Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 14-12-2024 om 20:22, Lollie zei:

Ik denk dat @MarieElsa mijn Secret Santa is. Dat vermoeden had ik eigenlijk al, maar nu is het gebaseerd op een hint, ik heb gevonden dat zij in het centrum van Utrecht woont! Het inpakpapier en Koneinstein zeggen me nog steeds niks 😂

Ik was inderdaad jouw Secret Santa!

Ik had de volgende hints erin verpakt:

- naamgenoot in het gedichtje (ik kwam er toevallig achter dat we dezelfde voornaam hebben 🙂 )

- kaartje vanuit Utrecht (ik woon inderdaad in centrum Utrecht! Heel handig, vlakbij de dierenkliniek)

- inpakpapier met volle maan erop (verwijzing naar Christoffel zijn volle manen bips, waar ik een tijdje terug in een topic naar refereerde)

- inpakpapier met structuurformules en molecuulformules van polonium en radium erop (verwijzing naar de naam van mijn eerste konijntje Marie Curie)

- en inderdaad de Albert Einstein figuur en konijn op de boot (Albert Einstein verwees naar Elbert Einstein, het konijntje wat we hiervoor hadden en het konijn erop is niemand minder dan Elsa!)

• Vind ik leuk 3
  • Haha 1
Geplaatst:
Op 10-12-2024 om 23:42, Deeskuh88 zei:

20241210-231346.jpg

En dan nu, * tromgeroffel *, @Marjoleink, ben jij mijn Secret Santa?

Dat klopt.

Goed dat Nol het etiket er af had gehaald, want je weet wel waar ik woon. Daar stond trouwens wel Secret Santa op.

Ik had kunnen weten dat de hint voor jou te makkelijk was (ik zou het zelf echt niet geweten hebben). Ik had stukjes van foto's van mijn konijnen willen gebruiken, maar die laatste week had ik doordat Beany ziek was niet veel tijd en energie. Plus dat je Beany meteen zou herkennen van de foto's die ik de dagen daarvoor had gestuurd.

Het was inderdaad wel even slikken dat jouw hele verhaal om Beany ging @Evee. Mijn zoon wilde het in het begin niet horen, maar later vond hij het toch leuk. Alleen is ons door de emoties blijkbaar ontgaan dat nergens stond dat we de laatste kadootjes open mochten maken, sorry.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
Op 14-12-2024 om 08:10, bobbyonthefloor zei:

Nu neig ik sterk naar @Marjoleink  door het klaagtopic waarin zij haar bijna onmogelijke reis naar haar werk verwoordde. En misschien vanuit woonplaats richting Vlaanderen moet reizen. Haar naam is al vermeld als eventueel iemands Secret Santa.

Ha ha, leuk gedacht. Maar ik woon in Breda en werk in Gouda, dus de andere kant op. 

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Geplaatst:
Op 11-12-2024 om 16:02, Annasbeestenbende zei:

Mijn pakket is vandaag ook binnengekomen! Zo leuk! 

toen ik hem openmaakte zag ik dit: IMG-5445.jpg

IMG-5446.jpg
 Wat een leuk inpakpapier! 

Dit zat er in het pakket:
IMG-5448.jpg

Ik ben er superblij mee! Dat intelligentie spelletje wil ik al heel lang! En de veldkruiden gebruik ik altijd voor mijn hamster, ik heb laatst toevallig mijn laatste pakje aangebroken en ik weet zeker dat de konijntjes er ook van zullen smullen. Mijn hamster is ook gek op tarwe aren en ik had zelfs al bedacht dat ik binnenkort eens nieuwe moest kopen 😃 

Smalle weegbree gaan mijn konijnen vast ook heerlijk vinden, bedankt ☺️ Heb je het zelf gedroogd?

En dan ook nog lekkere snoepjes, een speelballetje waar ik lekkers in kan verstoppen en wat knaaghout. (Welk hout is het?)

Super bedankt! Ik ben er zo blij mee!

Dit was de hint:

IMG-5447.jpg

Ik kon er in eerste instantie geen pindakaas van maken! Eerst wilde ik het A=1 B=2 etc oplossen, maar toen kreeg ik heel vreemde woorden zoals qltl vmmv. Ik had door dat dat niet de bedoeling kon zijn. 😄 Toen zijn we met het hele gezin aan het puzzelen geslagen, we hadden snel door dat de eerste twee woorden “beste Anna” moesten zijn. En dus dat de 12 de E moest zijn en de 13 de N, zo konden we al heel wat invullen! En beetje bij beetje kreeg de hele tekst vorm! 

IMG-5449.jpg

Dit kwam er uit de hint. Ik denk dat @BaasjevanBrownie mijn Secret Santa is 😄

Ik was idd de Secret santa van @Annasbeestenbende en had gedacht dat mijn hint veel minder makkelijk zou zijn 🙈 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Allereerst groot compliment voor iedereen. En staande ovatie voor @Evee 

Ik heb vele uren 90 bloemetjes zitten kleuren, knippen, plakken en bevestigen. Ik had een puzzel in mijn gedachte en per bloem zijn er 9 waarvan er dan 1, 2, 3, of iets dergelijks er net iets anders uitzagen. Maar ik zag door de "bloemen" het bos niet meer en was al 3 weken bezig. Dus op het laatst maar letters erop geplakt. Overigens was het onmogelijk om alle 90 bloemen in het kweekbakje te plaatsen. Iets te ambitieus plan geweest.

Ik was dus de Secret Santa van @knaagjeknabbelsuddenly

The making of.

20241119-111622.jpg

20241127-144750.jpg

@knaagjeknabbelsuddenly het kweekbakje was extra want die heb ik zelf jaren lang gebruikt. Er zijn wat hoekjes af.

Ik heb zelf giga zitten broeden op mijn Secret Santa. Ik had het verslag geplaatst en mijn oog reikte naar @Nina en Hazel dus ben ik op haar pagina gaan kijken en zag dat haar konijnen Primula en Hulst heten. Moeilijke hints waar ik eerst echt niet uitkwam. Heel leuk.

En heel erg bedankt voor de mooie cadeautjes 😀

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:
1 uur geleden, bobbyonthefloor zei:

Ik heb zelf giga zitten broeden op mijn Secret Santa. Ik had het verslag geplaatst en mijn oog reikte naar @Nina en Hazel dus ben ik op haar pagina gaan kijken en zag dat haar konijnen Primula en Hulst heten. Moeilijke hints waar ik eerst echt niet uitkwam. Heel leuk.

En heel erg bedankt voor de mooie cadeautjes 😀

Dat klopt! Ik weet niet of ik Primrose eerder op het forum heb genoemd, dus ik heb de namen maar in mijn profiel gezet om het niet onmogelijk te maken om te raden. Maar misschien was het nu wel een weggevertje 😜

• Haha 1
Geplaatst:
16 uren geleden, Marjoleink zei:

Het was inderdaad wel even slikken dat jouw hele verhaal om Beany ging @Evee. Mijn zoon wilde het in het begin niet horen, maar later vond hij het toch leuk. Alleen is ons door de emoties blijkbaar ontgaan dat nergens stond dat we de laatste kadootjes open mochten maken, sorry.

Geen probleem hoor 😄 Het idee was dat jullie de "code" moesten kraken om bij de laatste kamer te komen, waar de laatste cadeautjes in lagen. En dat je daar dus wat geduld voor nodig had, omdat we de secret santa's pas na een week zouden bevestigen 😉 Ik hoop dat jullie de cadeautjes leuk vinden en er plezier in hebben gehad het verhaal te doorlopen!

Geplaatst:

@bobbyonthefloor, echt heel erg bedankt voor het pakketje! Ik ben er echt heel blij mee, boven verwachtingen. Ook leuk om nog foto's te zien van toen je het maakte. 

En dan nu mijn onthulling: Ik was inderdaad de secret santa van @Suus1978! Heel leuk om voor jou een pakketje te maken, dit was mijn eerste jaar maar ik heb ervan genoten. En goed geraden ook! Ik ga alvast zitten broeden op hints voor volgend jaar 😂😁.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
22 uren geleden, Marjoleink zei:

Dat klopt.

Goed dat Nol het etiket er af had gehaald, want je weet wel waar ik woon. Daar stond trouwens wel Secret Santa op.

Ik had kunnen weten dat de hint voor jou te makkelijk was (ik zou het zelf echt niet geweten hebben). Ik had stukjes van foto's van mijn konijnen willen gebruiken, maar die laatste week had ik doordat Beany ziek was niet veel tijd en energie. Plus dat je Beany meteen zou herkennen van de foto's die ik de dagen daarvoor had gestuurd.

Van jou weet ik het inderdaad wel. Maar het ging alleen om de postcode geloof ik, en die had ik niet 123 kunnen linken aan jouw woonplaats denk ik. En normaal ben ik superslecht in planten herkennen, alleen uitgerekend deze (her)kende ik wel. Al komt dat ook omdat we die zelf in de tuin hebben gehad en de naam me bij is gebleven. Maar superleuk pakketje! Dankjewel! 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 17-12-2024 om 18:09, MarieElsa zei:

@Annasbeestenbende ben jij mijn Secret Santa? :)

Tijdens het openen van het pakket, dacht ik de volgende hints te hebben:

- foto van een schilderij (met bloemen en planten, ik heb hem door Google hints gehaald, maar kon niks vinden. Ik dacht hierdoor misschien Marjolein).

- het thema nijntje (een postzegel met Nijntje erop en Nijntje stickers, hierdoor dacht ik iemand die in Utrecht woont of van wie de huisdieren Miffy heten) 

- het thema frozen (zowel het kleurboek als de uitgeknipte puzzel die erin zit, ik denk een verwijzing naar cavia Olaf -> maar dit zou ook op mijn eigen konijntjes kunnen slaan, hoewel Elsa en Christoffel niet vernoemd zijn naar Frozen spelers maar naar Elsa Einstein (extra hint voor mijn persoon) en Christoffel Columbus)

- stickers en een kerstkaart met allemaal verschillende dieren erop (dit zou kunnen verhuizen naar Beestenbende!)

Ik bleef een beetje steken, dus toch de envelop met bonushint opengemaakt. Hier kwamen de een aantal letters uit, welke goed te leggen waren naar *tromgeroffel* : Hazel & Loeki!

Dus toch Annasbeestenbende, super leuk gedaan! 

Ja, ik ben jouw Secret Santa!

De poster had ik er gewoon bij gedaan als extraatje, zonder erbij na te denken dat het als hint kon worden opgevat 🙈 

De enige hint in het pakket waren de puzzelstukjes met een plaatje erop van Anna en Olaf van de film Frozen! 
Ik dacht echt dat de namen van je konijnen sloegen op Elsa en Kristoff van Frozen 🙈 Dus ik dacht: perfect, ik heet Anna en ik maak dus een hint in frozen- thema… 😂 ik had Olaf ook op het plaatje gezet als extra “bevestiging” omdat mijn hamster inderdaad Olaf heet. 

Dat er zoveel Nijntjes in het pakket zaten was puur toeval, ik wilde het gewoon konijnen-thema maken… 

Knap dat je van die brij aan losse letters 2 namen hebt kunnen maken! 
Leuk dat je het leuk vond ☺️

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
11 uren geleden, Annasbeestenbende zei:

Ja, ik ben jouw Secret Santa!

De poster had ik er gewoon bij gedaan als extraatje, zonder erbij na te denken dat het als hint kon worden opgevat 🙈 

De enige hint in het pakket waren de puzzelstukjes met een plaatje erop van Anna en Olaf van de film Frozen! 
Ik dacht echt dat de namen van je konijnen sloegen op Elsa en Kristoff van Frozen 🙈 Dus ik dacht: perfect, ik heet Anna en ik maak dus een hint in frozen- thema… 😂 ik had Olaf ook op het plaatje gezet als extra “bevestiging” omdat mijn hamster inderdaad Olaf heet. 

Dat er zoveel Nijntjes in het pakket zaten was puur toeval, ik wilde het gewoon konijnen-thema maken… 

Knap dat je van die brij aan losse letters 2 namen hebt kunnen maken! 
Leuk dat je het leuk vond ☺️

De meest logische hint, Anna, compleet over het hoofd gezien hahaha. Zat zo vast in mijn denkpatroon.

• Haha 3
Geplaatst:
10 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Wat ontzettend knap en leuk gedaan. Waar haal je het vandaan! Ik maak een diepe buiging voor je.

Ik heb een verhaal verzonnen en elke keer mijn tekst door chat gpt gegooid om te zorgen dat het niet te veel mijn schrijfstijl bleef. Daarbij zijn de plaatjes ook ai-gegenereerd, dus waar ik konijnen met extra staartjes en oren op de plaatjes kreeg en konijnen-hertjes heb ik dat ook maar verwerkt in het verhaal 😂 De puzzeltjes en raadseltjes waren best simpel en soms wat flauw 😉 In de muziek zaten overigens ook hints, meerdere zeeuwse muzikanten bijvoorbeeld. 

Het was zo geschreven dat het een avontuur van meerdere dagen zou moeten zijn. In de gevangenis zouden ze eigenlijk een nachtje moeten slapen voor de volgende stap 😉 Het bijbehorende cadeau bij deze kamer is de hertjes thee, vandaar de hertjes en warme gloed in het verhaal. 

image.png

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minuten geleden, Evee zei:

Ik heb een verhaal verzonnen en elke keer mijn tekst door chat gpt gegooid om te zorgen dat het niet te veel mijn schrijfstijl bleef. Daarbij zijn de plaatjes ook ai-gegenereerd, dus waar ik konijnen met extra staartjes en oren op de plaatjes kreeg en konijnen-hertjes heb ik dat ook maar verwerkt in het verhaal 😂 De puzzeltjes en raadseltjes waren best simpel en soms wat flauw 😉 In de muziek zaten overigens ook hints, meerdere zeeuwse muzikanten bijvoorbeeld. 

Waar staat die Z nou voor? Of heb je dat al ergens vermeld?

Echt heel leuk gedaan. Heeft Beany toch nog een eigen verhaal gekregen. 🌈❤️

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zuid. Of Zeeland. Dus ook een hint over waar de secret santa vandaan kwam.

Ik dacht als ik alleen Evee doe is het veel te makkelijk raden, dus ik doe er lekker een letter bij 😄 

Marjolein had bij haar tops en flops staan dat ze wel van de  muziek hield van Ed Sheeran, vandaar dat die muziek er bij zit 😂

image.png

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Voor degenen die nog niet weten wie de Secret Santa was en voor degenen die van een overzichtelijke situatie houden, hier de verdeling van Secret Santa 2024, wel onder een spoiler 😉

Spoiler

Verdeling:

Evee -> Marjoleink
Bobbyonthefloor -> knaagjeknabbelsuddenly
Annasbeestenbende -> MarieElsa
MarieElsa -> Lollie
Marjoleink -> Deeskuh
Baasjevanbrownie -> Annasbeestenbende
Nina en Hazel -> Bobbyonthefloor
knaagjeknabbelsuddenly -> Suus1978
To van de Veluwe -> Nina en Hazel
Deeskuh88 -> Baasjevanbrownie
Suus1978 -> To van de Veluwe
Lollie -> Evee

Ik zeg: veel plezier met/van alle uitgepakte pakjes!

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Is het een code, een recept of een dwaalspoor?

Ga er maar snel mee aan de slag, misschien heb je het snel door.

Als het echt niet lukt, probeer het dan eens in de nacht,

Dan ben je vaak actief op Bunnybunch, misschien geeft dat toverkracht!

Ik zit toch nog op dit stukje uit de tekst van de Secret Santa van To te kauwen...

Zijn alle opties geprobeerd? Wat zat er eigenlijk allemaal in de zak? Zoals gezegd ben ik al starend op die foto in slaap gevallen eerder vorige week, hoe toepasselijk 😁 zoals gezegd clue less

Maar ik heb steeds het gevoel ik mis iets, is er iets uit de zak gevallen wat wel belangrijk was? Zit er misschien nog iets in de zak? Staat er ergens iets op? Een sticker ofzo wat het precies is?

Ik vind die spruit in z'n uppie zo zielig, die noten mogen tenminste allemaal bij elkaar. Verder zijn ze allemaal alleen, waar zijn de soortgenootjes?

Ik weet niet of ik het zo beter maak of slechter @To van de Veluwe maar misschien zie jij hem zo wel?

• Haha 2
Geplaatst:

Probleem is dat ik nooit de namen van al die konijnen hier op de site onthoud. De enige die ik weet zijn Scarlet en Lodewijk en Brenda van Evee maar veel verder kom ik niet. 

Suus1978 is nog niet geraden maar die kan ik niet aan deze groenten koppelen en er was er nog een die ik er niet aan kon koppelen.

Moet er morgenavond even voor gaan zitten. Overdag wat druk. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .