Suus1978 Geplaatst: 20 augustus Delen Geplaatst: 20 augustus Is zijn bloed ook al eens getest? Ik sprak net iemand met heel veel verstand van konijnen en het deed haar aan cushing denken. Dat is heel zeldzaam bij konijnen (volgens Google althans) maar oogproblemen, kaalheid en een verkleurde vacht zijn wel symptomen. Naast heel veel andere dingen natuurlijk, dus het zegt niets alles. Misschien zit je helemaal niet te wachten op deze tip nu je de afspraak al hebt gemaakt. Je hebt al zo ontzettend veel voor hem gedaan, ik wil het je absoluut niet nog lastiger maken 😞 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 21 augustus Delen Geplaatst: 21 augustus 6 uren geleden, Suus1978 zei: het deed haar aan cushing denken. Ik heb even gekeken wat het voor een ziekte is. Dat zou voor mij toch een reden zijn om een konijn in te laten slapen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 21 augustus Delen Geplaatst: 21 augustus Ja, dat ben ik met je eens. Het is heel ernstig, zeker als het al verder gevorderd is. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 21 augustus Delen Geplaatst: 21 augustus Ik wens je/jullie heel veel sterkte toe😥 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 22 augustus Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus Afspraak toxh verplaatst naar vanavond ivm werk. Dierenarts dacht er precies hetzelfde over. Dus vanavond om 19.20 is jippie rustig ingeslapen…😔 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 22 augustus Auteur Delen Geplaatst: 22 augustus Bedankt voor alle lieve berichtjes allemaal Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Suus1978 Geplaatst: 22 augustus Delen Geplaatst: 22 augustus Heel veel sterkte! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Elke, Guus en Pip Geplaatst: 22 augustus Delen Geplaatst: 22 augustus Heel veel sterkte toegewenst! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 22 augustus Delen Geplaatst: 22 augustus Heel veel sterkte met het verlies. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 23 augustus Delen Geplaatst: 23 augustus Ai wat verdrietig. Heel veel sterkte! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 23 augustus Delen Geplaatst: 23 augustus Veel sterkte gewenst Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
MarieElsa Geplaatst: 23 augustus Delen Geplaatst: 23 augustus Veel sterkte met het verlies van Jippie ❤️ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lappie2 Geplaatst: 23 augustus Delen Geplaatst: 23 augustus Heel veel sterkte 🌈🖤 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 23 augustus Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus Dankjulliewel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 23 augustus Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus Meteen nog een andere vraag. Weet iemand een konijnenopvang in de omgeving van de Veluwe waar ze groepskoppelingen doen? Ik heb Flappus vandaag benaderd maar die hebben momenteel geen gesteriliseerde vrouwtjes. Ik vind het niet heel prettig dat ze alleen zit nu. Dus ik wil niet afwachten tot er eentje bij hun binnenkomt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 23 augustus Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus Wat trouwens heel erg lief was gisteren. Op het moment dat ik jippie gisteren uit zijn hok ging pakken rende hij richting zijn vriendinnetje. Die hem meteen uitgebreid begon te likken🥹 een liever afscheid bestaat er toch niet❤️ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 23 augustus Delen Geplaatst: 23 augustus Sterkte! Is er een reden dat je je voedster wilt koppelen aan een andere voedster? Dat is geen voor de hand liggende combinatie. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 23 augustus Delen Geplaatst: 23 augustus Ik lees groepskoppeling, dus ik ben wel benieuwd naar wat het plan is. Ook dat is niet voor de hand liggend. Wel een nobel idee, maar ook wel een uitdaging. Wat een mooi afscheid, je zou bijna zeggen dat ze wisten wat er zou gebeuren. Dat kan natuurlijk niet, maar voor jezelf is het wel een fijn idee dat ze elkaar tot het laatst hebben liefgehad. Ik hoop dat je er uit komt qua opvang, daar heb ik geen tips voor. Niet alle opvangen castreren voedsters dus als dat een eis is, misschien wat verder rijden dan je in eerste instantie van plan was. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 23 augustus Delen Geplaatst: 23 augustus https://www.huizepluis.nl/ Hier heb ik ook goede ervaringen mee. Toen zaten ze nog in Ede. Nu zitten ze in Bennekom. Zelf heb ik het rijden naar Lelystad ook geen probleem gevonden. Daar heb ik ook een keer gekoppeld en de laatste keer een echtpaar geadopteerd. Over Kaatje Keutel ben ik ook meer dan tevreden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 23 augustus Auteur Delen Geplaatst: 23 augustus O ja ik heb het niet helemaal duidelijk uitgelegd zie ik. Ik heb 2 jaar geleden geprobeerd om een groepje te vormen van mijn konijnen toen er eentje weg viel. Dit heb ik toen bij Flappus laten doen en leek toen erg geslaagd. Omdat ik zelf 2 rammen en een voedster had is er voor gekozen om er nog een voedster bij te doen en te hopen dat de rammen het goed met elkaar konden vinden. Na een paar weken zijn ze toch gaan vechten en heb ik ze uit elkaar moeten halen. nu heb natuurlijk de kans om nogmaals te proberen of een groepskoppeling gaat lukken maar dan met een voedster ipv een ram. dus vandaar de zoektocht naar een voedster. Ik heb inmiddels even gekeken op de site van hangoren paradijs maar dat is erg ver rijden. En de konijnen moeten natuurlijk mee in de auto dus dan vind ik bijna 1,5 uur rijden wel ver. bennenkom is een goede! Die zit veel meer in de buurt daar ga ik even naar kijken. Bedankt! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 24 augustus Delen Geplaatst: 24 augustus Het ligt niet aan de samenstelling ram-voedster of een groep werkt of niet, maar aan de karakters (en leefruimte). Groepen hebben echt een andere dynamiek dan koppels. Minder stabiel. Zeker drietallen. Afhankelijk van je ruimte en wat je wil, kun je een poging wagen met je voedster. Maar niet alle konijnen zijn geschikt voor in een groep. Koppels van een gecastreerde ram en een voedster, op karakter bij elkaar gezet, is echt wel de rustigste, fijnste manier van konijnen houden. Als je groep later uit elkaar valt, heb je dan ook ruimte om ze apart te huisvesten en een eigen partner te geven? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 24 augustus Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus Ja ik heb een extra hok bij moeten bouwen omdat het de vorige keer niet goed ging. Die hokken ga ik nu samenvoegen doormiddel van een zippie tunnel. Mocht het niet werken dan kunnen de koppels uit elkaar gehaald worden en in aparte hokken gedaan worden. die groot genoeg zijn. Dan zou ik dus alleen die voedster moeten wisselen voor een ram om weer 2 clubjes te krijgen zegmaar. Dus dat is dan inderdaad het risico wat ik loop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Anoniem6 Geplaatst: 24 augustus Auteur Delen Geplaatst: 24 augustus Mijn ram is vooral heel heftig tegen andere rammen. Dus ik denk dat het met dames wel goed zou moeten gaan. Maarja dat is altijd een gok natuurlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.