulke creatieve dingen bij, echt cool!

Haha ik ook 🤪 ...denkende aan rode biet, biet of kroot vielen mijn ogen dicht. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
18 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Gedicht luidde:

Lieve T,

To van de Veluwe is op Bunny Bunch een hele bekende naam,

Met je adviezen en verhalen ben je altijd heel behulpzaam.

Uit het verlanglijstje blijkt je liefde voor dieren,

Het verzoek was iets lekkers om de konijnen te plezieren.

Hopelijk is dat gelukt, hiermee krijgen ze vast bolle wangen,

Misschien zit er ook iets bij voor de vegetarische kat die weigert muizen te vangen.

Iedereen weet hoe leuk je het vindt om raadsels en hints te raden,

Daarom heeft Secret Santa een originele hint bedacht en die is niet te versmaden.

Is het een code, een recept of een dwaalspoor?

Ga er maar snel mee aan de slag, misschien heb je het snel door.

Als het echt niet lukt, probeer het dan eens in de nacht,

Dan ben je vaak actief op Bunnybunch, misschien geeft dat toverkracht!

Heel veel plezier met uitpakken en succes met de hint,

Hoe lang zou het duren voordat je de oplossing vindt?

Veel liefs van Secret Santa

Hier het gedicht dat bij het pakket zat. Het is iemand die me goed kent. Aan een recept heb ik ook al gedacht. Heb zitten googelen op die ingrediënten. Maar kon er geen gerecht van maken. Ik heb toch het idee dat ik wat met letters moet doen.

Ik ga even de BB'ers na wie het zou kunnen zijn en of die naam iets met de letters??? te maken heeft.

Maar het is gelukt om het weer moeilijk te maken voor me en weer te laten genieten.

Haha geweldig dat gedicht! 
Volgens mij is de lat na vorig jaar ook heel hoog gelegd om een creatieve hint voor jou te bedenken! 

• Mee eens! 1
Geplaatst:
10 uren geleden, Evee zei:

Met de tips van Bunny empress krijg ik er wel een zinnige uitkomst uit, nouja, soort van 😂

Toch niet gedacht dat ik een excell erbij had moeten pakken om tot de uitkomst te komen haha. 

image.png

Dat laat nog best wat opties over, want bijna iedereen heeft twee konijnen (en volgens mij lollie 2 cavia's). Ik ga weer eens verder speuren!

Wat een creatieve hints allemaal dit jaar! Superleuk!

Geplaatst:

Ik denk dat @MarieElsa mijn Secret Santa is. Dat vermoeden had ik eigenlijk al, maar nu is het gebaseerd op een hint, ik heb gevonden dat zij in het centrum van Utrecht woont! Het inpakpapier en Koneinstein zeggen me nog steeds niks 😂

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)
11 uren geleden, bunnyempress zei:

Appel, noten en limoen is een apple crumble (alleen suiker/meel toevoegen). Spruit/Biet/Artisjok/Zoete Aardappel is een heerlijke oven groenten bakplaat.

Geef het recept maar door dan maak ik dat volgende week. De hint ligt nog in de koelkast en de noten zijn ook nog niet aangebroken.

Ik moet eens op een rijtje gaan zetten wie er mee doen en wie vermoedelijk al geraden zijn.

Het is wat lastig dat alle berichten door elkaar heen lopen.

Vermoedelijk ga ik maandag even verder kijken. Ben even wat druk met correctiewerk.

Ondertussen denk ik verder. Want het is het leukste als ik er zelf achter kom.

aangepast door To van de Veluwe
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Appel

Noten (Mix, Melange) Vallen prima in de smaak want wij eten altijd ongezouten noten! Dank!

Spruit

Biet (of rode biet of kroot)

Artisjok

Limoen

Zoete aardappel (Bataat)

BAAS je van Brownie. Maar dan heb ik alleen het woord BAAS.

Dus dat is ook raar want dan heb ik de Z(B), L en N(M) over.

Trouwens geniaal gedaan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .