Ga naar inhoud

Secret Santa 2024


Evee

Aanbevolen berichten

Het is weer de tijd van het jaar... hebben jullie er al zin in?

Ook dit jaar willen we kijken of er genoeg interesse is om aan Secret Santa te doen!

 

Wat is Secret Santa? 
Een leuke manier om cadeautjes uit te wisselen onder de Bunnybunch forumleden in de decembermaand. 

 


In het kort:

- Aanmelden via pb naar Evee, uiterlijk 25 oktober.
- De adres gegevens en tops & flops ontvang je in een privébericht. 

- Je stelt vervolgens een cadeau pakketje samen voor een forumlid. 
- De inhoud van het pakket moet een waarde hebben van ongeveer € 12,50. Dat is exclusief verzendkosten.
- Verzend uiterlijk op 8 december het pakket! Verzend je het eerder, vermeld dan op de doos dat het pas vanaf 9 december uitgepakt mag worden. 
- Vergeet de hints niet! De ontvanger moet raden van wie het komt. 
- Na ontvangst moet je een uitpakverslag in het Secret Santa topic op Bunnybunch delen. Liefst met foto of filmpje. 
- Raad van wie jouw pakket komt, wie is jouw Secret Santa?!

 

Hoe werkt het? 
Je kan je tot en met 25 oktober aanmelden. Dat doe je door een privébericht naar Evee te sturen. Vermeld in dat bericht jouw naam, adresgegevens en jouw tops en flops. Tops en flops zijn wat je wel of juist echt niet wil ontvangen. 
Begin november krijg je een berichtje met de persoonsgegevens en wensen van een forumlid voor wie jij een cadeaupakket samen gaat stellen. Iemand heeft dan ook jouw gegevens ontvangen en gaat voor jou aan de slag. Het pakket moet een waarde hebben van ongeveer 12,50 euro. Daarboven komen dan nog verzendkosten. Reken er op dat meedoen dus ongeveer 20 euro zal kosten. 
Begin december verstuur je het pakket. Dat kan een doos zijn met ingepakte pakketjes er in, of een complete surprise. Je bent er helemaal vrij in hoe je het verpakt, enkel beperkt door je eigen creativiteit 😉
Vergeet ook niet dat er één of meerdere hints verstopt moeten zitten in het cadeaupakket. Eén van de leukste dingen is namelijk dat je moet gaan raden wie jouw secret santa is! De afgelopen jaren zijn er al ontzettend leuke puzzels, gedichten en raadsels voorbij gekomen.

Heb je jouw secret santa pakket ontvangen? Plaats dan een uitpakverslag op het forum. Dat kan door foto's te plaatsen of een filmpje te delen. 

 

Meedoen?
Stuur een PB naar Evee, uiterlijk op 25 oktober. Vermeld in dat bericht je naam, adres en wensen. 

Ben je nog geen 18? Vraag dan toestemming aan je ouders/verzorgers of je mee mag doen.

Als je meedoet ga je er mee akkoord dat de moderators op het forum en jouw Secret Santa toegang krijgen tot jouw adresgegevens. 


Voorbeeld van een bericht om aan te melden:

Quote

Ik wil graag meedoen met Secret Santa!

Mijn naam is B. Bunch
Mijn adres is Hazepad 1, 1111AA Konijnenburcht

Ik heb 20 konijnen (en evt. andere huisdieren, kinderen, partners?)
Ik hou van ( bijv. chocolade, kerst, thee, bepaalde verzorgingsproducten, Disney, Pokémon, knutselen, puzzelen, ...
Ik hou niet van ..... ( glitters, de kleur rood, snoep, ....) 
Verdere informatie (allergie voor iets, vegan, wil je wel of niet tweedehands of zelfgemaakte producten ontvangen)

 

 

 

 


Aanmelden kan t/m 25 oktober via pb naar Evee
Begin november krijg je door voor wie jij een pakket samen mag stellen
Voor of uiterlijk op 8 december worden de pakketten verzonden en ontvang je dus zelf ook een secret santa pakket! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik realiseerde mij toen ik dit bericht ging typen dat de oude secret santa topics met het opschonen ook verdwenen waren en we niet als voorpret in die topics kunnen lezen hoe het afgelopen jaren ook alweer was! Jammer hoor. Maar goed, genoeg herinneringen er aan, en nu kun je ook niet afkijken wat  anderen voor hints verstopt hadden 😄 

 

Ik heb er weer zin in en ik hoop dat er aardig wat mensen mee willen doen dit jaar!

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

O, dat is waar ook, geen inspiratie of voorbeeld dus, dat is wel jammer!  Die puzzels en raadsels, die die ontvanger op moet lossen zijn vaak geniaal bedacht 😁 Echt de moeite waard om daar je best op te doen!

 

Even gravend in mijn geheugen zijn er best veel mensen die meerdere hints verstoppen. Denk aan, rebussen, woordzoekers, cryptische vragen, waarbij je het forum moet doorzoeken, naar bijvoorbeeld namen van de konijnen van de verzender. Je kunt van alles bedenken. Een goeie balans tussen echt iets te puzzelen te hebben (dus niet te makkelijk maken) en het oplosbaar houden, dat is wel een uitdaging. Toch merk je aan iedereen dat het samenstellen van iets leuks voor de ander, het bedenken van de hints en dan uiteindelijk zelf moeten puzzelen en verrast worden met de inhoud van het pakket wel echt heel leuk is!

 

Ik hoop ook op veel aanmeldingen!

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar was echt super tof! Ik vind Kerst sowieso geweldig, haha.

Dit jaar voor het eerst officieel met een kleintje, al wist ik vorig jaar wel al dat ik zwanger was.

Ik kijk even hoe onze planning loopt, want ik heb ook nog 2 ziekenhuistrajecten lopen, al lijkt het erop dat het e.e.a. januari/februari wordt ipv november/december.

Mijn man vond het vorig jaar ook heel leuk om te zien wat ik allemaal deed, het pakket weg te brengen en mee te genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, bunnyempress zei:

Mijn man vond het vorig jaar ook heel leuk om te zien wat ik allemaal deed, het pakket weg te brengen en mee te genieten.

Je man mag ook helpen hoor 😉

Als jij bijvoorbeeld het denkwerk doet en hij de uitvoering (cadeaus kopen, inpakken) dan is het misschien wel haalbaar om mee te doen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, happy211 zei:

Je man mag ook helpen hoor 😉

Als jij bijvoorbeeld het denkwerk doet en hij de uitvoering (cadeaus kopen, inpakken) dan is het misschien wel haalbaar om mee te doen? 

 

We draaien op dit moment gesplitste nachtdiensten omdat onze dochter reflux heeft en al 3 weken niet plat kan slapen. Dus in de draagdoek en dan maar wakker blijven met haar. We hopen dat ze er overheen groeit snel, maar op dit moment ben ik blij als mijn man de deur nog open kan doen voor Picnic. Hij trouwens ook, want hij werkt en heeft meer slaap nodig dan ik. Hij ziet me al aankomen dat ik even een groot project erin gooi 😉.

 

Het gaat wel met de dag beter, dus wie weet genoeg om me om te geven in oktober. Ik heb dan ook alweer 2 extra ziekenhuisbezoeken gehad, dus wie weet is het rustiger dan ik denk. Dat was het vorig jaar gelukkig ook, dus toen kon ik bijna alles afmaken wat ik wilde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bunnyempress zei:

 

We draaien op dit moment gesplitste nachtdiensten omdat onze dochter reflux heeft en al 3 weken niet plat kan slapen. Dus in de draagdoek en dan maar wakker blijven met haar. We hopen dat ze er overheen groeit snel, maar op dit moment ben ik blij als mijn man de deur nog open kan doen voor Picnic. Hij trouwens ook, want hij werkt en heeft meer slaap nodig dan ik. Hij ziet me al aankomen dat ik even een groot project erin gooi 😉.

 

Het gaat wel met de dag beter, dus wie weet genoeg om me om te geven in oktober. Ik heb dan ook alweer 2 extra ziekenhuisbezoeken gehad, dus wie weet is het rustiger dan ik denk. Dat was het vorig jaar gelukkig ook, dus toen kon ik bijna alles afmaken wat ik wilde.

Ik dacht al vanmorgen zoooo Zij was er vroeg bij 🥱. Niet leuk Reflux 😥 niet voor haar en niet voor jullie 🥴😣

Mijn dochter had er ook last van en ik moest heel erg opletten met wat ik at en dronk. Waren hele saaie maanden kwa maaltijden ... Zoutloos en geen kruiden ... Kool kon ook niet en meestal water en slappe thee.  Maaaar ze groeide er snel overheen(moet even flink terug denken, maar ik geloof korter dan 3 maanden) daarna nog 7 maanden bvoeding gegeven waarbij ik zelf ook weer normaal kon eten, behalve koolsoorten😇 dus er is hoop 🤗🤗 

 

Ik zat altijd op de bank met haar met heel veel kussens om ons heen en op de grond en idd in draagzak en zo vielen we vaak toch samen wat in slaap. 🥰 

Heel veel sterkte voor de kleine meid en hopelijk krijgen jullie snel wat slaap en ritme  terug🙏🙏🤗💋

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lief van je @Lappie2. Wat jammer dat het bij jou ook zo heftig is geweest.

 

Hoewel het vervelend is, is het niet meer echt dat krijsen van de pijn. Het begon met 48 uur achter elkaar, inclusief niet langer dan 2 minuten kunnen liggen. Bel je 's ochtends nummer van de huisarts... kom je daar met een spoedconsult een paar uur later... ligt ze in de wandelwagen te slapen als een wolk van een baby. Het komt in golven, maar is helaas geen uren achter elkaar weg. Nu kan ik haar wel weer even neerleggen, dus dat helpt met naar de toilet gaan e.d. De max is nu vaak 30 mins, dus dat doe ik niet met slapen, want het oppakken, neerleggen, oppakken met huilen er tussen is veel te intensief (voor haar én voor ons). Mijn man slaapt wel met het bed omhoog, met haar in de draagdoek, op zijn rug, maar ik heb daar echt teveel adrenaline voor.

 

Vannacht was het helaas weer heel erg, met het duwen en overstrekken in de doek en veel dat klokkende geluid, dus dan kan ik zeker niet slapen. We hebben vorige week ook allemaal darmproblemen gehad, want er heerste een virusje, dus toen was het dubbelop vervelend. Maar goed, ze is het helemaal waard. ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, bunnyempress zei:

Lief van je @Lappie2. Wat jammer dat het bij jou ook zo heftig is geweest.

 

Hoewel het vervelend is, is het niet meer echt dat krijsen van de pijn. Het begon met 48 uur achter elkaar, inclusief niet langer dan 2 minuten kunnen liggen. Bel je 's ochtends nummer van de huisarts... kom je daar met een spoedconsult een paar uur later... ligt ze in de wandelwagen te slapen als een wolk van een baby. Het komt in golven, maar is helaas geen uren achter elkaar weg. Nu kan ik haar wel weer even neerleggen, dus dat helpt met naar de toilet gaan e.d. De max is nu vaak 30 mins, dus dat doe ik niet met slapen, want het oppakken, neerleggen, oppakken met huilen er tussen is veel te intensief (voor haar én voor ons). Mijn man slaapt wel met het bed omhoog, met haar in de draagdoek, op zijn rug, maar ik heb daar echt teveel adrenaline voor.

 

Vannacht was het helaas weer heel erg, met het duwen en overstrekken in de doek en veel dat klokkende geluid, dus dan kan ik zeker niet slapen. We hebben vorige week ook allemaal darmproblemen gehad, want er heerste een virusje, dus toen was het dubbelop vervelend. Maar goed, ze is het helemaal waard. ❤️

Elk stapje vooruit is een stap naar beter 💪

Zo.n virus helpt ook echt niet mee dan he🙄😣 

De roze wolk komt pas als dit probleem verholpen is. Maar dan zit je ook echt in die heerlijke wolk ☁️ 🥰 en vergeet je gewoon hoe zwaar die eerste maanden waren totdat ze een tiener is 😜🤣🤣 ow wacht de peutertijd zit daar nog voor ghighi😉

 

Net een konijn, eenmaal bij de dokter niks aan de hand 😜 Gelukkig is een baby gratis 😉

 

Ik had toen zo,n slaap gebrek dat ik met een kussen in mijn armen rondliep en ze begon te huilen om te drinken en ik dat kussen     (denkende dat dat de baby was voor al die tijd )op de bank legde, kind pakte en op dat kussen ging zitten. Helemaal in paniek omhoog schoot want ik zat op mijn kind😱😱 Ondertussen mini me al druk aan het drinken in mijn armen.😂😂 Toen dacht ik echt.... Ik ben knetter gek aan het worden😵🤯

Daarna dus met baby bijna elke dag op de bank wat dutten. En daarna man uit bed gegooid 😜en kind erin met ook weer een heel kasteel aan kussens om haar heen.  

 

Okey beetje heel erg off topic hihi. Sorry 🤗

 

Terug naar Secret Santa 😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Wij hebben indertijd het hoofdeinde van het ledikantje wat opgehoogd. Stapel boeken onder de poten en dan lig je niet helemaal plat.

 

Cosleeper heeft een reflux stand, zodat hij automatisch schuin staat, maar dat hielp niet genoeg. Helaas hoor ik het geluid van omhoog komen (dat klokken) zelfs als ze rechtop zit en rustig 3 uur na een voeding. Lief dat je meedenkt 💓Het was gisteren de eerste keer dat het een paar uurtjes rustig bleef. Als het vandaag ook zo is, ga ik straks proberen of ze weer langer kan liggen.

 

19 uren geleden, Lappie2 zei:

Ik had toen zo,n slaap gebrek dat ik met een kussen in mijn armen rondliep en ze begon te huilen om te drinken en ik dat kussen     (denkende dat dat de baby was voor al die tijd )op de bank legde, kind pakte en op dat kussen ging zitten. Helemaal in paniek omhoog schoot want ik zat op mijn kind😱😱 Ondertussen mini me al druk aan het drinken in mijn armen.😂😂 Toen dacht ik echt.... Ik ben knetter gek aan het worden😵🤯

Daarna dus met baby bijna elke dag op de bank wat dutten. En daarna man uit bed gegooid 😜en kind erin met ook weer een heel kasteel aan kussens om haar heen.  

 

Heftig hoor, zoveel slaapgebrek! Mijn man heeft idd dat slaapgebrek angst gedoe gehad. Hij schrok telkens half-wakker/slaapdronken wakker en dan dacht hij dat Emma bij ons in bed lag, terwijl ze nooit in ons bed heeft gelegen. Dan ging hij als een gek overal voelen in bed. Ik weet dat dit een bekende droom is, dus dan schudde ik hem gauw wakker en liet ik hem weten dat ze dus in de cosleeper lag of bijv. bij mij aan het voeden was. Hij is nooit met haar los op zijn buik in slaap gevallen.

 

Ik zit nog steeds op mijn roze wolk hoor. Ben helemaal blij met haar. 😍. Wat mij enorm helpt is dat het fysiek zo goed gaat met mij. Ik kan goed tegen slaapgebrek, kan heel goed dutjes doen, al is het maar 30 minuten en slaap sowieso minder dan de gemiddelde mens. Deed ik al als kind en nu heb ik dus wel medelijden met mijn ouders 😉 Als kind vond ik het stom dat mijn moeder wilde uitslapen. Ik was wakker, ik had honger en ik had al 2,5 uur gewacht, dus waarom mocht ik om 8.30 niet naar beneden. Kleine van mijn zus heeft dat geërfd, die stond ook telkens tussen 5-6 in de kamer, zelfs bij later naar bed gaan. Hoop voor mijn man dat onze dochter het niet heeft en lekker lang door blijft slapen.

 

Voorlopig slaapt ze voor een pasgeborene best lang, toen ze een week oud was gaf ze ons al blokken van 4-5 uur tussen de voedingen, dus dat is echt enorm netjes. Maar toen we ziek waren heb ik 10 voedingen op een dag gehad. Dat was wel even pittig, toen heb ik mijn man gebeld of hij in de lunchpauze naar huis kon komen, want ik had er toen al 4 voedingen op zitten, zonder eten. Dat was voeden, rechtop 20-30 mins vanwege reflux, water drinken, gauw naar de toilet met haar in mijn armen, waterfles opnieuw vullen, spullen klaarzetten en dan weer voeden. Ik zit ook heel erg op haar ritme, dus word ook vaak 15-20 mins voordat ze wil drinken wakker, zelfs als mijn man beneden met haar is of op zolder. Dat helpt ook enorm, want dan ben je namelijk echt wakker vs van een wekker wakker worden.

 

@Evee Heerlijk nummer... nu heb ik zin in Kerstmuziek 🙂 In September, hahaha! Al zag ik dat morgen er al kerstshows open gaan op 28 september. Ongelofelijk vroeg vind ik dat. En de intratruin is al aan het aftellen met een 100 dagen tot kerst kalender. Dus daarom weet ik dat het nu 89 dagen is tot Kerst! 🤶

 

 

 

aangepast door bunnyempress
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@bunnyempress Je kan het vroeg vinden, maar ik denk dat winkels er niet aan ontkomen, als ze echt iets moois neer willen zetten.

 

De kerstshows moeten bij veel bedrijven staan als het herfstvakantie is, dat is in oktober. Zo iets bouw je niet op in een paar dagen. Sterker nog, in maart/april moet je vaak de inkopen voor dat jaar al doen. De bewegende poppen inkopen of huren voor dat jaar. Sfeer elementen zoeken en reserveren, dat ging echt van koetsen tot aan echt werkende draaimolens. En augustus begin je al met plek maken in je winkel, uitverkoop van zomerproducten en de winterproducten die niet al te veel kerst zeggen al in de winkel zetten. Het is meer dan alleen wat kerstballen in een display neerzetten.

 

Toen ik bij intratuin werkte waren we al met een team al een week of twee alleen bezig met het alleen maar uitpakken en opzetten van kunstkerstbomen. Voor de showmodellen maar ook voor bij alle sfeer hoekjes in de winkel. De uitstalling met de kersthuisjes van o.a. lemax, dat was ook gewoon meerdere weken bouwen.  Ontwerp maken, dat van tafels, piepschuim, stenen enz. ruw bouwen. Met daarin alle stekkerdozen goed weggewerkt om alles ook te laten werken. Dan alles uitpakken en neerzetten en de toplaag van decoratie doen, dat is ook gewoon zo een maand werktijd. En dan ook nog alles voorzien van nummertjes die dan weer met de bijbehorende producten in de schappen overeen kwamen, of zorgen dat wat er als presentatie gebruikt is makkelijk te vinden is voor klanten (anders trekken ze het uit de boom / presentatie en ben je dagelijks dat weer aan het bijwerken) ook dat is echt wel even werk om goed en simpel op te zetten zodat klanten het snappen.  En dan heb je kerstverlichting, kerstdecoratie, meestal verschillende sfeerkamers per thema "klassiek", "strak en modern" "vrolijk en gezellig" en wat voor modetrends er verder nog waren. Ik denk dat niet veel klanten zich realiseren dat je gewoon echt twee a drie maanden aan het bouwen bent voor zo iets "af" is. 

 

Maar goed, ik vond het daar ook zo een overdosis kerst, dat ik bijna niets meer in huis had staan aan decoratie, omdat ik het met alle muziekjes, lichtjes en kerstgekte om mijn heen tijdens zo een werkdag meer dan genoeg vond en het heerlijk vond een neutraal huis te hebben. 😂

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze zo lang bouwen wist ik wel @Evee. In augustus staan vaak ook al de flyers met de vraag of je binnen korte tijd wil meehelpen met de opbouw.

Dus ik had wel gezien dat het echt veel werk is en dat ze natuurlijk nauwelijks zomerkrachten kunnen inzetten. Alleen dat het dan ook zo vroeg open gaat, dat vind ik wel frappant. Misschien omdat klanten er anders gewoon zelf inlopen 😛 Dat soort mensen heb je ook altijd. Maar de herfstvakantie is hier pas eind oktober/begin november en in mijn herinnering ging je dan pas de shows bekijken en niet eind september al. Maar goed, kruidnoten komen ook steeds vroeger in de winkel, want er is kennelijk behoefte aan.

 

Van mijn man mag ik pas rond Advent de kerst muziek aanzetten, maar als hij niet thuis is - dan is het in oktober hier al feest natuurlijk.

aangepast door bunnyempress
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lappie2 Aww, schattig toch?

 

Hier begint mijn moeder normaal gesproken eind augustus te praten over kerstmenu en bij wie we het gaan vieren.

Maar nu is haar huwelijksdag er tussen (oktober) en we hebben 2 kleintjes in de familie, dus het is nog stil op dat vlak opeens.

Ik ging altijd in oktober naar de IKEA, want als je nov/dec gaat, dan is alles uitverkocht van de kerst collectie. Heel irritant.

Krijg nog altijd complimenten over mijn 3D-kristalachtige bomen die lichtgeven (van plastic dus eigenlijk hé?), van de IKEA die we altijd tafel zetten ipv kaarsen. Gek genoeg zijn die nooit teruggekomen in de collectie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .