To van de Veluwe Geplaatst: zaterdag om 23:00 Geplaatst: zaterdag om 23:00 36 minuten geleden, Marjoleink zei: Ik zie een patroon Zeer Zot 1 Quote
Nina en Hazel Geplaatst: zaterdag om 23:42 Geplaatst: zaterdag om 23:42 Zoals gezegd heeft mijn Secret Santa 14 vragen geformuleerd over mijn woonplaats. Nu speelt mijn leven zich vooral af in andere steden en ben ik niet zo actief in eigen stad. Dus mijn lieve vriend google heeft mij geholpen met het beantwoorden van vragen, zoals hoe de bekendste roeivereniging heet of waar je de beroemde visbank kunt vinden. Onderaan de pagina staan veertien cijfers. Ik ga ervan uit dat die corresponderen met de letters in de antwoorden. Maar na het beantwoorden van de 14 vragen met mijn maatje google, kom ik uit op een onwerkbaar aantal medeklinkers. De eerste letters leveren volgens mij het meest op: b o s e n... bos en? Een ander idee was om forumnamen te vinden die bestaan uit 14 letters, maar die heb ik niet gevonden (die deelnamen aan Secret Santa). Helaas weet ik ook niet van alle konijnen/huisdieren de namen, noch ken ik woonplaatsen of andere curiosa uit het hoofd. Dus nu plan C, ervan uitgaande dat iedereen het bij het rechte eind heeft: welke forumnamen zijn nog niet opgenoemd als potentiele secret santa? Dat zijn volgens mij Evee en To van de Veluwe. En omdat de eerste letters bestaan uit bosen (bos en), denk ik aan @To van de Veluwe? Quote
Marjoleink Geplaatst: zondag om 00:24 Geplaatst: zondag om 00:24 Het forum heeft een zoekfunctie, voor als je bijvoorbeeld bij een bepaald konijn het baasje zoekt. Quote
Marjoleink Geplaatst: zondag om 18:30 Geplaatst: zondag om 18:30 Ik heb dus gewoon niet gepost wie ik denk dat mijn secret santa is. Ik weet zeker dat ik het geschreven heb, maar als je dan niet op het juiste knopje drukt dan heeft dat weinig zin. Afijn, ik kwam dus uit op Z52255. Ik had wel door dat ik de cijfers door letters moest vervangen, maar met ZEBBEE kon ik ook niet zoveel. Na een nachtje slapen en wat trial&error kwam ik er achter dat het niet 2-2 maar 22 moest zijn, en dan kom ik op ZEVEE. Geen idee wat ik met de Z moet, maar EVEE ken ik wel. Dus ik ben er vrij zeker van dat @Evee mijn secret santa is. 1 Quote
Marjoleink Geplaatst: zondag om 19:20 Geplaatst: zondag om 19:20 8 minuten geleden, Suus1978 zei: Zeeuwse Evee? Wellicht. Maar ik ken geen niet-zeeuwse Evee. Quote
MarieElsa Geplaatst: zondag om 19:57 Geplaatst: zondag om 19:57 Ik heb mijn bonus envelop opengemaakt, ik was er zo van overtuigd dat ik goed zat - maar toch niet xD zal morgen een uitgebreider puzzelverslag sturen. 1 Quote
bunnyempress Geplaatst: zondag om 20:03 Geplaatst: zondag om 20:03 (aangepast) 21 uren geleden, To van de Veluwe zei: Geef het recept maar door dan maak ik dat volgende week. Een crumble is in feite op de bodem fruit, dat je vaak of eerst verwarmt/kookt, en daarboven op een kruimige mix van noten/havermout/suiker/boter/meel, die je in de oven zet om knapperig te worden. Dat je eet je dan als toetje met of zonder ijs.. Dit een makkelijk recept met weinig ingredienten: https://simoneskitchen.nl/appelcrumble/ Je kan hem dus opleuken door er appel/peer van te maken, of bijv. rozijnen toe te voegen. Je kan de crumble dus heel basic doen, zoals deze (suiker/boter/bloem), maar je kan hem dus ook opleuken door havervlokken, bruine basterd suiker, extra noten e.d. En nu heb ik weer honger 🤔 zondag om 20:05 aangepast door bunnyempress 1 Quote
Evee Geplaatst: maandag om 10:16 Auteur Geplaatst: maandag om 10:16 Volgens mij heeft bijna iedereen wel een poging gedaan om zijn secret santa te raden! Zullen we bekend gaan maken of het klopt wat er geraden is? 😄 (of wachten we nog even op To?) Quote
Evee Geplaatst: maandag om 10:17 Auteur Geplaatst: maandag om 10:17 Ik heb inmiddels de 2e bonushint ook open gemaakt, en dat is provincie Utrecht. Ik denk dus dat mijn gok wel klopt 😄 Quote
Evee Geplaatst: maandag om 19:23 Auteur Geplaatst: maandag om 19:23 @Marjoleink ik ben inderdaad jouw secret santa. Maar stiekem wist je dat al, want je had de laatste envelop (en laatste cadeautjes) stiekem al open gemaakt voor dat eigenlijk de bedoeling was 😂 1 Quote
Marjoleink Geplaatst: maandag om 19:59 Geplaatst: maandag om 19:59 16 minuten geleden, Evee zei: @Marjoleink ik ben inderdaad jouw secret santa. Maar stiekem wist je dat al, want je had de laatste envelop (en laatste cadeautjes) stiekem al open gemaakt voor dat eigenlijk de bedoeling was 😂 Ho ho ho. Ik had het eerst geraden, en hier gepost (dacht ik), en toen pas opengemaakt. Quote
Lappie2 Geplaatst: maandag om 20:14 Geplaatst: maandag om 20:14 14 minuten geleden, Marjoleink zei: Ho ho ho Meeeeerry Christmas 🎅 4 Quote
Lollie Geplaatst: maandag om 21:24 Geplaatst: maandag om 21:24 Op 14-12-2024 om 07:24, Evee zei: @Lollie ik kom toch uit bij jou, ben jij mijn secret santa? Ja! Ik moest wel lachen dat je de puzzel uiteindelijk hebt opgelost met Excel, het idee was Z = A, dan B, C en weer opnieuw. En dus op te lossen met de schijf. Ik was nog bezig met dubbelchecken, maar dacht ergens tegen het eind naja zal wel goed zijn. Is het dus bij de op-twee-na-laatste letter toch nog mis gegaan. 2 Quote
Evee Geplaatst: 19 uren geleden Auteur Geplaatst: 19 uren geleden 12 uren geleden, Marjoleink zei: Ho ho ho. Ik had het eerst geraden, en hier gepost (dacht ik), en toen pas opengemaakt. Haha dat was dan nog steeds te vroeg 😉 De bedoeling was om je geduld te testen, want de laatste envelop (en de laatste cadeautjes) hadden pas open gemogen nadat je secret santa zich bekend had gemaakt, en dat was dus gisteren pas 😄 Wat ik helaas niet had voorzien, was het verdrietige berichtje dat ze Beanie hadden moeten laten inslapen. Ik had haar nou net de hoofdrol gegeven in het avonturenverhaal. Ik hoop dat dat niet te veel verdriet gaf. 1 Quote
Evee Geplaatst: 19 uren geleden Auteur Geplaatst: 19 uren geleden Dit is het avonturenverhaal dat Marjolein heeft ontvangen: Quote
Evee Geplaatst: 19 uren geleden Auteur Geplaatst: 19 uren geleden Dit zijn de eerste twee pagina's iets beter leesbaar: 2 Quote
bunnyempress Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden (aangepast) 11 uren geleden, Lollie zei: Ja! Ik moest wel lachen dat je de puzzel uiteindelijk hebt opgelost met Excel, het idee was Z = A, dan B, C en weer opnieuw. En dus op te lossen met de schijf. Ik was nog bezig met dubbelchecken, maar dacht ergens tegen het eind naja zal wel goed zijn. Is het dus bij de op-twee-na-laatste letter toch nog mis gegaan. Ik had geen schijf... dus hier heb ik eerst het patroon gezien door naar het scherm te kijken en heb ik daarna ook Excel gebruikt om te ontcijferen. Mijn man zei gelijk: patroon had ik niet gezien (ik heb hem geleerd hoe hij die irritante cijferreeksen moest oplossen bij assessments), maar Excel had ik niet zo gedaan. Ik het hetzelfde gedaan als @Evee Hij zei Z=A is 1 opschuiving, dus hij had die +1 bij alle opschuivingen opgeteld en dan het alfabet gebruikt, zodat het sneller op te lossen was. Ik braaf netjes op die schijf kijken bij elke verschuiving 😂😅 19 uren geleden aangepast door bunnyempress Quote
Evee Geplaatst: 19 uren geleden Auteur Geplaatst: 19 uren geleden 11 uren geleden, Lollie zei: Ja! Ik moest wel lachen dat je de puzzel uiteindelijk hebt opgelost met Excel, het idee was Z = A, dan B, C en weer opnieuw. En dus op te lossen met de schijf. Ik was nog bezig met dubbelchecken, maar dacht ergens tegen het eind naja zal wel goed zijn. Is het dus bij de op-twee-na-laatste letter toch nog mis gegaan. Ik ben van de lijstjes en overzichtjes, vandaar dus excel erbij gepakt 😂 Leuk gedaan, dankjewel! De konijnen hebben al zitten smullen van het blad! 1 Quote
Deeskuh88 Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden Op 11-12-2024 om 20:04, BaasjevanBrownie zei: Er kwam een soort grabbelton binnen, mijn dochtertje begon direct enthousiast ieder propje eruit te halen en secuur open te vouwen, want wie weet zat er wat in 😂 Maar er zaten toch echt pakjes tussen. Ik had superveel cadeautjes en een hele leuke konijnen kerstkaart 😍 Secret santa had niet alleen een hele mooie kaart gevonden, maar kan ook nog eens goed dichten, wow wat een gedicht! Superleuk gedaan! De rode letters vormen samen Deeskuh, dus mijn santa was al snel niet meer zo secret 😉 Voor een volgende x zou ik ze niet op chronologische volgorde doen om het iets moeilijker te maken 😉 En hier mijn cadeautjes: Lekkere thee (losse groene thee ben ik ook erg blij mee, theezakjes besparen) en hele pure chocola 😋, handletterspullen èn een konijnen voerbal. Die laatste stond heel hoog op mijn lijstje, want ik voer daar de konijnen bijna dagelijks mee (zo kan ik voorkomen dat Brownie Ukkie bijt als ze een bakje moeten delen). Alleen ik had Linde het balletje laten brengen en die had hem als een soort apport naar ze toe gegooid door de lucht met als resultaat dat hij in stukken was (konijnen blij, die konden nu eens makkelijk bij de inhoud, ik minder). En nu de webwinkel van BB niet meer bestaat en ik geen nieuwe in een dierenwinkel wilde kopen had ik een probleem 😉 Dus dank aan @Deeskuh88 Leuk dat je mij nu terug had, nadat ik jou 2 jaar terug had. Ik zal het maar bevestigen, voor de vorm. De hint was duidelijk, maar ik was het inderdaad. Gedichtje is speciaal voor jou geschreven! Maar door omstandigheden op het thuisfront kon ik niet echt een goede hint verzinnen, dus ik heb een eerder idee gejat en opnieuw uitgevoerd. Husselen was nog een optie, maar niet aan gedacht. Sorry! 3 Quote
Suus1978 Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Het gedicht is echt superleuk! Wat me inmiddels afvraag: is Santa nou de Kerstman of Sinterklaas? Ik zie het en der best wat verwijzingen naar Sinterklaas, maar ik associeer het zelf met Kerst. Quote
Deeskuh88 Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Zover ik weet de Kerstman. Maar moest een rijmwoord hebben, en de deadline lag op 8 december. 5 december is Sinterklaas, dus de deadline voor Secret Santa rond Sinterklaas klopte wel ongeveer 😄 Quote
Kolino Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Dat heb ik me ook afgevraagd, het is toch niet precies dezelfde man 🤪 Sinterklaas is 100% katholiek, dat durf ik van Santa Claus zeker niet te zeggen, zonder gedegen onderzoek. Mijn gevoel zegt dat er ergens wel een verbinding is, door migratie en samensmelting van culturen. Ik wil het nu ook wel weten 😂😅 Quote
happy211 Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Ik heb een keer gelezen dat Santa Clause/de kerstman overgenomen van Sinterklaas. Maar of die bron betrouwbaar was weet ik niet meer. Toen er Nederlandse kolonisten naar Amerika gingen, hebben ze onze traditie meegenomen en dat is Santa Clause geworden. En dat is dan weer verder verspreid, zeker na de opkomst van tv en films. Quote
MarieElsa Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden @Annasbeestenbende ben jij mijn Secret Santa? :) Tijdens het openen van het pakket, dacht ik de volgende hints te hebben: - foto van een schilderij (met bloemen en planten, ik heb hem door Google hints gehaald, maar kon niks vinden. Ik dacht hierdoor misschien Marjolein). - het thema nijntje (een postzegel met Nijntje erop en Nijntje stickers, hierdoor dacht ik iemand die in Utrecht woont of van wie de huisdieren Miffy heten) - het thema frozen (zowel het kleurboek als de uitgeknipte puzzel die erin zit, ik denk een verwijzing naar cavia Olaf -> maar dit zou ook op mijn eigen konijntjes kunnen slaan, hoewel Elsa en Christoffel niet vernoemd zijn naar Frozen spelers maar naar Elsa Einstein (extra hint voor mijn persoon) en Christoffel Columbus) - stickers en een kerstkaart met allemaal verschillende dieren erop (dit zou kunnen verhuizen naar Beestenbende!) Ik bleef een beetje steken, dus toch de envelop met bonushint opengemaakt. Hier kwamen de een aantal letters uit, welke goed te leggen waren naar *tromgeroffel* : Hazel & Loeki! Dus toch Annasbeestenbende, super leuk gedaan! 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.