Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
9 uren geleden, Annasbeestenbende zei:

we hadden snel door dat de eerste twee woorden “beste Anna” moesten zijn. En dus dat de 12 de E moest zijn en de 13 de N, zo konden we al heel wat invullen! En beetje bij beetje kreeg de hele tekst vorm! 

Leuk gedaan. Haha dat was even puzzelen. Maar baasje van Brownie heeft er ook een heel werk aan gehad!

Van Deeske ook leuk gedaan met die letters!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

Barricade

20241212-092251.jpg

ME is ingeschakeld. We hopen op een vreedzame ontruiming.

Wordt vervolgd.

Haha heerlijk! 
Precies op Het Pakket ook echt 🤣

Doet hij dat vaker met post? Of vond hij dit gewoon een mooie verpakking 😉

aangepast door BaasjevanBrownie
  • Haha 1
Geplaatst:
2 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

Barricade

20241212-092251.jpg

ME is ingeschakeld. We hopen op een vreedzame ontruiming.

Wordt vervolgd.

Geweldig😂😂😂😂😂

Lig helemaal dubbel hier 😂😂😂😂😂

• Haha 1
Geplaatst:

Die kaart van dat konijn is wel echt te cute ❤️ Na vrijdag zou ik best graag willen weten waar die vandaan komt 😇 Ik had een konijn die precies zo kon kijken, ook de oren, net geen kopie, ik vind die blik echt goud! Daar word je toch instant blij van?

Die kat, de beschrijving erbij 🤣 Misschien denkt (of weet) hij dat er ook iets voor hem in zit, je weet maar nooit 🤪 Je hebt wel een verbanddoos paraat staan? @bobbyonthefloor

Wat leuk dat er meteen zo actief met de pakketten bezig gegaan wordt door de kinderen en de konijnen!

Ik zie nu wel uit naar de rest 🤭😁

• Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Geplaatst:

Rudolf zijn rood verlichte neus was niet helder genoeg om de kerstman te helpen de weg naar Wissenkerke te vinden. Hij heeft mijn kerstman meerdere keren laten verdwalen. Toch heeft hij gistermiddag het huis van de buren weten te bereiken 😂 Bijna goed!

Daar heb ik mijn pakket opgehaald, dus ik ga het zo eens uitpakken!

• Haha 6
Geplaatst:

Het pakket:

IMG_20241213_100614.jpg

Een doos met blaadjes. Op het kaartje staat dat het gewassen beukenblad is 🙂

Daartussen zitten cadeautjes en een aantal enveloppen.

De cadeautjes bevatten uiltjes thee, drie konijnenspeeltjes en... ik dacht even dat Rudolf het niet overleefd had, maar het zijn geitenoren voor de honden 😂

Dan de enveloppen. Op enveloppen 1 staat hint, Op de andere bonus hint 1 en 2. In de envelop hint zit deze puzzel dus. 

IMG-20241213-WA0001.jpeg

Ik ben ijverig aan het draaien op zoek naar een manier waarop er bestaande woorden uit komen 😂

• Vind ik leuk 3
  • Haha 2
Geplaatst:

Ik ben begonnen met de korte woordjes, fr, cbm, kbs. Maar ik kan het niet zo draaien dat daar bestaande woorden uit komen.

Dan de eerste twee woorden. Het gebruik van hoofdletters daar doet een naam vermoeden. Het aantal letters zou uitkomen op "Secret Santa". Bij het tweede woord zou Santa ook kunnen als je naar de herhaalde letters kijkt.

Alleen hoe ik het ook draai en of ik van buiten naar binnen lees, ik kom niet op Secret Santa uit. Ook niet op een naam of ander zinnig woord. 

Hulp is welkom dus! 😄 

• Haha 1
  • Verward 1

Ik zie hem volgens mij. Spoiler in wat ik zie

Spoiler

Dan de eerste twee woorden. Het gebruik van hoofdletters daar doet een naam vermoeden. Het aantal letters zou uitkomen op "Secret Santa". Bij het tweede woord zou Santa ook kunnen als je naar de herhaalde letters kijkt.

Alleen hoe ik het ook draai en of ik van buiten naar binnen lees, ik kom niet op Secret Santa uit. Ook niet op een naam of ander zinnig woord. 

Dit had je goed bedacht, dus als je kijkt op R, buitenste ring, heb je idd S.

Als je dan kijkt op de tweede letter, C, krijg je een D, en dat gaat idd niet werken.. maar wat moet je doen om dan op de E uit te komen? En als je dat meeneemt naar de volgende letter, dan wordt de Z idd een C.Rest heb ik niet nagekeken, moet zo weg..

aangepast door bunnyempress
Geplaatst:
2 uren geleden, Evee zei:

Ik heb een extra hint open gemaakt...

20241213_105115.jpg

Ik puzzel hard mee .... Heb nog net niet zo.n schijf gemaakt hihi. Maar denk dat ik zo ga maken 🤪 Erg...neee EXTRA moeilijk zonder zelf te draaien. 

Ik dacht nog misschien andersom. Dus onderste Z naar bovenste A maar toen raakt ik in de knoop. Super gave puzzel... Die dit bedacht heeft 👏👏👏👏 Goed voor het brein.

Vooral nu want mijn dochter heeft uren in angst gezeten met hele school (vast in het internaat gebouw) vanwege een bom melding. Alle scholen in rep en roer. 

Kreeg net bericht dat ze allemaal de school weer in mogen. Gister was het de dierenarts van ons.... Gelukkig loos alarm. Maar wel heel gedoe voor iedereen🙄

Ik ga verder puzzelen en adem halen😇

Geplaatst:
3 uren geleden, Evee zei:

20241213_105115.jpg

Je kunt a en z op twee manieren combineren. Nu is het z buitenste ring en a binnenste ring. Je kunt ook de a uit de buitenste ring nemen en de z uit de binnenste ring en die onder elkaar zetten. Klein stukje doordraaien dus. Levert dat iets op? 

Geplaatst:
4 uren geleden, Evee zei:

20241213_105115.jpg

Wat een leuke creatieve hint, maar ik zie hem met de bonushint erbij ook nog niet meteen. Komen dan rare woorden uit.

En volgens mij maakt het ook niet uit of je de z boven op onder met de a combineert, de uitkomst is gelijk dat alle letters er 1 naar achteren schuiven. 

• Mee eens! 1
Geplaatst:

Ik had mijn Secret Santa pakket vorige week al gekregen, maar had gisteren pas tijd om hem uit te pakken. Dit was de doos ⬇️

IMG-20241212-174141559-2.jpg

Die ik natuurlijk gauw heb opengemaakt! ⬇️

IMG-20241212-174545567.jpg

Een kaart! Ik kreeg zomaar het vermoeden dat mijn Secret Santa uit Utrecht komt 🤔 ⬇️

IMG-20241212-175041905.jpg

Maar dat zei me eigenlijk nog niks, dus ik heb ook maar even gelezen wat erop stond ⬇️

IMG-20241212-174746146.jpg

Ojee, naamgenoot, ik heb een Secret Santa verslag gezien met mijn naam op het pakket. Nu moet ik de verleiding weerstaan om de Secret Santa verslagen nog maar eens terug te lezen 😳

Snuffelklaas heeft een surprise gemaakt, superleuk! ⬇️

IMG-20241212-174822818.jpg

Een Einstein-achtig figuur met een konijn op de boot. Ik denk dat dit een aanwijzing is ⬇️

IMG-20241212-174835538.jpg

Cadeautjes! ⬇️

IMG-20241212-175354884.jpg

IMG-20241212-175449805.jpg

Chocola, oreokoekjes en een puzzel voor de caafjes ⬇️

IMG-20241212-180019138.jpg

Op het papier van de oreokoekjes stond deze tekening. Ik denk dat dat nog een aanwijzing is. Het andere papier misschien ook, maar dat lijkt me vooral een aanwijzing dat mijn Secret Santa slimmer is dan ik 😂 ⬇️

IMG-20241212-175619467.jpg

Ik had hier eigenlijk ook nog geen idee bij verder, dus ik ga nog even speuren 🧐

De cavia's waren alvast blij met hun puzzel! Ik heb nog nooit een filmpje geplaatst, dus bij deze waag ik een poging:

https://streamable.com/zuazrx

Ik heb nog geen idee wie je bent, maar ontzettend bedankt voor dit leuke pakket!

• Vind ik leuk 6
  • Haha 3

Ik heb hem even uitgeschreven. Ik vind hem brilliant. Ik heb alleen de eerste 3 woorden gedaan hier dan... zelf natuurlijk te nieuwsgierig om hem zo te laten.

Spoiler

Rczqcq Ryksy fr cbm uelqrbkcuocos kbs rtdc yhlkaltnlbmbb amback

Secret Santa

R (buitenste Ring) -> S (binnenste ring)
C (buitenste Ring) ->D (binnenste ring) +1 -> E
Z (buitenste Ring)  ->  A (binnenste ring) -> +2 -> C
Q (buitenste Ring)  -> R (binnenste ring)
C  (buitenste Ring) -> D (binnenste ring)  +1 ->  E
Q (buitenste Ring) -> R (binnenste ring) +2 -> T

R -> S
Y-> Z+1 -> A
K-> L+2 -> N
S -> T
y -> Z+1 -> A

Als dit partroon blijft volgen (0, +1, +2, 0, + 1, dan is fr 

F (buitenste ring) -> +2 -> i

R (buitenste Ring) -> s

En verder ga ik hem niet doen...

aangepast door bunnyempress
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:
21 minuten geleden, bunnyempress zei:

Ik heb hem even uitgeschreven. Ik vind hem brilliant. Ik heb alleen de eerste 3 woorden gedaan hier dan... zelf natuurlijk te nieuwsgierig om hem zo te laten.

Verberg inhoud

Rczqcq Ryksy fr cbm uelqrbkcuocos kbs rtdc yhlkaltnlbmbb amback

Secret Santa

R (buitenste Ring) -> S (binnenste ring)
C (buitenste Ring) ->D (binnenste ring) +1 -> E
Z (buitenste Ring)  ->  A (binnenste ring) -> +2 -> C
Q (buitenste Ring)  -> R (binnenste ring)
C  (buitenste Ring) -> D (binnenste ring)  +1 ->  E
Q (buitenste Ring) -> R (binnenste ring) +2 -> T

R -> S
Y-> Z+1 -> A
K-> L+2 -> N
S -> T
y -> Z+1 -> A

Als dit partroon blijft volgen (0, +1, +2, 0, + 1, dan is fr 

F (buitenste ring) -> +2 -> i

R (buitenste Ring) -> s

En verder ga ik hem niet doen...

Jee wat knap dat je erop gekomen bent! 

• Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 2
Geplaatst:
25 minuten geleden, Lollie zei:

Ik had mijn Secret Santa pakket vorige week al gekregen, maar had gisteren pas tijd om hem uit te pakken. Dit was de doos ⬇️

IMG-20241212-174141559-2.jpg

Die ik natuurlijk gauw heb opengemaakt! ⬇️

IMG-20241212-174545567.jpg

Een kaart! Ik kreeg zomaar het vermoeden dat mijn Secret Santa uit Utrecht komt 🤔 ⬇️

IMG-20241212-175041905.jpg

Maar dat zei me eigenlijk nog niks, dus ik heb ook maar even gelezen wat erop stond ⬇️

IMG-20241212-174746146.jpg

Ojee, naamgenoot, ik heb een Secret Santa verslag gezien met mijn naam op het pakket. Nu moet ik de verleiding weerstaan om de Secret Santa verslagen nog maar eens terug te lezen 😳

Snuffelklaas heeft een surprise gemaakt, superleuk! ⬇️

IMG-20241212-174822818.jpg

Een Einstein-achtig figuur met een konijn op de boot. Ik denk dat dit een aanwijzing is ⬇️

IMG-20241212-174835538.jpg

Cadeautjes! ⬇️

IMG-20241212-175354884.jpg

IMG-20241212-175449805.jpg

Chocola, oreokoekjes en een puzzel voor de caafjes ⬇️

IMG-20241212-180019138.jpg

Op het papier van de oreokoekjes stond deze tekening. Ik denk dat dat nog een aanwijzing is. Het andere papier misschien ook, maar dat lijkt me vooral een aanwijzing dat mijn Secret Santa slimmer is dan ik 😂 ⬇️

IMG-20241212-175619467.jpg

Ik had hier eigenlijk ook nog geen idee bij verder, dus ik ga nog even speuren 🧐

De cavia's waren alvast blij met hun puzzel! Ik heb nog nooit een filmpje geplaatst, dus bij deze waag ik een poging:

https://streamable.com/zuazrx

Ik heb nog geen idee wie je bent, maar ontzettend bedankt voor dit leuke pakket!

Geweldig filmpje van die kibbelende schatjes. En dan die hahaaaa en hop eruit 😂 Leuke grappige diertjes heb je 😍

Ook zo.n brein puzzel voor jou 🙉

Succes met uitvissen wat de oplossing is. 🤗 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .