Ga naar inhoud

Beste zandbak voor de kleine


Aanbevolen berichten

Hoi,

FIFTY heeft vanaf het moment dat hij bij ons is een zandbak (30 liter bak action op wielen) en er erg dol op!!

nu hebben we zijn tweede buiten ren NOG GROTER gemaakt en past dus ook een grote zandbak in.

ik kijk naar de schelp met afdekdeksel maar zijn er nog tips voor zandbakken?

🐇groetjes 

Fifty en mama konijn

aangepast door Evee
smiley uit titel gehaald
Link naar reactie
Delen op andere sites

De schelp is hier ook in gebruik, soms gebruiken ze hem weken niet veel en dan opeens weer meerdere dagen achter elkaar. Ik vind het heel fijn dat hij goed schoon te maken is en dat het ook geen enorme hoeveelheid zand is die er in gaat zodat je het ook wat makkelijker weer kan verversen. De rand is wat hoogte betreft prima voor hier, niet zo laag dat ze er niet makkelijk in komen, hoog genoeg om nog wel wat zand binnen de bak te houden. Makkelijk te verschuiven om er om en onder te vegen. 

 

Maar behalve de schelp zijn er meerdere kinder-zandbakken geschikt, of een wasmachine lekbak, grote kunststof opbergbox, of zelf een zandbak maken van tegels of hout. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee wijzigde de titel naar Beste zandbak voor de kleine

Dat ligt ook echt aan de plek en ondergrond die je gebruikt. En hoe zindelijk je konijnen zijn, hoe vast aan hun vertrouwde keutelplekjes.

 

Er zit hier wel eens een keutel in de zandbak, maar niet vaak. Die schep ik er uit met een kattenbak schepje. Plassen doen ze er niet in hier. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Evee zei:

Dat ligt ook echt aan de plek en ondergrond die je gebruikt. En hoe zindelijk je konijnen zijn, hoe vast aan hun vertrouwde keutelplekjes.

 

Er zit hier wel eens een keutel in de zandbak, maar niet vaak. Die schep ik er uit met een kattenbak schepje. Plassen doen ze er niet in hier. 

Kleine plast en poept tegenwoordig op het kleedje naast de pot (zie topic binnenkonijnen 🤪)

En daarvoor deed hij het ineens in de graaf doos na maanden..   dus ik zie er van af. Of ik doe het alleen als ik erbij ben en zet het weer weg of zo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een schelp en doe er dan een zak zand in van 25 kg. bij de Karwei of Gamma vandaan. Het is genoeg zand om te graven en er gaat niet veel over de rand. ik ben er happy mee behalve met de  kleur. Die had ik liever groen gehad  i.v.m. de rest. Nu is hij blauw. Maar was spotgoedkoop een keer bij de Action. Nog geen 7 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .