Ga naar inhoud

Knorrig geluid bij eten


Aanbevolen berichten

Het kan dat ze knorren uit opwinding omdat ze wat lekkers krijgen. Dat is best normaal rond het voeren van brok of groenvoer.  
 

Let wel goed op of ze het andere konijn ook het eten gunnen. Soms gaat knorren over in jagen en/of ander territoriaal gedrag. Dat is echter zelden, maar goed om toch te weten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bobby is echt een knorrepot, (oh en weer een bijnaam is geboren) Als ik aan kom lopen tijdens etenstijd begint hij al te knorren en stuurt Meike weg. Echter zij laat zich niet uit het veld slaan en rent meteen weer terug om samen te gaan eten. Ik persoonlijk zie het niet als iets raars, hij doet dit al sinds wij hem hebben, zo'n 2 jaar. Dit is in mijn ogen gerelateerd aan voedselnijd.

 

En ze kunnen uit vrede of opwinding knorren maar ook als er pijn is dacht ik. Misschien even monitoren wat er precies gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is knorren een soort grommen? 

Want dat doet de kleine al vanaf de eerste dag. Maar nooit naar Leeuw toe. Alleen naar ons als hij eten krijgt, als ik joepies opruim, als hij geaaid wil worden, als hij wat lekkers krijgt. Bij hem is het duidelijk een manier van communiceren voor van alles. Leeuw snurkt als hij diep in slaap is 🥰

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn rammetje Milo knort ook wel vaker, als hij bijvoorbeeld vrolijk door de woonkamer huppelt en ik iets nieuws voor ze heb neergelegd (zoals een doos voor ze om mee te spelen) dat gaat hij heerlijk tevreden en knorrend op onderzoek uit. Hij doet het ook als hij brokjes heeft, komt voor mij vooral over als een tevredenheidsknorretje niet als iets alarmerends 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, CindyK zei:

Mijn rammetje Milo knort ook wel vaker, als hij bijvoorbeeld vrolijk door de woonkamer huppelt en ik iets nieuws voor ze heb neergelegd (zoals een doos voor ze om mee te spelen) dat gaat hij heerlijk tevreden en knorrend op onderzoek uit. Hij doet het ook als hij brokjes heeft, komt voor mij vooral over als een tevredenheidsknorretje niet als iets alarmerends 😊

Is dat niet meer zoemen? 

Dat deed Lappie altijd door het huis heen en achter ons aan. Hum hum bromtoon. Ook met zijn ballon🙈

 

De kleine knort maar denk dat dat meer grommen is voor hem. Het klinkt in iedergeval super schattig.

Hij doet het dus bij alles wat wij doen. Leuk of niet leuk. Niet op een agressieve manier. Hij valt niet aan of zo maar knort/gromt.

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou inderdaad, konijnen hebben nogal wat brommetjes en grommetjes in hun arsenaal, wat het is, lastig te zeggen, zit er non verbale communicatie bij?

 

Als er verder niks is, denk ik inderdaad ook richting voedselnijd. Bij konijnen met een snotneus hoor je het ook wel, maar dan was niezen wel opgevallen of een natte neus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .