Ga naar inhoud

Konijn met het vliegtuig


Aanbevolen berichten

Hi allemaal,

 

Mijn konijn is een aantal maanden geleden overleden. Ik mis het hebben van konijnen heel erg en zou dus graag een nieuw konijntje willen. Het probleem hiermee is alleen dat ik niet weet hoe lang ik nog in Nederland zal blijven wonen. Dit kan namelijk 5 jaar zijn, maar ook nog korter. Het probleem is dus dat er een grote mogelijkheid bestaat dat ik als ik verhuis ik nog een konijn heb en ik weet niet hoe konijnen zijn met lange vliegreizen. Het zal stressvol worden, maar ik zie online wel genoeg filmpjes etc. voorbijkomen van mensen die wel met hun konijn vliegen. Ook zijn er luchtvaartmaatschappijen waarbij je ze mee kan nemen in de cabine, dus dan zou ik hem/haar goed in de gaten kunnen houden.

 

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of me inzicht kunnen geven? Alle tips/opmerkingen zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook afraden. Onze Lappie namen we altijd mee naar Nederland. Maar dat was een konijn wat gewoon los in de auto kon en geen problemen had met de lange autorit van 10+ uur. 

 

Met deze 2 donders die we nu hebben kan dit totaal niet. Tripje naar de dierenarts van 20 minuten is al zo stressvol. 🥴

 

Je weet nooit hoe het karakter is bij aanschaf van een Nijn. 

 

Je zou misschien een ouder konijnen koppel kunnen adopteren. 

Van een jaar of 6 a 7 ... Tis maar een idee😇 Nijnen blij met nog een aantal jaren in een fijn thuis en hoef jij je geen zorgen te maken als je gaat emigreren. 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens, het is natuurlijk niet gezegd, dat als een ander iets doet, dat het ook veilig is.

 

Er zijn zoveel dingen waar je aan moet denken bij een lange vlucht, dat ik me afvraag, heb je dat allemaal paraat?

 

Denk aan vloeistoffen, medicatie, hoe zorg je er voor dat ze niet in hun eigen poep en urine hoeven liggen? Mag je hun voer wel mee het vliegtuig in nemen?

 

Dan heb ik het nog niet eens over alle geluiden, het drukverschil etc etc.

 

Ik heb wel een idee zodat je geen leeg huis hebt en toch zonder konijnen kunt emigreren. Je zou via een opvang als tijdelijke huisvesting kunnen fungeren, waardoor het niet jouw konijnen zijn en je tijdelijk voor ze zorgt tot zij naar een forever home kunnen. Dan kun je steeds per geval bekijken, kan ik nog zorg bieden of niet? Misschien is het wat voor je, misschien niet.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .