Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik probeer de namen van de konijnen, hamsters, cavia's, honden en katten te onthouden, maar van allemaal, dat wordt echt een beetje teveel. Dan heb je ook nog, welke problemen hoorden nou ook alweer bij welk beestje? Meestal weet ik als ik goed in mijn geheugen graaf wel welk baasje in de afgelopen jaren ergens tegenaan is gelopen, maar ook niet altijd.

Ons geheugen is gewoon niet gemaakt om voor onszelf onbelangrijke dingen te onthouden. Dus niet te streng voor jezelf zijn, als je het niet weet.

Succes met puzzelen vanavond! Op zoek naar de missing link 🍯 lekker stroperig eh plakkerig, maar toch ergens zoek geraakt? 🤔

Geplaatst: (aangepast)

Met die laatste letters kan ik ook niets. Want gaat het om rode biet, of biet of kroot. Gaat het om zoete aardappel of bataat? Suus1978 is nog over maar ik kan haar niet koppelen aan die groenten.

Maar ik ga voor Suus1978. Hoe kom ik daarop?

S(pruit)

N(oten)

A(rtisjok)

B(iet)

B(ataat). Dank voor de tip dat een zoete aardappel ook zo kan heten!

E(lstar( de naam van de appel

L(imoen)

Dan kom ik op de vierjarige cavia van Suus1978: SNABBELmdie helaas niet meer leeft.

Mijn Secret Santa heeft eigenlijk haar puzzel nog niet helemaal opgelost. Ik ben geboren en getogen in die stad en ken de binnenstad van haver tot gort. Ik stuur je de oplossing wel via PB toe. Haha, dan kan ik zoiets nog een keer gebruiken 😉

Trouwens leuk gedaan! Heeft me toch een poos beziggehouden. Ik kan hier op het forum de konijnennamen niet vinden maar ik had gelezen over een cavia. Teruggezocht en gekeken hoe die heette.

aangepast door To van de Veluwe
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)

Helemaal goed @To van de Veluwe Ik had de verwarring over de appel al een beetje voorzien, dus ik had had een appel uitgezocht waar een stickertje met de naam (Elstar dus) op zat. Want het was bedoeld als een e, groente en fruit met een e is er bijna niet. En via de zoekfunctie kom je dan bij mij uit. Het laatste bericht over Snabbel was helaas onvoorzien en heel verdrietig, maar hij leeft nu toch een beetje voort in de Secret Santa traditie denk ik dan maar. 

En de artisjok vond ik gewoon leuk, daar zit verder niets achter. Je ziet ze niet zo vaak, maar het is een prachtige groente om te zien, dus voor het verrassingseffect leek een artisjok me leuker dan een aardappel (die had ik eigenlijk ook al met de bataat).

aangepast door Suus1978
Verklaring artisjok
  • Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .