Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
32 minuten geleden, Lollie zei:

Ik had mijn Secret Santa pakket vorige week al gekregen, maar had gisteren pas tijd om hem uit te pakken. Dit was de doos ⬇️

IMG-20241212-174141559-2.jpg

Die ik natuurlijk gauw heb opengemaakt! ⬇️

IMG-20241212-174545567.jpg

Een kaart! Ik kreeg zomaar het vermoeden dat mijn Secret Santa uit Utrecht komt 🤔 ⬇️

IMG-20241212-175041905.jpg

Maar dat zei me eigenlijk nog niks, dus ik heb ook maar even gelezen wat erop stond ⬇️

IMG-20241212-174746146.jpg

Ojee, naamgenoot, ik heb een Secret Santa verslag gezien met mijn naam op het pakket. Nu moet ik de verleiding weerstaan om de Secret Santa verslagen nog maar eens terug te lezen 😳

Snuffelklaas heeft een surprise gemaakt, superleuk! ⬇️

IMG-20241212-174822818.jpg

Een Einstein-achtig figuur met een konijn op de boot. Ik denk dat dit een aanwijzing is ⬇️

IMG-20241212-174835538.jpg

Cadeautjes! ⬇️

IMG-20241212-175354884.jpg

IMG-20241212-175449805.jpg

Chocola, oreokoekjes en een puzzel voor de caafjes ⬇️

IMG-20241212-180019138.jpg

Op het papier van de oreokoekjes stond deze tekening. Ik denk dat dat nog een aanwijzing is. Het andere papier misschien ook, maar dat lijkt me vooral een aanwijzing dat mijn Secret Santa slimmer is dan ik 😂 ⬇️

IMG-20241212-175619467.jpg

Ik had hier eigenlijk ook nog geen idee bij verder, dus ik ga nog even speuren 🧐

De cavia's waren alvast blij met hun puzzel! Ik heb nog nooit een filmpje geplaatst, dus bij deze waag ik een poging:

https://streamable.com/zuazrx

Ik heb nog geen idee wie je bent, maar ontzettend bedankt voor dit leuke pakket!

Dat gaat een stuk beheerster bij jouw cavia’s, dan destijds met Brownie. Ik had ook zo’n ding, maar die heb ik weggedaan omdat Brownie Ukkies hersens ermee insmeet 🙈 Geen harde artikelen als intelligentiespeelgoed hier meer 😉 Daalt Ukkie haar intelligentie straks nog van 😉

• Haha 4
Geplaatst:

Wat een leuke verslagen allemaal! Dan is het nu ook tijd voor mijn verslag. Mijn pakje kwam keurig op tijd, dus ik moest nog wel even wachten, maar heb hem 9 december gelijk open gemaakt. 

Dit stond op de doos:

image.png

Dus het was al gelijk duidelijk wat voor pakketje het was! Super leuk.

Toen ik de doos opende zag ik dit:

image.png

Wat een super mooie kaart! Mijn secret santa heeft heel erg haar best gedaan. En dit stond erin:

image.png

De hints wijzen zich dus vanzelf..... Eerst zag ik ze niet 😂. Maar eerst de afwerking van het pakketje, wat was dat mooi!! Overal zaten er deze bloemetjes in de doos:

Super leuk toch? Echt een heel groot compliment aan mijn secret santa, echt super super leuk!

En dan nu de cadeautjes. Ik zie jullie allemaal zo'n foto maken met alles erop, was handig geweest, maar ik heb alles apart gefotografeerd 🤦‍♀️. Dus even onder een spoiler, anders wordt het allemaal wel heel lang 😅

Spoiler

1000047436.jpg

1000047437.jpg

Planten potjes! Heel handig, had ik toevallig ook net nodig 🥳.

1000047438.jpg

1000047439.jpg

Dit zijn clear stamps! Die had ik gevraagd. En het zijn ook nog eens super leuke! En ik had ze nog niet, dat is ook een uitdaging. Heel leuk!

1000047440.jpg

1000047444.jpg

Plantenlabeltjes! Wat zijn ze schattig hé🥰.

1000047445.jpg

1000047446.jpg

Nog meer stempels! Deze zijn ook echt super leuk! Én ik had ze nog niet🥳.

1000047447.jpg

1000047448.jpg

Iets lekkers voor de konijnen! Super lief. En het valt zeker in de smaak!

1000047449.jpg

1000047450.jpg

Het houd maar niet op! Een heel mooi blok papier, had ik ook gevraagd. Super blij mee!

1000047451.jpg

1000047452.jpg

Nog een heel mooi blok papier! Woohoo!

1000047433.jpg

Het laatste cadeautje, dat was deze mini kas. Heel blij mee! En er staan allemaal hele leuke bloemetjes op echte takjes in. Wat heb ik een creatieve secret santa!

En dan de hints. Volgens de brief wijzen die zich vanzelf. Huh, ik heb nog wel even moeten zoeken, maar toen zag ik opeens dat er op de bloemetjes in het kasje allemaal letters stonden! Geniaal. Toen ben ik natuurlijk gaan puzzelen. B's, B's, heel veel B's... Al vrij snel zag ik een naam ontstaan...

1000047453.jpg

Bobby on the floor kwam eruit. En is dat nou toevallig, we hebben hier ook een Bobby! Ik denk dus dat @bobbyonthefloor mijn secret santa is. En wat ben jij creatief geweest! Echt super bedankt, ik heb ontzettend van het uitpakken genoten!

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:
2 uren geleden, knaagjeknabbelsuddenly zei:

Wat een leuke verslagen allemaal! Dan is het nu ook tijd voor mijn verslag. Mijn pakje kwam keurig op tijd, dus ik moest nog wel even wachten, maar heb hem 9 december gelijk open gemaakt. 

Dit stond op de doos:

image.png

Dus het was al gelijk duidelijk wat voor pakketje het was! Super leuk.

Toen ik de doos opende zag ik dit:

image.png

Wat een super mooie kaart! Mijn secret santa heeft heel erg haar best gedaan. En dit stond erin:

image.png

De hints wijzen zich dus vanzelf..... Eerst zag ik ze niet 😂. Maar eerst de afwerking van het pakketje, wat was dat mooi!! Overal zaten er deze bloemetjes in de doos:

Super leuk toch? Echt een heel groot compliment aan mijn secret santa, echt super super leuk!

En dan nu de cadeautjes. Ik zie jullie allemaal zo'n foto maken met alles erop, was handig geweest, maar ik heb alles apart gefotografeerd 🤦‍♀️. Dus even onder een spoiler, anders wordt het allemaal wel heel lang 😅

Verberg inhoud

1000047436.jpg

1000047437.jpg

Planten potjes! Heel handig, had ik toevallig ook net nodig 🥳.

1000047438.jpg

1000047439.jpg

Dit zijn clear stamps! Die had ik gevraagd. En het zijn ook nog eens super leuke! En ik had ze nog niet, dat is ook een uitdaging. Heel leuk!

1000047440.jpg

1000047444.jpg

Plantenlabeltjes! Wat zijn ze schattig hé🥰.

1000047445.jpg

1000047446.jpg

Nog meer stempels! Deze zijn ook echt super leuk! Én ik had ze nog niet🥳.

1000047447.jpg

1000047448.jpg

Iets lekkers voor de konijnen! Super lief. En het valt zeker in de smaak!

1000047449.jpg

1000047450.jpg

Het houd maar niet op! Een heel mooi blok papier, had ik ook gevraagd. Super blij mee!

1000047451.jpg

1000047452.jpg

Nog een heel mooi blok papier! Woohoo!

1000047433.jpg

Het laatste cadeautje, dat was deze mini kas. Heel blij mee! En er staan allemaal hele leuke bloemetjes op echte takjes in. Wat heb ik een creatieve secret santa!

En dan de hints. Volgens de brief wijzen die zich vanzelf. Huh, ik heb nog wel even moeten zoeken, maar toen zag ik opeens dat er op de bloemetjes in het kasje allemaal letters stonden! Geniaal. Toen ben ik natuurlijk gaan puzzelen. B's, B's, heel veel B's... Al vrij snel zag ik een naam ontstaan...

1000047453.jpg

Bobby on the floor kwam eruit. En is dat nou toevallig, we hebben hier ook een Bobby! Ik denk dus dat @bobbyonthefloor mijn secret santa is. En wat ben jij creatief geweest! Echt super bedankt, ik heb ontzettend van het uitpakken genoten!

Wat leuk zeg! Wow wat een werk is hier van gemaakt. Meest uitgebreide hint aan voorbereiding

• Mee eens! 1
Geplaatst:
1 uur terug, BaasjevanBrownie zei:

Wat leuk zeg! Wow wat een werk is hier van gemaakt. Meest uitgebreide hint aan voorbereiding

Nou, ik kreeg een half boek, dat was ook niet mis. Maar de bloemetjes zijn echt heel leuk.

Geplaatst:
10 minuten geleden, Marjoleink zei:

Nou, ik kreeg een half boek, dat was ook niet mis. Maar de bloemetjes zijn echt heel leuk.

O ja die was me alweer ontschoten, waarschijnlijk omdat je daarvan alleen de zijkant hebt gedeeld 😉 Maar die is idd ook mega uitgebreid, een heel verhaal met qr codes. Als het gaat over muziek op het forum heb ik wel een vermoeden. 
Kun je wat extra dingen delen dat we mee kunnen puzzelen?

Geplaatst:
5 uren geleden, bunnyempress zei:

Ik heb hem even uitgeschreven. Ik vind hem brilliant. Ik heb alleen de eerste 3 woorden gedaan hier dan... zelf natuurlijk te nieuwsgierig om hem zo te laten.

Toon verborgen inhoud

Rczqcq Ryksy fr cbm uelqrbkcuocos kbs rtdc yhlkaltnlbmbb amback

Secret Santa

R (buitenste Ring) -> S (binnenste ring)
C (buitenste Ring) ->D (binnenste ring) +1 -> E
Z (buitenste Ring)  ->  A (binnenste ring) -> +2 -> C
Q (buitenste Ring)  -> R (binnenste ring)
C  (buitenste Ring) -> D (binnenste ring)  +1 ->  E
Q (buitenste Ring) -> R (binnenste ring) +2 -> T

R -> S
Y-> Z+1 -> A
K-> L+2 -> N
S -> T
y -> Z+1 -> A

Als dit partroon blijft volgen (0, +1, +2, 0, + 1, dan is fr 

F (buitenste ring) -> +2 -> i

R (buitenste Ring) -> s

En verder ga ik hem niet doen...

Ik ben onder de indruk van jouw puzzeltalent. Ik begrijp echt niet waar je het vandaan haalt. Knap!

• Mee eens! 2
Geplaatst:
6 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Ze staan erin maar het is niet zoals ik het wil. Wie kan me helpen?

Ipv hele gallerij moet je foto per foto delen. Klik op de foto en dan directe link delen, plakken en enter... En dan de volgende foto...etc etc 🤗

Geplaatst:

Zo kwam het pakket binnen maar gelukkig was alles in orde. Nu volgen foto's van de inhoud en als laatste de hint. Die vanzelfsprekend weer hoofdbrekens oplevert. Maar erg leuk gedaan. Ook de cadeaus zijn super en kunnen de konijnen goed gebruiken. Ik vind het erg leuk om ze af en toe te verwennen.

IMG-8692.jpg

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Haha uit de geweldig mooie zak kwamen allerlei levensmiddelen. Ik moest eerlijk zeggen dat ik de naam van één product even niet wist en moest ik googelen. Dat was een artisjok.

Ik ben uitgegaan van de eerste letters van de producten.

Appel

Noten (Mix, Melange) Vallen prima in de smaak want wij eten altijd ongezouten noten! Dank!

Spruit

Biet (of rode biet of kroot)

Artisjok

Limoen

Zoete aardappel

Wat moet ik daar van maken. Ik dacht: mm twee keer een A en een keer een N, zou ik daar Anna van kunnen maken. Maar ik kom een N te kort. En wat moet ik met de Z en L.

Kan er BALANS en Z van maken. Maar daar kan ik niets mee.

Geplaatst:

Gedicht luidde:

Lieve T,

To van de Veluwe is op Bunny Bunch een hele bekende naam,

Met je adviezen en verhalen ben je altijd heel behulpzaam.

Uit het verlanglijstje blijkt je liefde voor dieren,

Het verzoek was iets lekkers om de konijnen te plezieren.

Hopelijk is dat gelukt, hiermee krijgen ze vast bolle wangen,

Misschien zit er ook iets bij voor de vegetarische kat die weigert muizen te vangen.

Iedereen weet hoe leuk je het vindt om raadsels en hints te raden,

Daarom heeft Secret Santa een originele hint bedacht en die is niet te versmaden.

Is het een code, een recept of een dwaalspoor?

Ga er maar snel mee aan de slag, misschien heb je het snel door.

Als het echt niet lukt, probeer het dan eens in de nacht,

Dan ben je vaak actief op Bunnybunch, misschien geeft dat toverkracht!

Heel veel plezier met uitpakken en succes met de hint,

Hoe lang zou het duren voordat je de oplossing vindt?

Veel liefs van Secret Santa

Hier het gedicht dat bij het pakket zat. Het is iemand die me goed kent. Aan een recept heb ik ook al gedacht. Heb zitten googelen op die ingrediënten. Maar kon er geen gerecht van maken. Ik heb toch het idee dat ik wat met letters moet doen.

Ik ga even de BB'ers na wie het zou kunnen zijn en of die naam iets met de letters??? te maken heeft.

Maar het is gelukt om het weer moeilijk te maken voor me en weer te laten genieten.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
8 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Haha uit de geweldig mooie zak kwamen allerlei levensmiddelen. Ik moest eerlijk zeggen dat ik de naam van één product even niet wist en moest ik googelen. Dat was een artisjok.

Ik ben uitgegaan van de eerste letters van de producten.

Appel

Noten (Mix, Melange) Vallen prima in de smaak want wij eten altijd ongezouten noten! Dank!

Spruit

Artisjok

Limoen

Zoete aardappel

Wat moet ik daar van maken. Ik dacht: mm twee keer een A en een keer een N, zou ik daar Anna van kunnen maken. Maar ik kom een N te kort. En wat moet ik met de Z en L.

Kan er BALANS en Z van maken. Maar daar kan ik niets mee.

Succes hihi🤪

Heel leuk gedaan 😄

Misschien morgen een foto alleen van de brief want nu is het niet in te zoomen en niet te lezen. 

Geplaatst:
Zojuist, Lappie2 zei:

Succes hihi🤪

Heel leuk gedaan 😄

Misschien morgen een foto alleen van de brief want nu is het niet in te zoomen en niet te lezen. 

Oke laat maar 😂😂 je was me al voor haha

Geplaatst:

De brief heb ik overgetypt. Zie hierboven.  Bataat zegt me niets. Door de A en A en N dacht ik aan Annasbeestenbende.

Dan klopt Jonagold niet.

Appel

Spruit

Artisjok

Limoen

Zoete aardappel of Bataat

Geplaatst:

Het waren 7 lange dagen van niet opgeven. Uiteindelijk heeft de mens gewonnen. Nu ligt Cuby heerlijk bij te komen en op te warmen onder een deken.

20241213-202433.jpg

Een deel van het mysterie is opgelost. Het is duidelijk waarom Cuby zich zo heeft ingezet als rebbelion. De helft van de cadeautjes zijn voor hem😅😅 Slimme kater!

Nu het verslag.....

• Haha 5
Geplaatst:

Met de tips van Bunny empress krijg ik er wel een zinnige uitkomst uit, nouja, soort van 😂

Toch niet gedacht dat ik een excell erbij had moeten pakken om tot de uitkomst te komen haha. 

image.png

Dat laat nog best wat opties over, want bijna iedereen heeft twee konijnen (en volgens mij lollie 2 cavia's). Ik ga weer eens verder speuren!

• Vind ik leuk 4
  • Haha 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .