Ga naar inhoud

Konijnen transport/vervoer box


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

ik zoek een nieuwe transport vervoerbox voor onze Nijn. Ik ben de oude kwijt (Waarschijnlijk mijn ouders perongeluk weggegooid)

Welke raden jullie aan? ik had gelezen dat Katten vervoermanden het handigst is voor konijnen zodat ze kunnen liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, bobbyonthefloor zei:

Ik gebruik inderdaad een kattenreismand. Ze gaan er samen in en ik leg er een handdoek in zodat ze stabiel kunnen liggen. Ze liggen altijd heel relaxed tegen elkaar aan. Nu is er ook niet veel ruimte uiteraard maar lijkt of ze relaxed zijn.

Welke mand heb je precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben grote konijnen (4,5kg & 3,8kg), dus wij hebben een hondenvariant. Die kan tot 15kg.

 

Voordeel is dat ze er zelf in kunnen lopen, dat scheelt stress met oppakken. Bij de meeste varianten kan je het deksel eraf halen, zodat je ze bij de dierenarts ze er ook niet uit hoeft te lokken. Bovendien kun je het deksel dan ook aanbieden als schuilplek als je met 2 konijnen gaat en de ene nogal angstig is aangelegd. Vaak zijn ze dus wel glad als bodem, dus handig is om er of een handdoek of bijv. een hennepmat in te leggen, naast hooi, zodat ze niet uitglijden.


Dat model, met deurtje van voren en bestaande uit 2 delen (deksel/bodem) heb je van verschillende merken en formaten, afhankelijk van wat je nodig hebt qua grote/zwaarte.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor het formaat kijk ik naar: kunnen ze languit liggen, kunnen ze makkelijk omdraaien? Te groot is niet nodig en dan kunnen ze ook meer schuiven, maar te krap lijkt me ook geen pretje. In de praktijk zitten mijn konijnen vaak helemaal inelkaar gedoken tegen elkaar aan achter in de transportbox. Maar als je bijvoorbeeld wat langer moet wachten bij de dierenarts vanwege een spoedgeval dan is de extra ruimte wel fijn. 

 

Kijk ook naar de kwaliteit van het handvat. Je wil niet dat dat loslaat terwijl je de konijnen naar de auto draagt.

 

Ik heb zelf de Savic Trotter, voor zowel konijnen als onze kat, en ben heel tevreden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Evee zei:

Heb je deze info al gevonden?

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijn-vervoeren

 

Ik heb een ruime kattenvervoersmand (ook de savic trotter), een maatje groter dan de standaard versie. Daar passen makkelijk twee konijnen in. 

yes dankjewel! ik ga denk ik ook de Savic Trotter bestellen.. ik zag deze ook voorbij komen. Wel heb ik een dwergkonijn maar wil dat hij kan liggen zoals hij dat wilt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bunnyempress zei:

Wij hebben grote konijnen (4,5kg & 3,8kg), dus wij hebben een hondenvariant. Die kan tot 15kg.

 

Voordeel is dat ze er zelf in kunnen lopen, dat scheelt stress met oppakken. Bij de meeste varianten kan je het deksel eraf halen, zodat je ze bij de dierenarts ze er ook niet uit hoeft te lokken. Bovendien kun je het deksel dan ook aanbieden als schuilplek als je met 2 konijnen gaat en de ene nogal angstig is aangelegd. Vaak zijn ze dus wel glad als bodem, dus handig is om er of een handdoek of bijv. een hennepmat in te leggen, naast hooi, zodat ze niet uitglijden.


Dat model, met deurtje van voren en bestaande uit 2 delen (deksel/bodem) heb je van verschillende merken en formaten, afhankelijk van wat je nodig hebt qua grote/zwaarte.

 

Ik heb een Dwergkonijn, ik vind het belangrijk dat hij languit gaat liggen. (tijdens autoreizen ligt hij languit merkte ik)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, happy211 zei:

Voor het formaat kijk ik naar: kunnen ze languit liggen, kunnen ze makkelijk omdraaien? Te groot is niet nodig en dan kunnen ze ook meer schuiven, maar te krap lijkt me ook geen pretje. In de praktijk zitten mijn konijnen vaak helemaal inelkaar gedoken tegen elkaar aan achter in de transportbox. Maar als je bijvoorbeeld wat langer moet wachten bij de dierenarts vanwege een spoedgeval dan is de extra ruimte wel fijn. 

 

Kijk ook naar de kwaliteit van het handvat. Je wil niet dat dat loslaat terwijl je de konijnen naar de auto draagt.

 

Ik heb zelf de Savic Trotter, voor zowel konijnen als onze kat, en ben heel tevreden.

Lees hier de volledige recensie

Ik ben het helemaal met je eens wat betreft de pennen! Ik heb ooit een ongelukkige situatie gehad waarbij het handvat loskwam. Sindsdien kies ik uitsluitend voor kwalitatief hoogstaande vervoerders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .