Ga naar inhoud

Wat allemaal regelen voor vakantie. En welke camera,s het beste ennn niet te duur!!


Aanbevolen berichten

Aangezien we in Augustus eindelijk naar Nederland gaan🥳 Ben ik me wat aan het oriënteren in camera,s voor dag en nacht.

 

De buurman zal 2 a 3 keer per dag komen om te voeren en water te verversen. Ik zal nog een extra waterbak kopen zodat hij, niet als ik eerst naar boven moet, dan naar beneden ...schoon maken, nieuw water en weer naar boven. Dan kan hij de nieuwe vullen, naar boven en de andere weer naar beneden voor de volgende dag. Zelfde voor Kippie.

 

Maar ik ben natuurlijk een overbezorgde nijnen moeder en het lijkt me een goed idee om in iedergeval 2 camera,s neer te zetten waar ik ze mee in de gaten kan houden.  Mocht er dan iets zijn dan kan ik direct naar hem bellen. Ook zet ik de reiskooien en een extra kooi klaar in andere kamer voor het geval. 

 

Ik zal nog extra papieren hooi zakken neerzetten overal en voor kip, extra bakjes voer op zijn favo plekjes. Want die blijft los... Op deuren en ramen papier met Dicht laten!! Vogel!! 🙈🤣

 

Welke camera,s zijn goed en niet te duur die ook in het donker werkt en waar behalve aan doen, voor 5 dagen aan 1 stuk door filmt? 

 

Waar moet ik nog meer aan denken? 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of iedereen hier evenveel waarde aan hecht maar ik zou zelf ook kijken naar een camera waarbij je de beelden terug kan kijken. Soms kan dat maar beperkt en/of alleen met een abonnement. Met mijn camera's kun je 3 uur terugkijken, ik vond dat toch te weinig dus heb een abonnement. Hiervoor had ik een camera waarmee ik alleen live kon kijken. Zeker met een ziek konijn is het fijn als je de beelden door kunt nemen om te zien of er niet toch stiekem een hapje gegeten is. En als je niet thuis bent maar even wil spieken of alles in orde is maar ze zitten net buiten beeld of te slapen dan is het ook prettig als je kan zien dat ze een half uur geleden nog wel door het beeld wandelden.

 

Geen idee welke camera's daaraan voldoen, maar dat kun je checken als je iets op het oog hebt. Ik heb Google Nest camera's maar ik weet dat er goedkopere opties zijn die ook prima zijn. Groot voordeel voor mij is dat deze magnetisch zijn en dus makkelijk op allerlei plekken opgehangen kunnen worden, maar als je maar 2 konijnen hebt is niet per se een vereiste kan ik me voorstellen. Dan kies je toch een vaste plek.

  • Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dollie Er zijn verschillende manieren om data van je camera af te halen zodat het terug te zien is. Misschien wil je nog wisselen, daarom tag ik je even.

 

Ik zou dat sowieso ook aanraden aan jou @Lappie2 maar het is wel een beetje kijken hoe technisch je zelf bent en wat je eisen zijn.

 

Manier 1: met een SD kaartje. Dit werkt eigenlijk net zoals je gewend bent met een foto toestel. De data wordt op het kaartje opgeslagen. Jij kan hem eruit halen en uitlezen. Voordelen: je data blijft van jou. Nadelen: je kan er niet live bij en vol=vol

 

Manier 2: via een Cloud-service/abbo.

Voordelen: jij hoeft geen data opslag te beheren, je kan er live bij. Nadelen: anderen hebben jouw data, als het model niet meer ondersteunt wordt, heb je pech en de service beslist wat wel en niet kan. Dus hoe lang je kan terugkijken, wanneer data gewist wordt etc. Zij bepalen ook de maandelijkse prijs, die flink kan oplopen. Je zit dan ook vast aan camera's via 1 bepaald systeem.

 

Manier 3: via je eigen data opslag/NAS

Voordelen: je data blijft van jou, jij kiest hoeveel data je wil bewaren/hoe lang en kan evt. met verschillende programma's de data bewerken. Je kan alle camera's aansluiten die je wil. Nadelen: je moet voldoende weten om een NAS te onderhouden en investeren in een aantal harde schijven.

 

Aangezien wij dus IT-ers in huis hebben, hebben wij dus een NAS met 1 oude camera. Wij bewaren 2 streams: 1 die alles opslaat en 1 op de bewegingssensor. Die sensor kijk ik meestal ff na, om te zien of ze nog wat leuks hebben uitgehaald. Soms zie ik dat hij verspringt (net stukje gemist) en dan haalt mijn man hem uit de andere stream. Niet alle camera's redden het met een bewegingssensor omdat konijnen weleens vanuit stilstand opeens *whoop* heel snel gaan, dus het is fijn om beide te hebben. Wij bewaren de ene een maand en de andere 3 maanden.

 

Wij hadden al een NAS, sterker nog, ik heb er nog eentje bij mijn ouders staan en die wisselen dus 's nachts data uit. Zo hebben wij dus elkaars foto's, mocht 1 van de huizen afbranden, dan heeft de ander alles. Ook heb ik dus bedrijfsdata die zo bewaard blijft, zodat ik bij een evt. crash of bij diefstal op meerdere plekken backups heb. Mijn vader heeft ook al zijn muziek (nogal veel!) opgeslagen 😛 Binnenkort gaan we naar grotere en nieuwere schijven en dan naar 2 camera's, zodat ik geen dode hoeken meer heb. Mijn man vindt het een beetje overkill, maar ik vind het prima zo 😄 

 

 

  • Bedankt 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bunnyempress zei:

@Dollie Er zijn verschillende manieren om data van je camera af te halen zodat het terug te zien is. Misschien wil je nog wisselen, daarom tag ik je even.

 

Ik zou dat sowieso ook aanraden aan jou @Lappie2 maar het is wel een beetje kijken hoe technisch je zelf bent en wat je eisen zijn.

 

Manier 1: met een SD kaartje. Dit werkt eigenlijk net zoals je gewend bent met een foto toestel. De data wordt op het kaartje opgeslagen. Jij kan hem eruit halen en uitlezen. Voordelen: je data blijft van jou. Nadelen: je kan er niet live bij en vol=vol

 

Manier 2: via een Cloud-service/abbo.

Voordelen: jij hoeft geen data opslag te beheren, je kan er live bij. Nadelen: anderen hebben jouw data, als het model niet meer ondersteunt wordt, heb je pech en de service beslist wat wel en niet kan. Dus hoe lang je kan terugkijken, wanneer data gewist wordt etc. Zij bepalen ook de maandelijkse prijs, die flink kan oplopen. Je zit dan ook vast aan camera's via 1 bepaald systeem.

 

Manier 3: via je eigen data opslag/NAS

Voordelen: je data blijft van jou, jij kiest hoeveel data je wil bewaren/hoe lang en kan evt. met verschillende programma's de data bewerken. Je kan alle camera's aansluiten die je wil. Nadelen: je moet voldoende weten om een NAS te onderhouden en investeren in een aantal harde schijven.

 

Aangezien wij dus IT-ers in huis hebben, hebben wij dus een NAS met 1 oude camera. Wij bewaren 2 streams: 1 die alles opslaat en 1 op de bewegingssensor. Die sensor kijk ik meestal ff na, om te zien of ze nog wat leuks hebben uitgehaald. Soms zie ik dat hij verspringt (net stukje gemist) en dan haalt mijn man hem uit de andere stream. Niet alle camera's redden het met een bewegingssensor omdat konijnen weleens vanuit stilstand opeens *whoop* heel snel gaan, dus het is fijn om beide te hebben. Wij bewaren de ene een maand en de andere 3 maanden.

 

Wij hadden al een NAS, sterker nog, ik heb er nog eentje bij mijn ouders staan en die wisselen dus 's nachts data uit. Zo hebben wij dus elkaars foto's, mocht 1 van de huizen afbranden, dan heeft de ander alles. Ook heb ik dus bedrijfsdata die zo bewaard blijft, zodat ik bij een evt. crash of bij diefstal op meerdere plekken backups heb. Mijn vader heeft ook al zijn muziek (nogal veel!) opgeslagen 😛 Binnenkort gaan we naar grotere en nieuwere schijven en dan naar 2 camera's, zodat ik geen dode hoeken meer heb. Mijn man vindt het een beetje overkill, maar ik vind het prima zo 😄 

 

 

Hmmmm al met al dus niet 1 2 3 klaar hihi. Het is eigenlijk alleen maar voor die 4 of 5 dagen... Dus om nu een heel abbo te nemen is ook weer zo iets... 

 

Ben wel wat technische maar niet zo als jullie🙈🤣

 

Ik had een TP-Link camera gezien. Simpel en met mogelijkheid micro sd kaart. Maar weet nu niet of die ook live kan. Ik zoek het nog verder uit. 

Moet het wel in deze week vinden natuurlijk. 18e vertrekken we als de auto dan eindelijk gemaakt is. Maar gister hebben ze een elektrisch onderdeel besteld dus we duimen door 🤞🙏🤞🙏🤞

 

Ik loop nu zo.n 50km per week🤪🤣🤣. Goed voor de beentjes maar wil nu mijn koekblikje wel weer terug hoor 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een live-camera zonder opslag die gewoon via je WiFi de hele dag door filmt. Ook met infrarood voor de nacht en ik kan hem bijdraaien zodat ik kan kijken in welke hoeken van de kamer ze weer wat uitspoken 😁

Die van ons was 30€ van bol.com volgens mij. Heeft verder geen opslag om terug te kijken, tenzij je een abonnement neemt. Wij hebben er niet voor gekozen omdat ik toch elk uur ff kijk wat ze doen (overbezorgde moeder hier) 😅

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Gina_ zei:

Wij hebben een live-camera zonder opslag die gewoon via je WiFi de hele dag door filmt. Ook met infrarood voor de nacht en ik kan hem bijdraaien zodat ik kan kijken in welke hoeken van de kamer ze weer wat uitspoken 😁

Die van ons was 30€ van bol.com volgens mij. Heeft verder geen opslag om terug te kijken, tenzij je een abonnement neemt. Wij hebben er niet voor gekozen omdat ik toch elk uur ff kijk wat ze doen (overbezorgde moeder hier) 😅

Weet je toevallig het merk?  Want zo iets zou ideaal zijn voor die paar dagen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet. Vroeger waren er wel goede, maar er zijn er tegenwoordig ook een aantal waarbij toch wat spionage aan het licht is gekomen, zeker bij de goedkopere. Ik durf daar dus niets meer in aan te raden.

 

Wij gebruiken eufy, maar als het zomaar voor een keer vakantie is, is dat aardig aan de prijs. Afhankelijk voor hoe je het instelt wel terug te kijken voor een paar dagen en zonder abonnement. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Evee zei:

Ik weet het niet. Vroeger waren er wel goede, maar er zijn er tegenwoordig ook een aantal waarbij toch wat spionage aan het licht is gekomen, zeker bij de goedkopere. Ik durf daar dus niets meer in aan te raden.

 

Wij gebruiken eufy, maar als het zomaar voor een keer vakantie is, is dat aardig aan de prijs. Afhankelijk voor hoe je het instelt wel terug te kijken voor een paar dagen en zonder abonnement. 

Enige wat ze kunnen bespioneren is een kip en 2 konijnen hihi dus daar ben ik niet zo bang voor. Het is echt alleen voor deze keer en eventuele volgende keren.  Ik ga kijken bij de eufy. Dankjewel🤗

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lappie2 zei:

Weet je toevallig het merk?  Want zo iets zou ideaal zijn voor die paar dagen. 

Ik ga het even voor je nakijken of ik dat terug kan vinden. De camera moet wel continu in het stopcontact, dus als je kabel-knagers hebt moet die ergens bovenop.

Is het trouwens voor binnen of buiten? Want onze is denk ik niet waterbestendig. 

aangepast door Gina_
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Gina_ zei:

Ik ga het even voor je nakijken of ik dat terug kan vinden. De camera moet wel continu in het stopcontact, dus als je kabel-knagers hebt moet die ergens bovenop.

Is het trouwens voor binnen of buiten? Want onze is denk ik niet waterbestendig. 

Dankje😊 Voor binnen dus geen probleem en alle kabels zijn hoog weggewerkt dus dat is ook geen probleem. Enige probleem wat zou kunnen is een flats van Kip (de kanarie) op de camera lens 🙈🤣🤣 ghighi. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Lappie2 zei:

Enige wat ze kunnen bespioneren is een kip en 2 konijnen hihi dus daar ben ik niet zo bang voor. Het is echt alleen voor deze keer en eventuele volgende keren.  Ik ga kijken bij de eufy. Dankjewel🤗

Vergeet niet dat dat niet alleen de kant van de camera is, maar ook jouw telefoon. Dus de complete inhoud van je telefoon,  je zoekgedrag, je contacten, al je accounts en wachtwoorden, ze kunnen je afluisteren, gesprekken opnemen, camera van je toestel gebruiken. Dat kan ver gaan hoor 😉 En nee, ik heb ook niets te verbergen, maar voor mij gaat dat toch ook te ver. Niet dat ik iedereen nu volledig complot denkerig en paranoia wil maken hoor 😄 Je moet voor jezelf de keuzes maken in wat je wel of niet wil.  Maar er zijn op dat gebied best veel bedrijven die ik in ieder geval liever zo min mogelijk data geef. De temu app is daar ook zo een voorbeeld van, die kun je ook beter niet op je telefoon zetten. En zo is er meer. Maar met beveiligingscamera's is daar dus ook steeds meer van bekend. 

 

En dan denk je misschien dat je niets te verbergen hebt maar toch kan het gevolgen voor je hebben. Even een voorbeeld: ik weet dat er toeristen wel eens een land niet in komen door een zoekopdracht die ze vlak voor een reis gedaan hebben, of een vraag die ze op sociale media gesteld hebben. Bijvoorbeeld informeren naar de politieke situatie in een land. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Lappie2 zei:

Dankje😊 Voor binnen dus geen probleem en alle kabels zijn hoog weggewerkt dus dat is ook geen probleem. Enige probleem wat zou kunnen is een flats van Kip (de kanarie) op de camera lens 🙈🤣🤣 ghighi. 

Oke dan moet dat prima kunnen. Mits je je niet druk maakt om spionage, dat zou bij deze nog een ding kunnen zijn zoals @Evee zegt.

Wij hebben de Fuegobird indoor IP camera maar ik weet niet of die nog te koop is nu. Ik zag wel veel vergelijkbare camera's. Zou gewoon eens gaan zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Evee zei:

Vergeet niet dat dat niet alleen de kant van de camera is, maar ook jouw telefoon. Dus de complete inhoud van je telefoon,  je zoekgedrag, je contacten, al je accounts en wachtwoorden, ze kunnen je afluisteren, gesprekken opnemen, camera van je toestel gebruiken. Dat kan ver gaan hoor 😉 En nee, ik heb ook niets te verbergen, maar voor mij gaat dat toch ook te ver. Niet dat ik iedereen nu volledig complot denkerig en paranoia wil maken hoor 😄 Je moet voor jezelf de keuzes maken in wat je wel of niet wil.  Maar er zijn op dat gebied best veel bedrijven die ik in ieder geval liever zo min mogelijk data geef. De temu app is daar ook zo een voorbeeld van, die kun je ook beter niet op je telefoon zetten. En zo is er meer. Maar met beveiligingscamera's is daar dus ook steeds meer van bekend. 

 

En dan denk je misschien dat je niets te verbergen hebt maar toch kan het gevolgen voor je hebben. Even een voorbeeld: ik weet dat er toeristen wel eens een land niet in komen door een zoekopdracht die ze vlak voor een reis gedaan hebben, of een vraag die ze op sociale media gesteld hebben. Bijvoorbeeld informeren naar de politieke situatie in een land. 

En nu durf ik niet een camera aan te schaffen en ook niet meer op vakantie 🤪 grapje natuurlijk. Maar idd zo ver dacht ik nog even niet. Temu app heb ik niet..en andere verkoop apps ook niet. Bestel altijd gewoon via de site zonder app. Om die rede🙄 Maar het is idd een eng idee. Heb ook vaak dat we ergens over praten en de volgende dag er reclame van krijg op de telefoon.

 

Dankjewel @Gina_ Heb t opgezocht maar idd dat merk is hier niet verkrijgbaar.  Maar ik ga zo iets bestellen. 🤗

 

App voor een week instaleren en daarna eruit gooien en voor een volgende keer weer instaleren. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, Lappie2 zei:

Heb ook vaak dat we ergens over praten en de volgende dag er reclame van krijg op de telefoon.

Idem

 

Op 27-7-2024 om 08:08, Lappie2 zei:

Dicht laten!!

Ik zou je wel aanraden om het in het Pools op te schrijven. Of buurman moet Nederlands kunnen lezen.

 

#Zomaareentipuitdemouwgeschud

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man over de camera's:


Bedraad vs draadloos

Veiligste is bedraad, wel natuurlijk goed wegwerken voor de konijnen, bijv. met een kabelgoot of zo'n kabelbeschermer (kan je flexibel kopen bij de IKEA voor goedkoop).

 

Nachtzicht

Je hebt 2 soorten: zwart/wit met nachtzicht, maar je hebt ook kleur geven 's nachts. Dat is wel beter, maar wel duurder natuurlijk.

 

Megapixels

Wij hebben nu 2, en die filmpjes heb je gezien. Ik vind het te weinig, dus wij willen wel omhoog. Je kan ze wel goed zien, maar als ze bewegen is het wel lastiger. En ik weet niet hoe hij kip zou pakken. Wij hebben ook grotere konijnen. Dus ik zou minimaal 4-6 aanraden.

 

Bewegingssensor

Als je de hele stream na wil kijken, dan maakt het niet zoveel uit, maar zelf vind ik het dus wel handiger, omdat je gelijk kan zien over een dag heen wanneer er iets is gebeurd. Daarom zie ik snel wanneer er is gerend of wanneer een deur open ging of wanneer ze hebben lopen springen.

 

Verder is er geen bepaald merk of iets wat hij zou aanraden.

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb er 1 gevonden. Zo.n 35 euro.

Alleen nog een microSD kaart halen.

Hij reageert zo.n 5 seconde later. Erg grappig als we praten en rond lopen. Konijnen zijn achter de bank verstopt maar Kip heeft hij in het vizier als een gedetecteerd persoon hihi. Nu nog de beste plek vinden zodat hij alles kan zien. 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dochter heeft poezen oortjes gemaakt voor de camera en in het donker krijgt hij 2 rode ogen. Horror kat🤪 

De kleine is druk bezig om uit het zicht te blijven. Heel grappig ergens bij zijn tipi precies in een dode hoek. Alleen puntje van zijn oor. En ineens komt zijn koppie voor de camera kiekeboeee 🤣 

 

Was te laat met foto maken. Hoop dat hij het nog een keer doet en ik op tijd ben. Snel een sd kaart aanschaffen.

 

 

 

 

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend tegen mijn man: "Schat, er zit een bug in ons camera systeem". Hij was net wakker en not amused. Gisteren was er op het werk wat kapot gegaan (natuurlijk rond 16.00) en die storing was nog niet opgelost. Dus daar moet hij dus vanochtend mee aan de slag. En hij heeft maar beperkt tijd, want we moeten nog langs een afspraak om 12.00.

 

Hij: Ugh 😐

Ik: ik stuur je ff bug report 😂

Hij: 🤣 Ok, dat is wel een goeie.

 

 

Camerabug.jpg

 

Deze bug is vanzelf opgelost trouwens 😉 Hij vloog later weer goed weg. Maar hij had kennelijk ff een tussenstop nodig.

aangepast door bunnyempress
  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, bunnyempress zei:

Vanochtend tegen mijn man: "Schat, er zit een bug in ons camera systeem". Hij was net wakker en not amused. Gisteren was er op het werk wat kapot gegaan (natuurlijk rond 16.00) en die storing was nog niet opgelost. Dus daar moet hij dus vanochtend mee aan de slag. En hij heeft maar beperkt tijd, want we moeten nog langs een afspraak om 12.00.

 

Hij: Ugh 😐

Ik: ik stuur je ff bug report 😂

Hij: 🤣 Ok, dat is wel een goeie.

 

 

Camerabug.jpg

 

Deze bug is vanzelf opgelost trouwens 😉 Hij vloog later weer goed weg. Maar hij had kennelijk ff een tussenstop nodig.

Wat leuk dat hij er ook Bij was🤣🤣

De 🍑 van een 🐝  kan er ook nog wel bij ghighi. Geweldige grap naar je man🤪😂😂😂

In iedergeval kon je de nijnen nog zien 

  • Vind ik leuk 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .