Ga naar inhoud

Waar komt de naam van jouw konijn vandaan?


Aanbevolen berichten

Waar komen de namen van jouw konijnen vandaan?

 

Misschien hadden ze de naam al toen je het konijn adopteerde? Of heb je zelf met veel zorg een passende naam voor jouw konijn uitgekozen? Is het een naam met een  bepaald thema of een bepaalde betekenis? Kortom: waarom heten jouw konijnen zoals ze heten? 😄 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben niet zo creatief nu, Harold heette al zo toen ik hem adopteerde en Brenda ook. Die namen heb ik dus gewoon aangehouden. 

 

Sofie heb ik wel zelf haar naam gegeven. Zij heette "konijn driekleur" in de opvang 😕 Ik zocht voor haar dus een naam die bij haar paste, maar ook een naam die wel kon bij de andere twee konijnen. Dat werd Sofie, naar Sofie uit het boek de GVR (grote vriendelijke reus). 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aaaaah schattig Sofie🥰

Leeuw noem ik vaak de Grote vriendelijke reus🤪

 

Toen mijn dochter een konijn kreeg zochten we in eerste instantie naar een hangoor dwerg omdat ik vroeger een Flappie had. En zij wilde ook een Flappie.

 

Maargoed die konden we niet vinden en dochter werd natuurlijk verliefd. Geen flap oren en 4 kleuren dus de F er af en daar ontstond Lappie. Pastte ook bij zijn lapjes kleuren 🥰 

 

De Kleine heet Callahan/Dirty Harry 

Dochter kwam met die naam maar bij mij blijft het Kleine of knorretje.

 

En de Leeuw die eerst Candyman heette. De eerste eigenaren dachten dat het een meisje was en noemde hem Candy. Toevallig toen ze me vroegen om de nagels te knippen zag ik dat het geen meisje was hihi. Kind helemaal van slag want ze wist niet hoe ze hem moest noemen .. dus ik zei met een gekke kop... Candyman 🤪 

5 jaar later wilden ze van hem af en hebben wij hem in huis genomen. 

Dochter noemt hem nog Candy en ik GVR of Leeuw en Loekie 🙈 Maar Leeuw is toch wel de meest gebruikte naam omdat hij een leeuwenkop heeft en denk ook een mix van Angora, tedy, lionhead is.

Hij heeft aan 1 kant strepen en andere kant panter print. 

 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Micha had zijn naam al in de opvang, het paste echt bij hem dus die heb ik gehouden. De opvanghoudster introduceerde hem als Mie-sja dus de uitspraak hebben we gehouden

 

Kushi kwam als Vlekkie bij ons, die naam heeft mijn toen 6-jarige nichtje verzonnen. Dat vond ik wat simpel. Ze heeft een Japannertekening en ze is gewoon supermooi. Utsukushi-sa betekent schoonheid in het Japans. Officieel spreek je het uit als Kuh-sjie maar wij spreken het uit als Koe-sjie.

 

 

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Toen ik op mezelf ging wonen en met een koppel konijnen wilde starten, ging ik op zoek naar leuke duo-namen, bijvoorbeeld uit films. Toen kwam ik uit bij Artemis en Apollo, een tweeling uit de Griekse mythologie. 

 

Toen Artemis was ingeslapen en we voor Apollo een nieuw maatje moesten zoeken, stond ik wel voor een keuze, ga ik door met dit Griekse/mythologie thema of zoek ik iets anders leuks. Maar ik ben heel blij dat ik het heb doorgezet met de naam Pandora en die past goed bij haar. 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie allemaal leuk en creatief - uhm, ze heten zo omdat ze zo in de opvang werden genoemd en ze reageerden al op hun namen. Dus toen hebben we die maar gehouden. 😅

 

Nu moet ik zeggen dat Scarlett een super diva is, dus haar naam past helemaal bij haar en ik zou haar ook niet anders noemen. Het is ook grappig om te zien waar mensen denken dat het vandaan komt (qua generaties). Dus is het Scarlett O'Hara van Gone with the Wind als echte diva of is ze Scarlett Johansson?

 

Lodewijk vind ik zelf wat minder passen. Onze clown heeft nu zo'n sjieke studenten-bal naam, maar goed, het is ook wel komisch om hem te roepen, vooral met zo'n accent-toontje. Leudewijk - Leudewijk <onze achternaam>! Foei Leudewijk, niet knagen.

 

Als ik ze zelf namen had gegeven hadden ze zeker wel anders geheten, maar goed, mijn petoetje en patatje zijn super. ❤️

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, bunnyempress zei:

Jullie allemaal leuk en creatief - uhm, ze heten zo omdat ze zo in de opvang werden genoemd en ze reageerden al op hun namen. Dus toen hebben we die maar gehouden. 😅

 

Nu moet ik zeggen dat Scarlett een super diva is, dus haar naam past helemaal bij haar en ik zou haar ook niet anders noemen. Het is ook grappig om te zien waar mensen denken dat het vandaan komt (qua generaties). Dus is het Scarlett O'Hara van Gone with the Wind als echte diva of is ze Scarlett Johansson?

 

Lodewijk vind ik zelf wat minder passen. Onze clown heeft nu zo'n sjieke studenten-bal naam, maar goed, het is ook wel komisch om hem te roepen, vooral met zo'n accent-toontje. Leudewijk - Leudewijk <onze achternaam>! Foei Leudewijk, niet knagen.

 

Als ik ze zelf namen had gegeven hadden ze zeker wel anders geheten, maar goed, mijn petoetje en patatje zijn super. ❤️

Doet me altijd denken aan een jongen die ik kende en zijn moeder riep m altijd zo....Lodewijkjeeee kom je eten!!! Arme jongen🤪

 

Lodewijk met Scarlett vind ik echt super passen zo hihi.  

  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Lappie2 zei:

Doet me altijd denken aan een jongen die ik kende en zijn moeder riep m altijd zo....Lodewijkjeeee kom je eten!!! Arme jongen🤪

 

Lodewijk met Scarlett vind ik echt super passen zo hihi.  


Dat is net alsof hij ook nog een beetje sjiek is, maar als je hem dan zo ziet klunzen dan denk je er wel anders over.

Al zit hij wel als een Zonnekoning altijd in het zonnetje. Dus tja, misschien toch maar "de 14de" toevoegen als ik hem roep.

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Lappie2 zei:

Maargoed die konden we niet vinden en dochter werd natuurlijk verliefd. Geen flap oren en 4 kleuren dus de F er af en daar ontstond Lappie. Pastte ook bij zijn lapjes kleuren 🥰 

Dat vind ik nou een gouden vondst en knap bedacht!

Vroeger hadden we twee konijnen en die noemden we Ko en Nijn. We hebben een viertal uit de opvang gehad en de namen waren: Bella, Flora, Fauna en Sauna. Die namen hadden ze al.

We hebben een Bruun, een Nyuszi, een  Dzjumpie (was bij ons gedumpt en kon hoog springen) een James en die leek echt op Peter Rabbit want die had een echt konijnenhoofd gehad. En nog een paar waarvan de namen me even niet te binnen schieten. En een daarvan was me nog wel een konijn waar we mee gedokterd hebben en het toch niet redde. En een die myxomatose had en het ook niet redde/

Het huidige duo had hun naam al en omdat het bij de inentingsbewijzen zo stond heb ik het zo gelaten. Het is de naam van een ontwerpster: Rosie Flo.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde voor Soltar graag iets in een andere taal vermoed ik, en omdat ze zwart is werd het drop in het Spaans. (Had ergens gelezen dat konijnen uit Spanje komen, geen idee of het klopt)

Nu blijkt dus dat het “laten vallen” betekent, maarja, ze heet nu al zo en ik vind het een leuke naam 😁

Voor Hazel wilde ik eigenlijk een ander soort snoep in het Spaans, maar ik kon niets leuks vinden. Uiteindelijk bedacht ik Hazel, omdat het leuk klinkt met Soltar.

 

Loeki heette in de opvang Strukton, maar dat vond ik echt niet leuk. Ik kon alleen geen leuk alternatief bedenken. Uiteindelijk heeft mijn moeder Loeki bedacht, en ik vind dat het heel goed bij hem past. Het paste toen ook leuk bij Foep. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook nog andere konijnen gehad. Ons jeugdkonijn heette Pukkie, erna een asielkonijn die ik Dany heb genoemd (voedster). Mijn derde konijn was mijn eerste ram. Mijn vriendin werkte in de dierenwinkel waar ik hem vandaan had. Hij zat gescheiden van de anderen omdat hij ze wilde domineren. Zat ook een beetje agressie in en voernijd. Die heb ik Tyson genoemd en ik kwam er later pas achter dat die boxer ook zo heette. 

 

Kushi's zwakke nestgenootje kwam als Dropje/Droppie bij ons. Die naam heb ik veranderd in het veelgebruikte Pieter.

 

Dat nest had nog 2 andere rammen die naar dezelfde eigenaar zijn gegaan, een dierenartsassistente. 1 heeft zijn originele naam nog en heet Tommie, de ander is van Snuffie omgedoopt in Duk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee konijnen, Snoes had haar naam al in het asiel. 

Tody heb ik gevonden, naar het asiel gebracht en later opgehaald. Hij kreeg in het asiel de naam Balls als reminder dat hij nog gecastreerd moest worden, die naam heb ik toch maar niet gehouden. 

 

Ik ben uiteindelijk voor Tody gegaan vanuit zuid Amerikaanse vogelsoorten zoals de Tody-Flycatcher, Tody-Tyrant en Tody-motmot, die allemaal ten opzicht van verwante soorten zonder het voorvoegsel Tody erg klein, bol en gedrongen zijn. Tody komt weer voort uit Todus wat 'kleine vogel' betekent 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Mijn koppel heeft hun namen gekregen op basis van een van mijn favoriete series. We hebben Marley uitgezocht in de opvang, toen heette hij nog Boeddha. Was ook wel toepasselijk voor die kleine lompe kerel. Maar door zijn tekening leek hij een kruis op zijn voorhoofd te hebben. Dat deed mij denken aan die serie die ik heel fanatiek keek. Toen hij zijn vriendin kreeg en met ons mee mocht heb ik gekozen voor de namen van de twee naties waar de serie om draait.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bobby komt van Bob de bouwer. Hij zat in het begin binnen in een klein kooitje🫣 en uiteraard verbouwde hij de boel constant. Dat heeft 3 dagen geduurt toen kreeg hij vrijheid en was dat over.

 

Meike heette zo in de opvang, door gebrek aan creativiteit in mijn brein destijds heb ik dat zo gelaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .