Ga naar inhoud

Advies gevraagd, gaat dit vanacht goed?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, mijn hangoor ram Dark is in februari zijn maatje verloren, ik heb ze 3 jaar geleden als koppel gekocht. We zijn inmiddels 5 koppelingen verder en ik begin steeds positiever te worden over deze voedster. 

De vorige koppelingen gingen niet lekker. Hierdoor heeft Dark veel stress gehad maar werd hij ook heel onzeker en angstig. Hij is meerdere keren aangevallen door de vorige voedsters en als er nu ook maar 1 voedster lelijk tegen hem doet, bijt hij gelijk flink van zich af, de medewerkers van de opvang zeiden zelfs dat het leek alsof hij zwart voor zn ogen zag en niet kon stoppen met vechten. Nu lijkt het erg goed te gaan met deze voedster Teddy. Ze hebben 4 weken naast elkaar in een ren gezeten en vorige week heb ik ze even bij elkaar gehad. Dark begon te rijden en zich vast te bijten in haar vacht, Teddy was het er niet mee eens, beet Dark van zich af en Dark werd gelijk angstig en agressief. Ik heb het toen even weten te sussen, maar elke keer als ze in een straal van 40cm kwam begon Dark zich uit voorzorg te verdedigen. 

 

Ze zitten nu dus weer op nieuw neutraal terrein en zoals jullie in het filmje kunnen zien gaat het best goed. Door het verleden met vechten en niet stoppen met vechten ben ik ook een beetje angstig geworden 😅 mijn grote vraag aan jullie is eigenlijk, wat vinden jullie hiervan en kan ik ze vanacht zo met z'n 2e laten zitten (dit vind ik dus echt heeeeel spannend.

 

Ze zitten nu 2 uur samen, er is wat gesnauw geweest, maar dit stopte eigenlijk vanzelf, ik heb niet echt hoeven ingrijpen behalve de 1e keer op het filmpje. 

 

Ik hoop dat jullie mij advies kunnen geven. 🙏🏼

 

https://youtu.be/T7igadp5Chs?si=BJJEkwPZxrFZ2TvW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees het nu pas. Mijn advies is altijd om in de ochtend te starten met koppelen, zodat ze al een dag samen zitten voor je ze de nacht alleen hoeft te laten. Als het die hele dag goed is gegaan, is de kans dat het 's nachts mis gaat klein. 

 

Ik denk dat ik ze in dit geval alleen samen zou laten als ik er naast / in de buurt kon slapen en ze dus zou horen als het mis ging. Eigenlijk dus als ik de nacht er ook op kon letten. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het advies. Ik heb ze om 2 uur (wij slapen laat) toch uit elkaar gehaald. Ze gingen allebei 1 kant van het toilet claimen en joeg de ander weg als die daar kwam. Geen goeie plek om te koppelen dus. Ik ga het nu nog een keer proberen en dan kunnen ze langer samen zitten voor de nacht. Ik slaap in de kamer ernaast dus dat is redelijk in de buurt. Ik slaap alleen vrij vast en ben bang dat ik niet wakker wordt van ze.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update: het gaat echt onwijs goed! We zijn al een half jaar bezig om hem gekoppeld te krijgen dus I ben mega blij! Ik heb ze gister ochtend samen gezet in de douche en ze hebben hier de hele dag gezeten. Savonds werden er zelfs al likjes uitgewisseld. Ik heb ze savonds naar een ren in de voorkamer (semi neutraal) verplaatst aangezien we ook graag willen douchen. Ze zoeken alkmaar nog niet veel op, maar even gedag zeggen en uit 1 bakje eten gebeurd al vlekkeloos. Heeeeel erg blij en opgelucht. Ik heb goede hoop dat kleine Teddy een blijvertje is 😄🥳

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat had ik inderdaad gelezen, het lastige is dat ik komende 2 weken toch wil douchen 😅 misschien was de badkamer achteraf toch niet zo een handige plek. De planning is dat ze nu 2 weken minimaal op de voorkamer in de ren blijven en daarna pas terug naar het hok beneden. Finkers crossed dat we deze stijgende lijn volhouden 🥰

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .