Ga naar inhoud

Gemiddeld bedrag per jaar aan dierenartskosten voor een konijn


Dierenartskosten konijn  

25 leden hebben gestemd

  1. 1. Hoeveel heb jij het afgelopen jaar aan dierenartskosten betaald, gemiddeld per konijn?

    • minder dan 100 euro
      11
    • 100-250 euro
      6
    • 250-500 euro
      4
    • 500-750 euro
      3
    • 750-1000 euro
      1
    • Meer dan 1000 euro
      0


Aanbevolen berichten

Omdat ik de informatie aan het bijwerken ben, ben ik benieuwd wat jullie op dit moment gemiddeld kwijt zijn aan dierenarts kosten. 

 

Omdat we weten dat het bedrag per konijn kan wisselen, vragen we naar het gemiddelde bedrag per konijn. We weten dat de kans best groot is dat als je een koppel hebt je voor één van de konijnen alleen vaccinaties nodig had, terwijl het andere konijn misschien wel een spoedgeval had 's avonds of in het weekend, of een chirurgische ingreep nodig had.

 

Welk bedrag zijn jullie kwijt geweest gemiddeld per konijn per jaar, in het afgelopen jaar? 

 

 

Afhankelijk van wat er uit deze poll komt, kan ik het adviesbedrag dat konijnenbaasjes zouden moeten reserveren voor de dierenarts aanpassen. Welk bedrag reserveren jullie voor de dierenarts? Wat zou jullie advies zijn, om apart te zetten voor de medische kosten van de konijnen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afgelopen jaar waren er hier met de konijnen weinig bijzonderheden en heb ik dus alleen de vaccinatiekosten gehad. De andere huisdieren hebben dat overigens wel gecompenseerd hoor 😂 Maar met de konijnen ging het gelukkig goed met de gezondheid. 

 

Ik heb dus afgelopen jaar per konijn minder dan 100 euro aan dierenartskosten gehad.

 

Wat betreft de reservering die je nodig hebt voor de dierenarts, ongeveer 500 euro per konijn is nu het advies, wat in mijn geval 1500 euro is voor een drietal. Ik denk dat dat wel een realistisch bedrag is, verdeeld over de drie konijnen. Maar per konijn kan het bedrag zeker wel boven 500 euro uitkomen. Boven de 1500 euro verwacht ik niet zo snel. Alleen als ze alle drie wat hebben, dan is het misschien wel wat krap. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de afgelopen 2 jaar ook alleen maar de vaccinatie kosten gehad voor de konijnen.

Met name Ollie heeft dat trouwens ruimschoots gecompenseerd 😅

 

In principe spaar ik elke maand 100 euro. Dit is voor Ollie en de Konijnen. Door de hoge kosten rondom Ollie loop ik dit jaar wel telkens een beetje achter de feiten aan, hopelijk trekt dat nu àlles stabiel is weer een beetje bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Weinig? Het kan dus nog goedkoper. Ik was € 26.02 per konijn kwijt. En volledig nagekeken. Ogen, oren, wegen etc.

Inclusief consult?

Want alleen de vaccinatie is voor mij ook 26 euro per konijn. Maar ik betaal toch ook nog 52,50 consultkosten daarbij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik reken van 6 september 2023 tot vandaag dan kom ik aan 300 euro ongeveer voor beiden. Vaccinatie is bij mij vrij hoog want ik heb voor de zekerheid Meloxydil en Ciseral erbij gekocht. Micha is in juli aan zijn gebit behandeld. Het eerste jaar dat we hem hadden zaten we 2 keer bij de spoeddienst met een gasbuik dus 2 x 300 euro. Met zijn gebit hadden we "mazzel" dat liet hij op maandagochtend merken dus dat was met extra medicatie erbij maar de helft.  Sindsdien introduceer ik ook niks meer aan nieuwe voeding want dat kost veel geld (en een hoop stress)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij de vaccinaties uiteraard, en een konijn dat medicatie gebruikt. Voor dat laatste ben ik zo'n 500 euro per jaar kwijt. Verdeeld over 5 konijnen gaat dat richting 200 euro per konijn. Maar er is ook weleens een jaar geweest dat ik ruim 2000 euro kwijt was.

Ik heb geen apart potje voor onverwachte dierenartskosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .