Ga naar inhoud

Dosis Meloxoral hond voor konijn


Aanbevolen berichten

Hallo. Ik ben afgelopen WE naar spoeddierenarts geweest met Leia omdat ze niet meer at.

Met pijnstilling en critical care is ze erdoor gekomen. Ik ben vandaag voor controle bij mijn eigen konijnkundige dierenarts geweest en hij heeft een dikke prop uit haar oor gehaald. Ik moet de dosis pijnstilling Meloxoral die ik van spoeddierenarts had verhogen naar 17kg hond. Her spuitje geeft in ml aan. Hoe kan ik berekenen  hoeveel ml Leia nodig heeft? 

Dankjulliewel 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit de bijsluiter er bij? Daar staat als het goed is in wat de dosering is per kg hond. Dat is betrouwbaarder dan zo via internet adviseren.

 

Mocht je die niet hebben, ik vermoed dat het 0.1 ml per kilo hond is, als dat zo is zou je 1.7 mg geven. Maar als je kan, zou ik dat wel even dubbel checken.

aangepast door Evee
edit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je haar gewicht noemen? Dan kan ik het even 100% zeker narekenen. Als het goed is kom je op 1,13ml uit. Bij een dagdosering verwacht ik een konijn van net geen 2 kg, maar het kan ook dat je dierenarts een andere dosering voorschrijft. In de bijsluiter zal wel staan dat 0,1mg hetzelfde is als 1kg hond.

 

17kg is dus geen 1,7ml, maar wel 1,7mg. Want 1ml=1,5mg. Maar de bijsluiter geeft de meeste duidelijkheid in dit geval. Je dierenarts zegt dat je 1,7mg moet geven en als ik dat uitreken kom ik uit op 1,13ml.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lio en Leia zei:

Ze weegt 1,7 kg. 

Dan klopt m'n berekening inderdaad. Want ik kwam uit op een konijn van 1,7kg met deze berekening. Alleen ff checken of 1ml inderdaad 1,5mg bevat, ga ik wel van uit. De dierenarts even bellen ter verificatie is wel verstandig, je weet niet wat die precies wil. Ik zie hier bijvoorbeeld niet of je het 1x of 2x daags moet doen, meestal 1x, maar 2x zou kunnen, of deze dosis in 2x geven is ook weer een optie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel Kolino. Het is inderdaad 1 keer per dag.  Het is wat verwarrend omdat ik gewoon ben om metacam te geven.

De spoeddierenarts had Meloxoral voorgeschreven dus ik was haar dit al een paar dagen aan het geven maar achteraf bekeken  met een veel te lage dosis (twee keer 0,23 ,ml).. Mijn eigen dierenarts gisteren zei dus om het voor 17kg hond 1 keer per dag te geven. Dit met het idee dat de kilo's ook op spuitje vermeld staan maar is dus niet zo.

Ondertussen is ze terug al veel beter  en eet terug goed. Een dikke prop oorsmeer uit haar oor gehaald gisteren wat de pijn veroorzaakte. Voor zekerheid nog een paar dagen pijnstiller geven en volgende week terug controle. 

Lio doet het eigenlijk heel goed, en nu is Leia aan de beurt :).

Ze houden ons bezig 😊😍

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .