tam86 Geplaatst: 8 september Delen Geplaatst: 8 september Mijn konijn gebruikt zijn linker voorpootje minimaal. Hij hinkelt. Ik denk dat hij verkeerd terecht is gekomen na het eten van z’n brokjes. Dit was namelijk in het nachthok zo’n 50 cm van de grond. Kan ik hem metacam geven? En dan evt morgen naar de dierenarts. Op zondag hiervoor naar de dierenarts is zo prijzig. hij eet, drinkt en keutelt wel gewoon. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 8 september Delen Geplaatst: 8 september Hoe oud is je konijn? Ik vind dit een lastige, want ik snap volkomen dat die kosten een obstakel zijn. Het kan zo ontzettend veel zijn, pijn heeft hij sowieso. Dus inzetten van pijnstillers is wel nodig. Maar ik durf niet te zeggen of het tot morgen kan wachten. Wat wel kan is in overleg nu pijnstilling geven en als dat niet verbetert alsnog naar de spoed. Meer kan ik er niet van maken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tam86 Geplaatst: 8 september Auteur Delen Geplaatst: 8 september 2 uren geleden, Kolino zei: Hoe oud is je konijn? Ik vind dit een lastige, want ik snap volkomen dat die kosten een obstakel zijn. Het kan zo ontzettend veel zijn, pijn heeft hij sowieso. Dus inzetten van pijnstillers is wel nodig. Maar ik durf niet te zeggen of het tot morgen kan wachten. Wat wel kan is in overleg nu pijnstilling geven en als dat niet verbetert alsnog naar de spoed. Meer kan ik er niet van maken. Hij is 7 jaar. Ik heb hem net pijnstilling gegeven. Ik kijk hoe hij hierop reageert en anders toch naar de spoed. Mag ik vragen waarom je naar zijn leeftijd vraagt in dit geval? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 8 september Delen Geplaatst: 8 september O ja hoor, dat mag je vragen. Oudere konijnen hebben wat sneller last van pijntjes na kleine ongelukjes. Ze hebben minder spiermassa en natuurlijk last van slijtage. Bij oude konijnen is het "normaal" dat ze af en toe pijntjes hebben (moet wel dragelijk zijn natuurlijk!). Je zit met 7 vaak net op de grens, van de spieren zouden het nog moeten kunnen hebben en het gevoeliger worden voor blessures. Hangt een beetje van het gewicht en de grote van het konijn af, waar dat kantelpunt precies zit. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tam86 Geplaatst: 8 september Auteur Delen Geplaatst: 8 september 6 uren geleden, Kolino zei: O ja hoor, dat mag je vragen. Oudere konijnen hebben wat sneller last van pijntjes na kleine ongelukjes. Ze hebben minder spiermassa en natuurlijk last van slijtage. Bij oude konijnen is het "normaal" dat ze af en toe pijntjes hebben (moet wel dragelijk zijn natuurlijk!). Je zit met 7 vaak net op de grens, van de spieren zouden het nog moeten kunnen hebben en het gevoeliger worden voor blessures. Hangt een beetje van het gewicht en de grote van het konijn af, waar dat kantelpunt precies zit. Dank je voor je uitleg. Weer wat geleerd. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.