Ga naar inhoud

Nieuwe konijnenbrok van beaphar


Aanbevolen berichten

Van het merk Beaphar is er een nieuwe konijnenbrok bij gekomen, de Care+ Nature. 

Een geëxtrudeerde brok die graanvrij is. 

Er is een cavia en konijnenvariant, in 1.5 kg verpakking.

 

Adviesprijs van de 1.5 kg konijnenvoer is € 14.95 

 

Het bevat in ieder geval timothy hooi, een mix van kruiden en diverse grassoorten, appel, chocorei, wortel, yucca schidigera (dat zou toiletgeurtjes helpen tegengaan) en verder geen toegevoegde suikers of kleurstoffen, en graanvrij. 

 

Linkje naar de brokken:

https://www.beaphar.nl/product/1000309-beaphar-care-nature-konijn-15kg/

 

Ingrediënten: Timothy hooi (36 %), erwten, sojabonenschillen, appelpulp, cichoreipulp, kruidenhooi, lijnzaadschorsmeel, zonnebloemzaadmeel, wortel, lijnzaad, aardappeleiwit, monocalciumfosfaat, biergist, natriumchloride, mannanoligosaccharide, calciumcarbonaat, yucca schidigera, druivenpitextract


Toevoegingen: per kg: Vitamine A (3a672a) 12 000 IE/IU/UI, vitamine B6 (3a831) 23 mg, vitamine C (3a312) 350 mg, Foliumzuur (3a316) 3,5 mg, vitamine E (3a700) 130 IE/IU/UI, vitamine B12 (3a835) 77 μg. Biotine (3a880) 660 μg, calcium-D-pantothenaat (3a841) 50 mg, vitamine D3 (3a671) 1 000 IE/IU/UI, Niacinamide (3a315) 130 mg, vitamine K3 (3a711) 8,4 mg, I (3b202) 1,5 mg, Cu (3b406) 12 mg, Mn (3b504) 30 mg, Se (3b801) 59,4 μg, Zn (3b606) 60 mg, Conserveermiddelen: Citroenzuur (1a330) 10 mg


Analyse: Ruw eiwit 13%, ruw vet 3%, ruwe celstof 23%, ruwe as 6,9%, Ca 0,55%, P 0,45%, Na 0,21%

 

Ik vind de benaming wel verwarrend, je hebt al beaphar care+, en je hebt beaphar nature. Waarom kies je dan voor care+ nature als naam voor je nieuwe product.... ? 

 

Wat vinden jullie, voegt het iets toe aan wat er al op de markt is? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ik zie nu opeens dat die calcium-fosfor balans wel uit verhouding is voor konijnen zeg.... Dan denk je 0.55 % calcium, dat is mooi laag. Maar met 0.45  % fosfor is dat wel uit balans... 

Even nagezocht wat er in de gewone care + zit, dat is  Ca 0,51%, P 0,33%. Dat is ook niet perfect, maar nog wel te doen. 

 

En ik snap nu ook de naamkeuze, want de gewone Beaphar Nature lijkt verdwenen te zijn! Jammer, want ik vond het juist voordeel dat dat een gewone geperste brok was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-7-2024 om 15:53, Evee zei:

Oh ik zie nu opeens dat die calcium-fosfor balans wel uit verhouding is voor konijnen zeg.... Dan denk je 0.55 % calcium, dat is mooi laag. Maar met 0.45  % fosfor is dat wel uit balans... 

Even nagezocht wat er in de gewone care + zit, dat is  Ca 0,51%, P 0,33%. Dat is ook niet perfect, maar nog wel te doen. 

 

En ik snap nu ook de naamkeuze, want de gewone Beaphar Nature lijkt verdwenen te zijn! Jammer, want ik vond het juist voordeel dat dat een gewone geperste brok was. 

Op medpets.nl en drdknaagdierwinkel.nl is de beaphar nature momenteel nog wel te verkrijgen! Ze hebben wel al de nieuwe erbij gezet dus wie hem nodig heeft, zou nog even inslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .