Ga naar inhoud

Konijn eet heel weinig


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Mijn konijn Beertje eet heel weinig. ze eet haar korrel niet en wilt niks lekkers maar ze keutelt wel.

We wonen in bulgarije en het is hier elke dag ook heel erg warm,

maar onze andere konijnen hebben nergens last van.

 

Weet iemand hoe dit komt?

Of zou het gwn door de warmte komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heb ja allemaal al voor lekkers geprobeerd? Het eerste wat bij mij opkomt is dat ze misschien last van haar gebit heeft. Als ze bijvoorbeeld harde brokken laat liggen en dingen waar ze veel op moet kauwen, dan wil ze misschien wel dingen die makkelijker te eten zijn zoals kruiden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat zou niet van de warmte alleen moeten zijn. Er is waarschijnlijk meer aan de hand. Wat precies is met deze informatie wel lastig te zeggen. 

Het kan alles van een gasbuik of verstopping tot aan gebitsproblemen of ergens pijn hebben zijn. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet afentoe wel haar groente op,

en korrel eet ze in stappen over de dag.

terwijl ze normaal het mega lekker vond en alles meteen op at.

Het hok staat wel onder een appelboom en af en toe valt er een appeltje en die eet ze uiteraard meteen op.

Ik haal elke dag alle appels weg maar er liggen vaak halve appels dus miss heeft ze last van de appels?

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe eet ze haar korrel niet op en dan laat ze het gwn staan.

 en heel soms krijgt ze een konijnen snoepje dat was echt haar favoriet als ze het geluid hoorde kwam ze meteen naar me toe en rondjes om me heen rennen.

Doet ze nu ook niet meer🤷‍♀️

Ze is 2 jaar en niet mager dus ik heb geen idee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel veel informatie en in mijn ogen veel te diffuus om er echt iets zinnigs over te zeggen.

 

Eerst maar even de vraag, welke appelsoort gaat het om?

 

Afwijkend gedrag tov normaal is altijd reden tot zorg. Nou kan ik me voorstellen dat het in Bulgarije allemaal anders gaat. Ook qua dierenartsen enzo.

 

Welke brok geef je? Dat het lievelings snoepje ook niet interessant meer is, vind ik toch wel richting gebit of maag-darmproblemen neigen.

 

Kun je voor de zekerheid eens een uiterlijke omschrijving van het konijn geven, even checken of daar misschien aanknopingspunten zitten. Een foto mag ook natuurlijk.

 

O en check alsjeblieft even of de kont droog en schoon is!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-8-2024 om 16:44, Kolino zei:

Het is heel veel informatie en in mijn ogen veel te diffuus om er echt iets zinnigs over te zeggen.

 

Eerst maar even de vraag, welke appelsoort gaat het om?

 

Afwijkend gedrag tov normaal is altijd reden tot zorg. Nou kan ik me voorstellen dat het in Bulgarije allemaal anders gaat. Ook qua dierenartsen enzo.

 

Welke brok geef je? Dat het lievelings snoepje ook niet interessant meer is, vind ik toch wel richting gebit of maag-darmproblemen neigen.

 

Kun je voor de zekerheid eens een uiterlijke omschrijving van het konijn geven, even checken of daar misschien aanknopingspunten zitten. Een foto mag ook natuurlijk.

 

O en check alsjeblieft even of de kont droog en schoon is!

 

 

Ik heb geen idee welk appelsoort

Het is,

we wonen hier nog maar een half jaartje en de bomen staan er al heel wat jaartjes.

 

De appels die naar beneden vallen zijn nog niet klaar.

daar is dus iets mee,

Er zaten bijvoorbeeld beestjes in 

En de appelstjes op de grond zijn ook wat zuurder want ze zijn nog niet klaar.

 

Ik bestel de brokken het dezelfde al in nederland dus daar zou ze geen last van moeten hebben🤷‍♀️.

Ze heeft het dagen wel en dagen niet nu zijn de meeste rotten appels uit de bomen gevallen,

dus er liggen nu minder appels in de ren.

ik heb ook het gevoel dat het beter gaat nu,

het gaat een beetje op en af

 

Ze heeft een van de mooiste vacht van al onze konijnen het is altijd perfect schoon.

Ze ligt nu met de warmte wat meer lang uit en S'avond is ze erg actief S'avond wilt ze ook meer eten dan overdag.

 

De kont is perfecht droog!!!!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Lap had jaren geleden een Appel van mijn dochter gepikt uit haar hand en rende ermee weg op een plek waar we niet bij konden. Na zeker een half uur gestuntel om hem daar weg te krijgen met die appel, was het gelukt. Maar hij had zeker meer dan de helft opgegeten. 

 

Hij at daarna heel slecht en we zijn toen naar de DA gegaan. Die had wat gegeven voor zijn darmpjes. 

Een stukje appel is oke eens in de 1 a 2 weken maar zo veel plus onrijp met pitten....lijkt me niet gezond.

 

Wat To zegt is een goed idee. 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .