Ga naar inhoud

Ik ben ongerust

Aanbevolen berichten

Hallo mijn konijn is normaal erg druk en enthousiast maar de afgelopen weer niet meer se zit maar en is niet meer zo enthousiast ik zat eerst aan het weer te denken maar ik weet het niet zeker ze eet wel gras en biks voor zover ik weet en keutelt in principe goed maar ik ben nogsteeds ongerust ze is 5 en normaal altijd vol energie kan iemand mij helpen😬

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een weersomslag kan wel de weerstand beïnvloeden, wat vervolgens de gezondheid beïnvloedt. Maar als een konijn apathisch wordt, dan is het belangrijk om actie te ondernemen om de oorzaak te vinden.

Het klinkt alsof je dit niet zelfstandig op kunt lossen, ben je al bij de dierenarts geweest?

Waar zit de "kieste"?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De inschatting die ik niet kan maken, is, of het tot maandag kan wachten. Alles bij elkaar opgeteld is het sowieso verstandig om maandag te gaan. Sommige dierenartsen zijn op zaterdag tot 17 uur wel open voor een schappelijk tarief (als in ietsje duurder dan door de week, maar niet dat wat je bij een Dierenziekenhuis betaald).

Ik kan me voorstellen dat je konijn belangrijk voor je is, bij konijnen kun je vaak niet afwachten. Alleen als je precies weet wat je moet doen, kun je soms wat tijd rekken. Ik denk dat het belangrijk is dat er zo snel mogelijk behandeld wordt, medicatie hiervoor kun je alleen maar bij de dierenarts krijgen.

Je hebt best kans dat je konijn pijn heeft en daardoor minder goed eet. Ik wilde weten waar het zat om uit te sluiten dat eten fysiek niet meer lukt.

Als je konijn echt verzwakt is, dan is vandaag gaan, wel verstandig. Kies je voor een gewone dierenarts die open is op zaterdag, dan vallen de kosten mee (volgens mij is het bij de mijne iets van 75 euro, tegenover tenminste het dubbele als je later in het weekend met spoed zou moeten gaan).

Ik hoop dat je er uit komt met je moeder, wel heel goed dat je om advies vraagt! Succes en sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou kunnen, daar moet je wel echt mee naar de dierenarts. Dat moet schoongemaakt en behandeld worden.

Als een abces openklapt naar binnen, wat bij konijnen wel regelmatig voorkomt, dan is je konijn dood. Probeer het echt niet zelf open te maken, dit is iets waar je mee naar de dierenarts moet. Het moet goed en grondig schoongemaakt worden, er worden meestal ook ontstekingsremmers gegeven, vaak ook antibiotica (soms als zalf) en dat is iets wat je in sommige gevallen als konijnenbaasje thuis ook moet herhalen tot het goed geneest. 

Direct morgenochtend bellen en naar de dierenarts gaan. En haar goed in de gaten houden want als ze stopt met eten, dan al vandaag naar de spoed arts gaan! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed dat je actie ondernomen hebt en je konijntje geholpen is aan die haakjes en dat ze nu antibiotica heeft.😊  Moet ze nog terug voor controle? 

Houd je ons op de hoogte? En vraag maar raak als je ongerust bent of gewoon iets wilt weten want hier weten ze heel veel zoals je denk ik wel gezien hebt. 😇 

🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed dat jullie bij de dierenarts geweest zijn! Zo zie je maar dat je konijn een goede reden had om slecht te eten en dat ingrijpen nodig was.

Mee eens, je mag altijd je zorgen delen, hopelijk komt ze nu ook weer wat aan. Duurt wel even hoor, verwacht dat je met een week of 2 wel duidelijk verschil gaat ervaren (voelen/zien), als het goed gaat. Eventueel kun je nog dwangvoer overwegen om haar aan te laten sterken, maar dat het konijn zelfstandig eet heeft de voorkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal uhhm ik weet niet hoe ik dit moet zeggen maar sofytje heeft het helaas toch niet gehaald ze had heel veel pijn en ze werdt alleen nog maar magerder en het ging hard achteruit en we hebben haar vandaag dinsdag 24 september om 12:44 laten inslapen het verdovings prikje was al genoeg om haar te laten gaan zo zwak was ze ondanks de medicatie en het dwangvoer dankjulliewel allemaal voor de hulp nogmaals. Sofytje out🕊️

• Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Demylijnen zei:

Hallo allemaal uhhm ik weet niet hoe ik dit moet zeggen maar sofytje heeft het helaas toch niet gehaald ze had heel veel pijn en ze werdt alleen nog maar magerder en het ging hard achteruit en we hebben haar vandaag dinsdag 24 september om 12:44 laten inslapen het verdovings prikje was al genoeg om haar te laten gaan zo zwak was ze ondanks de medicatie en het dwangvoer dankjulliewel allemaal voor de hulp nogmaals. Sofytje out🕊️

Ach wat verdrietig 😢

Heel veel sterkte met het verlies van Sofytje 🌈🖤

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat lief en moedig, dat je ons dit laat weten. Heel veel sterkte met het verlies. Dat is niet fijn om haar zo te zien lijden. Als je konijn op de slaapprik al overleed, dan ging het echt heel slecht, hopelijk troost je de gedachte dat ze nu geen pijn meer kan hebben. Je hebt het goed gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .