Pablofaffan Geplaatst: 16 september Geplaatst: 16 september Ik merkte al een tijd dat het voer van mijn konijnen al sneller opging nu helemaal na het nieuwe voer. Ik dacht dat het daar aan lag, omdat ik dacht dat ze het lekkerder vonden dan het oude. Nou liep ik savonds laat nog een keer langs het hok en zag ik 2 muizen bij het voer zitten. Helaas reageerden mijn konijnen er heel erg op en durfde ze niet uit hun schuilhoekje te gaan , maar ik denk dat jullie ook begrijpen dat ik ze zo snel mogelijk weg wil hebben. Heeft iemand tips hiervoor? Ik heb al wel wat vallen neergezet, maar tot nu toe geen succes en zie ik ook steeds meer sporen van ze en ben bang dat t met de week erger zal worden. Quote
Evee Geplaatst: 16 september Geplaatst: 16 september Mijn tip is het voer afmeten in een portie die ze in 15 a 20 minuten opeten. Dat is voldoende brokvoer voor konijnen (of ze moeten echt ziek en mager zijn, dat er redenen zijn om meer te geven). Als je het afmeet en een juiste portie geeft, dan blijft er dus ook niets liggen voor de muizen. Die tijd kun je meestal ook gewoon bij de konijnen blijven, dan is de kans dat de muizen mee eten helemaal klein. Bewaar je voorraad brokken ook in een afgesloten emmer of ton waar ze niet bij kunnen komen. Zorgen dat er geen water, voedsel en schuilplek is voor de muizen is de beste manier om ze tegen te gaan, lastige hieraan is wel wat je helaas geen invloed hebt op wat je buren doen. Als er daar water, voedsel en schuilplekken zijn, dan is het lastig bestrijden. In het artikel over het schoonmaken van het konijnenhok staat ook wat informatie over muizen en ratten tegengaan https://www.bunnybunch.nl/informatie/schoonmaken-van-een-konijnenhok Quote
Pablofaffan Geplaatst: 16 september Auteur Geplaatst: 16 september Helaas is het niet weg te houden, omdat mijn buren nogal een vieze tuin hebben.... denk dan aan honden die heel de tuin onder poepen vaak etens resten nog wel ergens liggen en gewoon niks schoonhouden. Dit heb ik aangegeven bij ze en ze leken er geen boodschap aan te hebben en dat ik het zelf maar moest uitzoeken. Zelfs zonder voer zitten ze er nog wel eens en ben hierdoor nu ten einde raad Quote
Evee Geplaatst: 16 september Geplaatst: 16 september Dan is je enige optie denk ik om de ren muis-proof te maken. Geen idee of dat te doen is met jouw verblijf? Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 16 september Geplaatst: 16 september 10 uren geleden, Pablofaffan zei: Zelfs zonder voer zitten ze er nog wel eens en ben hierdoor nu ten einde raad Bij ons zitten erg veel muizen. We vangen ze ook regelmatig in de berghokken. Daar kunnen ze alleen komen door tegen de muren op te klimmen. En er staat altijd een val met chocoladepasta voor ze klaar. Muizen zijn gekker op chocola dan op kaas en pindakaas. Buiten bij de ren dus veel muizen. Maar ik heb alles in afsluitbare vaten en potten. 's Morgens krijgen ze een handje brokjes samen. Dat voer strooi ik rond en dat is met 10 minuten op. Er is dan geen muis te zien. Ook het hooi heb ik in een ton. Verder hooi in de ruif en ik zie geen muizen meer in mijn ren. Ik heb volièregaas maar daar kunnen ze wel doorheen. Ook al is het bij de buren smerig en jij zorgt dat er geen eten in de ren is dan komen ze echt niet meer in de ren. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.