Ga naar inhoud

Konijnentoiletten.


Aanbevolen berichten

Het werd de laatste tijd een rommel in het hok. Er staat een PeeWeebak in het hok. En ze gebruiken die ook maar ook de rest van het hok om de Peeweebak heen. Nou vind ik keutels niet zo erg maar urine vind ik minder leuk. Waarom ze dat nu ineens doen? Raadsel. Nu zette ik pas een schone PeeWeebak neer en zette de oude op de grond en liet die staan.

Nu zag ik dat ze die op de grond ook gebruiken en het hok blijft schoner. Mmm, zal nu maar met twee toiletbakken gaan werken. Een bij de ruif en een op de grond. Ik heb er drie. Misschien nog maar een PeeWee bak erbij kopen. Zal eens op MP kijken.

Hebben jullie één toiletbak?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb er 2. 1 kleine die eigenlijk voor kittens is. Daar doen ze zelden wat in. Dan heb ik een grote die in de hooiruif/toiletombouw combinatie gaat. Daar doen ze 95 procent in,de kleine heb ik altijd laten staan omdat ik op dit moment daar 's avonds het meeste hooi in doe. Als ik 's avonds al het hooi in de hooiruif doe dan trekken ze al het hooi eruit  omdat ze bijna al hun behoeften in die bak doen is het 's morgens veredeld toiletpapier. Keutels die buiten de bak terechtkomen zijn van Micha's die krachtig uit de bak springt bij het leggen van de laatste keutel. Soms plassen ze ook wel eens over de rand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee toiletbakken, voor drie konijnen. Beide worden goed gebruikt. Dat is ook waar hun hooi is. 

 

Er liggen meestal wel wat keutels naast de bak, maar het is niet dat ze op andere plekken echt hun behoefte doen. Ik heb ook het idee dat de keutels die er omheen liggen soms ook gewoon tijdens de drukke ren en spring buien door de ren heen belanden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben er ook 2, hele grote, voor katten, voor onze grotere konijnen. Keutels alleen in de ren, omdat ik hooi in hun hooitunnel doe, zodat ik ze kan zien eten. Dus daaromheen keutelen ze. Als het veel regent en ze hebben alleen binnen hooi, dan gebeurd er niets. Lodewijk wil nog weleens graven in dat hooi en als er dan een mooi stukje onder zijn kontje ligt, wil hij nog weleens plassen erop. Tja, hij heeft dan zijn eigen toilet gemaakt. Ik probeer daarom altijd gauw het hooi terug te vegen de tunnel in en als ik snel genoeg ben, dan gaat het goed. HIj graaft er ook niet altijd in, dus soms gaat het dagen goed en soms gaat het 2x fout op een dag. Mijn man wil op termijn een mooie ruif buiten maken, met afdakje, maar dat heeft nog geen prioriteit gehad.

 

Ik zou in jouw geval ook een extra bak neerzetten @To van de Veluwe Kan zijn dat ze net tegelijkertijd moesten en/of dat ze wat narriger zijn naar elkaar, zodat de ander op de grond blijft zitten of net zoals bij Lodewijk, dat er genoeg hooi op de grond naast de bak ligt dat het als 'toilet' wordt gezien.

aangepast door bunnyempress
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .