Ga naar inhoud

Inslapen of niet


Aanbevolen berichten

Ik heb al eerder een bericht geplaatst over de gezondheidsproblemen bij mijn konijn. Waar de dierenartsen geen raad mee weten. Nu ging het een poosje redelijk. Maar alle klachten zijn weer  terug maar nu nog erger. De voorkant is bijna helemaal kaal. Hij heeft een blind oog. Zit vaak nog maar op 1 plek in het hok en verplaatst amper. Zijn energie die hij altijd had lijkt compleet verdwenen. Het lijkt mij eigenlijk het meest eerlijk tegenover hem om hem in te laten slapen. Want alles wat hij heeft gaat steeds tijdelijk weg en komt iedere keer erger terug. En om nu iedere keer weer naar de dierenarts te blijven gaan lijkt mij niet eerlijk tegenover hem. Ze weten niet wat hij heeft. Alles is al onderzocht wat het ook maar kan zijn. Ik vind dit wel een ontzettend moeilijk beslissing om te gaan maken. Want hij is pas 4. Wat denken jullie hierover? 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je vorige topic even teruggezocht maar mis nu tijd om het goed door te lezen wat er was.

 

Als ik het goed heb is dit de link naar je eerdere topic:

 

 

Als je de kwaliteit van leven niet voldoende vind en er serieus aan denkt, dan is het meestal ook tijd om in te laten slapen, is mijn ervaring. 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jij kunt dat het beste beoordelen denk ik, in overleg met je dierenarts. Maar ik vind het niet gek dat je overweegt of inslapen het beste voor hem is. Ik vind het juist heel goed van je dat je zo begaan bent met je konijn. Het is een hele moeilijke beslissing. Heel veel sterkte!

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeh, wat enorm zwaar, Anoniem6!

 

Mijn ervaring is dat als je het overweegt, het vaak de beste beslissing is. Je komt niet snel tot de overweging. 

 

Bij mijn vorige ram heb ik die keus ook gemaakt, ondanks dat er nog af en toe goede dagen waren. Achteraf gezien had ik het misschien wel eerder moeten doen, want mijn konijntje heeft uiteindelijk behoorlijk lang geleden. 

 

Heel veel sterkte met de beslissing!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat ik in je eerdere topic heb gereageerd. Wat rot dat ze het nog steeds niet weten.

 

De recente foto's vind ik wel heftig om te zien. Ik snap je twijfel of dit nog wel konijnwaardig is.

 

Als ik niks zou weten zou ik nu denken, wat eet er aan die huid? Maden had je wel gezien, neem ik aan. Mijn vermoeden is dat een konijn dan ook nooit zo lang zou overleven.

 

Hoe naar ik het ook vind om te zeggen, ik denk dat je gevoel gelijk heeft. Mag ik toch vragen wat de symptomen onderdrukt heeft? Antibiotica gok ik? Hebben ze nooit gedacht aan een vleesetende bacterie? Streptokokken?

 

Hoe dan ook heel veel sterkte! Die keuze is niet gemakkelijk, ik zou hierin inderdaad de dierenarts om raad vragen, aangeven hoe moeilijk hij het heeft. Want zoals je zelf al terecht aangeeft, hij is niet meer zichzelf, je ziet hem lijden en als dat niet is op te lossen, is in laten slapen wel het meest liefdevolle wat je kunt doen. Heel veel succes met bellen morgen!

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heeft geen medicatie gekregen toen. Waaronder steeds weer weg ging is een raadsel. 
ik ga vanavond de dierenarts bellen om een afspraak te maken. Wil het steeds uitstellen maar dit is gewoon niet meer eerlijk tegenover hem. Man man man wat kan dieren hebben soms toch naar zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik leef met je mee. Dit is zo moeilijk! Toen ik de laatste keer de da belde voor een laatste afspraak heb ik me letterlijk 2 seconden groot gehouden, toen barstte ik in tranen uit. Ik denk eerlijk gezegd dat ze wat dat betreft wel wat gewend zijn hoor. Maar het blijft ellendig. Sterkte! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk twijfel je, juist als ze nog goede momenten hebben is het des te moeilijker.

 

Als je echt heel erg twijfelt, zou ik dat ook aangeven. Soms heb je dan net dat consult met controle nog nodig, om je keuze definitief te maken. Ik vind daar niks mis mee.

 

Huilen hoef je je niet voor te schamen, is toch wel logisch dat het je iets doet. Natuurlijk, het is moeilijker om door je tranen heen dingen te vertellen. Als je het voor elkaar krijgt om op het spreekuur te komen, ben je eigenlijk al ver genoeg. De rest komt daar dan wel. Ze willen hem toch eerst nog zien.


Nogmaals heel veel sterkte! Dit is inderdaad een van de moeilijke dingen van huisdieren hebben, er komt altijd een moment van loslaten. Dat je het daar moeilijk mee hebt, volkomen invoelbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dan wel eens: hoe gaat het in de natuur? Ik weet nog dat wij ook twijfelden of we onze hond in moesten laten slapen. Je stelt het steeds uit. Tot hij 's nachts begon te huilen als een wolf en met alle geweld achter de koelkast wilde kruipen = hij zocht een plek om te sterven. Toen hebben we de andere dag de DA laten komen.

Hond van buren/familie idem dito. Wij hadden gezegd: dat is toch geen leven meer voor die hond? Ineens was hij weg. Overal gezocht en na een paar dagen vonden we hem onder lage begroeiing. Het was een andere hond die hem vond. Hij leefde nog. Toen is ook de DA gebeld.

In het wild had dit konijn al lang niet meer geleefd. Door ervaring wijs geworden, ga ik niet meer eindeloos dokteren. Sterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de natuur vallen de zwakke dieren vaak snel ten prooi aan roofdieren. Over het algemeen wel een snelle dood en nuttig, want weer voedsel voor andere dieren. 

Of ze worden verstoten, kruipen weg, sterven stilletjes. Over het algemeen sterven ze niet in de konijnenburcht, maar worden zieke dieren verstoten om elders te sterven. In dat geval worden ze opgeruimd door allerlei insecten en aaseters. 

 

Maar eens, je bent eerder te laat met inslapen dan te vroeg. Ergens blijf je vaak toch hoop houden, maar als je er serieus aan denkt, dan is het tijd, is mijn ervaring. Volgens mij was het Dollie die ooit iets zei hier op het forum als  "konijnen leven met de dag, die hebben geen doel in het leven van ik wil een feestje of bepaald moment nog halen."

Als de dag voor een groot deel met ongemak en/of pijn gevuld is, zonder uitzicht op genezing, dan is het tijd om ze te laten gaan. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de natuur komen veel dieren ellendig aan hun eind. Vaak ook door tandproblemen waardoor ze niet meer kunnen eten en in feite langzaam verhongeren. Ontzettend naar, ik ben blij dat wij de mogelijkheid hebben onze dieren dat te besparen. Hoe verschrikkelijk moeilijk die beslissing ook is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De afspraak is gemaakt voor morgen. Zo enorm getwijfeld omdat hij iets vrolijker leek vandaag. Maar toen ging ik even goed naar hem kijken. En hij ziet er nog zo veel slechter uit dan 2 dagen terug. Dus ik moet het niet langer uitstellen want dan zou ik het alleen voor mezelf en z’n vriendinnetje doen. 
maar de opvangen zitten vol met nieuwe vriendjes dus dat komt altijd weer goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .