Ga naar inhoud

Elsa weer in de lappenmand - konijn met maagzweer en alvleesklierontsteking

Aanbevolen berichten

We hebben twee extra camera's sinds kort. De ene noem ik de plee-cam.. maar zo mag ik hem niet noemen van mijn man. De "BunnyHouse" cam zit in het hok, zodat ik kan zien hoe ze keutelen. Verder hebben een bovenaf-view van zo'n beetje de hele ren (die hadden wel al, maar is vervangen door een betere camera) en de laatste zit op konijnen hoogte. De bedoeling was dat die laatste leuke filmpjes zou geven, maar ons gaas reflecteert, dus mijn man moet die nog ergens anders gaan hangen. Al zie ik Scarlett dus wel tegen het hek aan verlangend kijken naar de rest van de tuin. Nieuwe nachtzicht is ook stukken beter.

• Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem aan als we langer dan 4 uur van huis zijn. Geen geweldige kwaliteit maar ik zit er ook continu op te kijken ghighi. Elke paar minuten gaat het signaal af dat er "een persoon" gedetecteerd is. 9 van de 10 keer is dat Kip die voorbij vliegtšŸ˜‚šŸ˜‚ Maar ook heel vaak de boys die saai water gaan drinken of Leeuw die echt een UURRR languit ligt te knorren voor het bedšŸ™„ De kleine komt dan even bij hem kijken maar gaat vaak weer zijn eigen gang of hij blijft hem net zo lang likken tot Leeuw opstaat, uitrekt en naar de wc hobbeltšŸ˜œ En dan gaan ze achter de bank ..Ā  uit het zicht en blijft de cam gefocust op fladderende, etende of badderende Kip.Ā 

Als ik thuis kom pakt de cam nog even 2 hele happy bunnies met de binkies omdat ze wat te knabbelen krijgen ghighi

• Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha geweldig! Ik zie ze hier ook heel vaak rond de tijd dat ik ze normaal naar buiten laat voor het deurtje gaan zitten wachten. En idd 2 Binkiende konijnen als ik er dan 'eindelijk' aan kom. Mijn favoriete filmpjes op dit moment zijn de 'volle maan'. Christoffel heeft er een handje van om met zijn grote witte bips precies zo te gaan zitten voor de camera xD krijg echt de slappe lach van hem.

• Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://drive.google.com/file/d/1mLlHDTHeGdSiNfSkF5VLoXzthUj7hOWm/view?usp=drivesdk Christoffel zijn volle maan view haha, zulke beelden komen ongeveer 10 keer per dag voorbij. Alsof hij het erom doet.

Ā 

Ennnn dag 2 vandaag zonder medicijnen en mevrouw blijft vrolijk knagen!! Heb haar nog niet kunnen betrappen op een pijnreactie. We staan er echt van te kijken hier ā¤ļø

• Vind ik leuk 4
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt fijn om te lezen dat het nu zo gaat, dan merk je pas hoe onrustig het is om zieke konijnen te hebben. Want je blijft zoeken, gaat het echt goed? Probeer vooral nu weer te genieten, ik weet het, dat duurt wel even. Maar wel super belangrijk!

• Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verdorie, toch weer mis gegaan šŸ˜ž Gister overdag niks aan de hand, 's avonds ook niet. Heb rond een uur of 9 nog lief met ze gespeeld, en kwart voor 12 's nachts weigerde ze lekkers aan te nemen van mijn vriend. Even gekeken op de camera en ze bleek toen een klein half uur in haar typische 'mijn buik doet pijn' houding te liggen. Gelukkig waren we er dus snel bij. Lage dosering metacam, cisaral en laxatract gegeven en binnen een half uur knapte ze weer op. Heb haar vanochtend voor de zekerheid nog een lage dosering medicijnen gegeven, dan ligt ze iig niet ziek terwijl wij op werk zijn maar even kijken hoe het verder ontwikkeld...Ā 

Ā 

Dacht dat ze misschien last zou hebben van wat gas, maar keutels zagen er allemaal normaal uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben dit weekend iets langer op het gazon gespeeld (2 uur ipv 1.5 uur), maar kan me niet voorstellen dat het dat is geweest. Er staat nauwelijks gras op en ze is ook veel aan het spelen gespeeld. Ook nieuw kruidenhooi van Barni gegeven, maar dat zou het lijkt me ook niet kunnen zijn. We zullen het zien, baal er wel van. Was net voorzichtig optimistisch omdat ze het zo goed deed afgelopen week.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip: houd een dagboek bij, zodat je een overzicht krijgt.

Ā 

Daarmee krijg je meer inzicht over wanneer iets optreedt, denk ook aan het opschrijven van het weer! Verder wat je aan eten en medicatie hebt gegeven, wanneer en hoeveel. Eventueel andere bijzonderheden

Ā 

Wat naar dat het weer mis gegaan is, wel herkenbaar voor mij. Ik zie nu een dip in de temperatuur, dat kan al genoeg zijn.

Ā 

Wanneer ben je ook alweer begonnen met de coccidiose behandeling en wanneer gestopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dagboek is een goede tip,dank je. Ik hou idd bij wanneer ik welke medicatie heb gegeven en eten en hoe ze daarop reageert. Tot nu toe leek het de hele week goed te gaan, misschien toch inderdaad de combinatie van die gekke temperatuur en nieuwe kruiden door het hooi... Ik hoop iig dat het in deze hoek ligt en het niet weer de alvleesklier is (ik kan me haast niet voorstellen dat dit na 4 maanden behandelen nog steeds niet over is).Ā 

Ā 

Coccidiose behandeling heb ik 15 t/m 17 oktober moeten geven. Probiotica en supplementen ben ik 14 oktober mee begonnen en krijgt ze nu nog steeds. Sinds 25 oktober van de famotidine en cerenia af en tot dit weekend eigenlijk goed gegaan. Ik snap er niks van.Ā 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je gaat toch naar Wilhelminapark? Er zijn wel verschillende behandelmethoden. Maar ik heb alleen maar behandelingen met intervallen in mijn hoofd. De enige uitzondering die ik heb gehoord zonder interval, is preventieve behandeling. Ik dacht, ik kijk eens wat zij (Wilhelminapark) aanraden en dat is inderdaad 3 dagen in een bepaalde dosering.

Ā 

Er is vast een hele goede verklaring voor, het is niet voor niks dat ik die intervallen in mijn hoofd heb, het is gewoon smerig rot spul, worden konijnen buiken niet zo blij van.

Ā 

Ik zou toch voorzichtig vragen aan de dierenarts of het misschien terug is. Coccidiose is best moeilijk weg te krijgen. Uitsluiten is fijn.

Ā 

Je ziet niks raars aan de keutels? Voor mij klinkt het wel als een verhaal van een konijn dat nu chronische darmproblemen heeft. Had je niet kunnen voorkomen, konijnendarmen zijn zo ontzettend kwetsbaar.

Ā 

Wat ik al zei schrijf alles op, al lijkt het nog zo onbeduidend, na een tijdje ga je toch patronen zien en kun je makkelijker reageren of alerter worden bij bepaalde omstandigheden.

Ā 

Mijn gevoel gaat uit naar dat het in de darm zit, lastig hoor. Je blijft natuurlijk ook bang voor die alvleesklier, als je het niet vertrouwt, toch maar even de dierenarts bellen en overleggen wat de beste strategie is in dit geval. Die kan toch beter inschatten wat het meest voor de hand liggende is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik zit bij het WP inderdaad, heb net even overlegd met ze en ga haar nu weer even de hele cocktail aan medicijnen geven. Ik zie op de camera dat ze eigenlijk de hele ochtend niks gegeten heeft (doet ze normaal wel) en dat ze steeds raar blijft verliggen. Dus ga nu naar huis om haar de medicijnen te geven.Ā 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Medicijnen en dwangvoeding zitten erin. Buikje voelde gelukkig goed en temperatuur was ook oke. Ze was wel weer zelf aan het knagen en keutelen (kwam ook heel blij naar me toe toen ik thuiskwam), maar zag dat er behoorlijk kleine en ook wat waterige keutels lagen dus toch maar medicijnen gegeven. Denk idd dat ik wellicht nog een keer voor de coccidiose moet behandelen.Ā 

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels weer zonder de pijnstillers en darmstimulerende middelen, en dat lijkt goed te gaan. Ze krijgt nu nog wel de maagzuurremmers en medicijnen tegen de misselijkheid. Heb met mijn vriend afgesproken om die nu ook weer voorzichtig af te gaan bouwen en te kijken wat er dan gebeurd (en terug naar dierenarts indien nodig). Ik hoop dat het even een dipje in haar weerstand was. Nu lijkt ze het gelukkig weer super goed te doen.

• Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zal vast vaker mis gaan, ik denk dat het goed is om samen met de dierenarts een thuis protocol te maken, dan hoef je alleen nog maar te gaan als je het niet vertrouwt. Scheelt voor haar stress. Voor zover je dat nog niet hebt.

Ā 

Wel fijn dat de meeste medicatie er weer af is en dat ze weer blij is šŸ˜Š

• Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .