Ga naar inhoud

Hondenhok


Aanbevolen berichten

Nu Apollo volledig blind is, durft hij de trap niet meer op naar de bovenverdieping. Dus ik ben op zoek naar een laag hok, liefst een hondenhok-model.

Zijn er hier mensen die goede ervaringen hebben met een bepaald merk/type?

 

Ik weet dat er leden zijn die de ferplast dogvilla hebben. Mijn vraag hierover: maakt het makkelijk schoon? Voor mijn gevoel is een hok met schuiflade toch iets praktischer. En staat het genoeg van de grond af tegen de vorst in de winter?

Helemaal kunststof is dan wel weer praktisch tegen het knagen.

 

Nog wat extra context mochten jullie aanbevelingen willen doen: het hok komt in een hoge overdekte ren buiten en wordt de voornaamste schuilplaats voor in de winter. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb als tip, let op dat er geen struikel elementen in zitten. Qua merk/ model geen idee. Mij valt op dat je eigenlijk moet zorgen, dat er geen obstakels zijn waar over heen gesprongen moet worden. Dus als een het hok op pootjes moet worden dan moet er een opstapje komen die voor hem duidelijk is en waar hij zich niet aan kan bezeren.

 

Iets vol hooi of stro stoppen heeft als nadeel dat ze niet zien wat uitsteekt, ik zou dus het hok zelf al isolatie geven en alleen de bodem stro strooien. Handigst is dat je in de zomer zorgt dat het ook koel kan zijn.

 

Een blind konijn is eigenlijk uitproberen wat kan en wat niet en ook kijken hoe ze er zelf mee om gaan. Ik denk dat als je obstakels contrastrijk maakt dit ook al helpt. De meeste blinde konijnen zien nog wel (lang) licht en donker.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gelukkig is een klein opstapje geen probleem. Hij springt bijvoorbeeld nog makkelijk in de toiletten en ik heb nu een ander laag hok waar hij ook makkelijk via het deurtje als loopbrug in komt. Het is echt het trapje naar de verdieping dat hij niet durft, struikelen doet hij niet. 

Maar dat andere lage hok moet voor de winter wel vervangen worden, het is echt te erg aangeknaagt en het maakt niet makkelijk schoon wat lastig is als ik het wil volproppen met stro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moest even in de archieven duiken, want dit is een foto van 15 jaar geleden denk ik 😂

Maar toen had ik zo een hondenhok als schuilhok:

 

Er werd veel aan geknaagd, het dak steekt niet ver genoeg over (mijn ren was overdekt, dus niet heel erg). Maar op zich wel een goed en praktisch schuilhok. Zoals je ziet liepen ze de bodembedekking wel naar buiten toe. 

 

Voor To, in de voorgrond ook een speciekuip huis 😉 Als enige schuilhok zou ik dat niet aanraden. En in deze ren was het de ingang voor het tunnelstelsel dat ze regelmatig graafden 😂

 

image.jpeg

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het dak kon helemaal open, zaten scharnieren aan de achterkant. En er lagen bodemplaten in die je er ook uit kon pakken. Er zat dus een houten bodem in, die in 2 delen er uit te halen was en daardoor ook goed te poetsen was. 

Ik heb het hok zelf wit geschilderd, om het langer mee te laten gaan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze: 

 

https://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenhok_hondenluik/met_puntdak/voorruimte/100593?activeVariant=100593.1

 

Vond die ruimte ervoor wel leuk, moet wel zeggen dat deze in de opvang staat voor de loslopende konijnen dus geen last van de elementen. Wel een tweede uitgang erin gezaagd, en het dak niet helemaal vastgeschroefd zodat die eraf kan voor schoonmaken.

 

.

 

Heb nog eentje nodig, wel wederom binnen in de opvang, was van plan nu deze te kopen:

 

https://www.zooplus.nl/shop/honden/hondenhok_hondenluik/met_vlakdak/basisuitrusting/711963?activeVariant=711963.1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor Fluffy en Pip dus inderdaad de dogvilla. Zij en ik zijn er nu al 4 jaar erg blij mee. Het dak kan er vrij eenvoudig vanaf gehaald worden en er kan ook 1 zijkant uit. 
Ik hoef hem niet vaak schoon te maken want Fluffy en Pip plassen en poepen er niet in. 
Ik schep hem gewoon leeg met een stoffer en blik en af en toe spuit ik hem goed schoon met de tuinslang.

Volgens mij kan je er ook een isolatie set bij kopen. Ik heb dat niet gedaan want voor Fluffy en Pip is goed vol doen met stro voldoende voor de winter.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .