Ga naar inhoud

Stampen appartement


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

sinds kort ben ik met mijn 2 konijntjes verhuisd naar een groter appartement. De konijntjes kunnen lekker rond huppelen, maar nu merk ik dat 1 van de 2 nachtelijk stampt, eerder deed ze dit nooit. De buurvrouw heeft haar slaapkamer onder mij en wordt er wakker door. 
Verplaatsen naar een andere kamer (mijn slaapkamer) is geen optie, want dan slaap ik nauwelijks meer door het gehup, speel, gespring, etc. 
ik heb inmiddels 2 lagen zwembadtegels onder de “stamp-hotspots”. 
ik kan niet vinden waar ze van schrikt, heb inmiddels 3 nachten op de bank geslapen en niets gehoord. Hebben jullie tips? Wat kan ik doen om het stampen te voorkomen/verhelpen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er geluiden, bijvoorbeeld apparaten zoals een wasmachine of vaatwasser die juist 's nachts aan staan?

 

Zitten ze binnen of op een balkon?

 

Zijn er andere dieren in huis? 

 

Sluit je ze klein op in de nacht terwijl ze wel altijd rondlopen overdag?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Geen dergelijke apparaten die aanstaan.

Ze lopen 24/7 vrij rond in het appartement. 

1 van de twee stampt maar.

in het vorige appartement deed ze dit niet, daar was ‘s nachts veel meer geluid. 
Geen andere dieren in het appartement 

aangepast door Isa1999
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geluid zelf betreft, wat de buurvrouw hoort: check je vloeren! Als dit (de ondervloer en/of vloer) te strak tegen de muur is gelegd heeft ze meer last. Dan helpen extra matjes ook weinig tot niks, omdat de trilling dan via de muur komt.

 

Heb je er last van als je 's nachts zacht een muziekje opzet? Gewoon ter test of er iets in de omgeving geluid maakt wat dan minder overheerst.

 

Kunnen er ook nog dingen met licht invloed uitoefenen? Denk aan beweging op de galerij of iets in die richting.

 

Konijnen horen beter dan wij, dus een blaffende hond, iemand anders die weggaat of thuis komt, het kan allemaal invloed hebben.

 

Ook nog even de vraag, weet je waar de riolering inpandig loopt? Wat als iemand in het pand de wc doorspoeld? Dat zijn toch dingen die snachts ook wel eens gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .