Ga naar inhoud

Koppelen stoppen of niet?


tam86

Aanbevolen berichten

Mijn voedster is in juli overleden. Op 22 juli heb ik na een speeddate een gecastreerde voedster (5) opgehaald. Bij mij thuis in neutrale ruimte, maar zij werd snel overheersend. Omdat mijn ram (7) een medisch verleden heeft heb ik ze split cage in zijn ren gedaan. Ze hadden allebei zo’n 4 m2. Dit langzaam opbouwen met eten bij elkaar. Zo naast elkaar en af en toe samen ging prima. Vanaf 18 augustus zitten ze dag en nacht samen. Samen eten gaat goed, maar daar blijft het bij. Mijn man is best bang voor haar (als er geen eten is). En rent bij voorbaat al weg. Soms wordt hij ook weggejaagd. Die wegjagen kan een klein hapje zijn dat hij een meter verder loopt of echt jagen. Maar meestal het eerste. En soms lopen ze langs elkaar. Ze slapen apart. Soms wel op een plek dat ze elkaar kunnen zien. Vannacht vond ik weer 4 plukken haar van hem. Ik vind bijna dagelijks een pluk haar in de ochtend. En hij zit dan stil in z’n hokje. Zij huppelt de hele dag rond. Ze is sowieso de laatste dagen best wild. Graaft veel, sloopt karton en is druk. In de ren staan veel obstakels zodat ze elkaar ook even niet kunnen zien. Dit hebben ze wel echt nodig anders gaat zij echt jagen (hard rennen) en hij wordt bang. Met andere woorden, ze verdragen elkaar (soms) maar ze zijn niet klef. Heeft dit zin om verder te laten gaan? Of zal een andere voedster sneller een match zijn? Mijn man eet en drinkt verder goed. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Evee zei:

Ik zou het met een andere dame proberen, het liefst de kennismaking bij een konijnenopvang doen. Dan kunnen ze enkele dames proberen om te zien met wie de beste klik is.

Als het een stabiel koppel zou zijn, zou mijn man dan nu niet meer bang voor haar moeten zijn? En zij niet meer jagen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Evee zei:

Na ruim een maand zou het wel beter moeten gaan dan wat jij omschrijft ja. Wat jagen en wat rangorde gedrag ( zeker rond de voer momenten) zie je dan nog wel, maar je zou ze wel echt al meer naar elkaar zien groeien.

Ik denk dat mijn man eerder banger voor haar is dan dat hij naar haar toegroeit. Hij probeert het af en toe wel, maar dan geeft zij weer een snauw. Waardoor hij weer wegduikt…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-9-2024 om 00:29, To van de Veluwe zei:

En al een andere voedster in beeld?

Ja! Ik ben gaan speeddaten bij konijnenopvang Hillegom. Het eerste konijn was geen match maar de tweede perfect! Ze hebben nooit gejaagd en ik heb geen plukken haar gezien. Ze zijn vanaf moment 1 bij elkaar in de buurt. Zo blij mee!

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .