MoppieFilou Geplaatst: 4 september Delen Geplaatst: 4 september Ik ga een nieuw buitenhok bouwen voor mijn konijntjes. Zelf ga ik uiteraard veilige houtsoorten gebruiken, maar ik zag ergens een mooie en voldoende lange trap langskomen. Dat zou me alweer wat werk besparen, maar hij is gemaakt van douglashout en ik kan niet meteen vinden of dit geschikt is voor konijnen. Ze verkopen het als trap voor een konijnenhok en ik vind ook konijnenhokken die volledig van die houtsoort gemaakt zijn, maar dat wil nog niks zeggen natuurlijk. Weet iemand dit? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 september Delen Geplaatst: 4 september Het is een spar, dat is licht giftig. Wat vooral giftig is, is met name als er hars in of aan zit wat ze binnen krijgen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MoppieFilou Geplaatst: 4 september Auteur Delen Geplaatst: 4 september Ik zou anders gebruikmaken van vurenhout of multiplex, maar daarbij heb je hetzelfde probleem natuurlijk, van de hars of lijm. Zijn er nog andere vlot verkrijgbare houtsoorten die veilig zijn? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 4 september Delen Geplaatst: 4 september Hier staat uitleg in over veilige houtsoorten en tips voor als je met de minder veilige (maar makkelijk te krijgen) houtsoorten werkt: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenhok-zelf-maken 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 4 september Delen Geplaatst: 4 september Ik heb een trap naar het hok en weet niet eens welk hout het is. Het is een buitenren en ze knagen nooit aan de trap. En omdat het oud hout was, zal het wel uitgewerkt zijn. Mijn zwager heeft indertijd die trap gemaakt. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MoppieFilou Geplaatst: 5 september Auteur Delen Geplaatst: 5 september Ik moet zeggen dat ik zelf bv ook altijd al vurenhout heb gebruikt voor mijn hokken/rennen, is al aan geknaagd geweest, maar nog nooit problemen mee gehad. Heb er nu voor de zekerheid wel anti-knaagstrips bij besteld. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 16 september Delen Geplaatst: 16 september Je ontkomt er ook niet aan, het zijn nou eenmaal de sneller groeiende boomsoorten, waardoor dat het meest betaalbare en verkrijgbare hout is. Het advies is ook niet om het helemaal niet te gebruiken, maar wel om bewust te zijn dat het ook niet 100% veilig is dus dat je wel goed moet controleren hoe het hout er uit ziet en op plekken waar echt geknaagd kan worden kun je beter metalen hoekprofielen monteren. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.