Billie2021 Geplaatst: 15 september Delen Geplaatst: 15 september Hoi! Zojuist was mijn konijn heel heftig aan het niezen, maar echt 8x achter elkaar. Ik schoot compleet in paniek. Hij deed dit nog een paar keer maar nu is het voorlopig over. Zijn neusje beweegt veel dus voorlopig ademt hij nog! Is dit ernstig? Ik moet sowieso naar de DA dinsdag voor zijn jaarlijkse checkup en ga het toch eens melden. Heeft er iemand tips wat je hier aan kan doen? Is dit niet erg dat ik nog wacht tot dinsdag? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 15 september Delen Geplaatst: 15 september Er zijn een aantal vragen die ik mezelf stel, heeft het konijn net gedronken? Is hij in de rui? Heeft hij ergens met z'n neus in gezeten? Ik zou het wel melden voordat de vaccinatie er in gaat. Als het verder rustig blijft kan het wachten tot dinsdag, zo niet, toch even bellen. 1 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 16 september Delen Geplaatst: 16 september 1x een niesbui komt vaak doordat er iets irriteert in de neus, bijvoorbeeld water, stof, haar, etc. Niest hij vaker gedurende de dag, dan is dat zeker reden om langs de dierenarts te gaan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 16 september Delen Geplaatst: 16 september Als het zomaar een keer een niesbui is, dan hoef je niet direct het ergste denken. Paniek is niet nodig. Zoals Kolino zegt, zou ik het wel even aangeven voor de vaccinaties gezet worden zodat de dierenarts goed kan controleren of er niets meer aan de hand is. Maar net zoals wij zelf ook wel eens een kriebel in de neus hebben die een niesbui veroorzaakt, kan een konijn dat ook hebben. Als je het niesen vaker ziet of ander afwijkend gedrag, dan is het wel heel belangrijk het verder uit te laten zoeken. Maar als het zomaar een keertje was en verder gaat alles goed, is paniek echt niet nodig. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Billie2021 Geplaatst: 16 september Auteur Delen Geplaatst: 16 september Dankjewel iedereen voor de reacties! Hij had zitten snuffelen op de grond en er heeft waarschijnlijk iets in zijn neus gekriebeld. Hij is nu helemaal in orde, eet normaal,…. Ik ga het melden aan de dierenarts dinsdag, maar ik denk niet dat het iets gaat zijn. Op het moment dat hij zo’n niesbui kreeg was dat toch even akelig maar idd geen reden tot paniek. Bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
CindyK Geplaatst: 17 september Delen Geplaatst: 17 september Gelukkig gaat het weer wat beter! Mijn konijntje had hier een aantal maanden geleden ook last van, meerdere niesbuien per dag. Heb dit toen bij de dierenarts aangegeven en neusspoeling meegekregen wat ik meerdere keren per dag moest doen, na een weekje was het helemaal over en nu niest hij eigenlijk nooit meer. Dierenarts gaf aan dat het waarschijnlijk een stukje hooi of iets was dat vast zat in zijn neusje. Maar hopelijk is het niet nodig en blijft het goed gaan! 🙂 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.