Doerakdolly Geplaatst: 29 augustus Delen Geplaatst: 29 augustus Beste allemaal, Ik heb een koppeltje konijnen. Mannetje is 1 jaar. Vrouwtje 9 maanden. Het mannetje is de dominante maar het vrouwtje probeert zo nu en dan ook de baas te zijn maar dit wordt niet geaccepteerd. Meestal is het dikke mik tussen die twee en liggen ze naast of op elkaar. Het vrouwtjes konijn begint opeens te sproeien. Alles zit onder en mijn schoonmaakwerkzaamheden worden niet getolereerd want dan bakert ze haar territorium weer af. Zowel met de kin wrijven als sproeien. Het mannetje doet dit niet. Zou een castratie helpen bij het vrouwtje om het sproeien te verminderen? Moet ik dan opnieuw gaan koppelen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 29 augustus Delen Geplaatst: 29 augustus Castratie kan helpen, dan zou ik er niet te lang mee wachten, dat het geen gewoonte gaat worden. Het ligt aan de relatie of je ze samen kan houden / snel samen kan zetten na de castratie. Het kan zijn dat je voedster even apart moet tijdens het herstel en daarna weer teruggekoppeld moet worden als ze fit is. Dit is wel simpeler dan een volledige koppeling doen. Meestal zette ik ze een aantal dagen na de operatie, als de voedster weer goed at en keutelde, eventjes op neutraal terrein samen om te kijken hoe het ging, en kon ik ze een paar uur later samen in het verblijf terug zetten. Soms was ik te vroeg en was de voedster nog te zwak, dan hield ik ze ietsje langer apart tot ze echt volledig hersteld was. Bijvoorbeeld na 14 dagen. Dit zie je vooral als de dame de dominante is van de twee of als je koppel geen perfecte match is, geen sterke relatie heeft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.