Evee Geplaatst: 18 juli Delen Geplaatst: 18 juli Van het merk Beaphar is er een nieuwe konijnenbrok bij gekomen, de Care+ Nature. Een geëxtrudeerde brok die graanvrij is. Er is een cavia en konijnenvariant, in 1.5 kg verpakking. Adviesprijs van de 1.5 kg konijnenvoer is € 14.95 Het bevat in ieder geval timothy hooi, een mix van kruiden en diverse grassoorten, appel, chocorei, wortel, yucca schidigera (dat zou toiletgeurtjes helpen tegengaan) en verder geen toegevoegde suikers of kleurstoffen, en graanvrij. Linkje naar de brokken: https://www.beaphar.nl/product/1000309-beaphar-care-nature-konijn-15kg/ Ingrediënten: Timothy hooi (36 %), erwten, sojabonenschillen, appelpulp, cichoreipulp, kruidenhooi, lijnzaadschorsmeel, zonnebloemzaadmeel, wortel, lijnzaad, aardappeleiwit, monocalciumfosfaat, biergist, natriumchloride, mannanoligosaccharide, calciumcarbonaat, yucca schidigera, druivenpitextract Toevoegingen: per kg: Vitamine A (3a672a) 12 000 IE/IU/UI, vitamine B6 (3a831) 23 mg, vitamine C (3a312) 350 mg, Foliumzuur (3a316) 3,5 mg, vitamine E (3a700) 130 IE/IU/UI, vitamine B12 (3a835) 77 μg. Biotine (3a880) 660 μg, calcium-D-pantothenaat (3a841) 50 mg, vitamine D3 (3a671) 1 000 IE/IU/UI, Niacinamide (3a315) 130 mg, vitamine K3 (3a711) 8,4 mg, I (3b202) 1,5 mg, Cu (3b406) 12 mg, Mn (3b504) 30 mg, Se (3b801) 59,4 μg, Zn (3b606) 60 mg, Conserveermiddelen: Citroenzuur (1a330) 10 mg Analyse: Ruw eiwit 13%, ruw vet 3%, ruwe celstof 23%, ruwe as 6,9%, Ca 0,55%, P 0,45%, Na 0,21% Ik vind de benaming wel verwarrend, je hebt al beaphar care+, en je hebt beaphar nature. Waarom kies je dan voor care+ nature als naam voor je nieuwe product.... ? Wat vinden jullie, voegt het iets toe aan wat er al op de markt is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 18 juli Auteur Delen Geplaatst: 18 juli Oh ik zie nu opeens dat die calcium-fosfor balans wel uit verhouding is voor konijnen zeg.... Dan denk je 0.55 % calcium, dat is mooi laag. Maar met 0.45 % fosfor is dat wel uit balans... Even nagezocht wat er in de gewone care + zit, dat is Ca 0,51%, P 0,33%. Dat is ook niet perfect, maar nog wel te doen. En ik snap nu ook de naamkeuze, want de gewone Beaphar Nature lijkt verdwenen te zijn! Jammer, want ik vond het juist voordeel dat dat een gewone geperste brok was. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gina_ Geplaatst: 24 juli Delen Geplaatst: 24 juli Op 18-7-2024 om 15:53, Evee zei: Oh ik zie nu opeens dat die calcium-fosfor balans wel uit verhouding is voor konijnen zeg.... Dan denk je 0.55 % calcium, dat is mooi laag. Maar met 0.45 % fosfor is dat wel uit balans... Even nagezocht wat er in de gewone care + zit, dat is Ca 0,51%, P 0,33%. Dat is ook niet perfect, maar nog wel te doen. En ik snap nu ook de naamkeuze, want de gewone Beaphar Nature lijkt verdwenen te zijn! Jammer, want ik vond het juist voordeel dat dat een gewone geperste brok was. Op medpets.nl en drdknaagdierwinkel.nl is de beaphar nature momenteel nog wel te verkrijgen! Ze hebben wel al de nieuwe erbij gezet dus wie hem nodig heeft, zou nog even inslaan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Gina_ Geplaatst: 27 juli Delen Geplaatst: 27 juli Toevoeging: de calcium en fosfor verhouding van de oude beaphar nature brok is wel hoger dan bij de vernieuwde versie. Valt mij ook bij andere brokken op die graanvrij en op basis van hooi zijn. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.