Ga naar inhoud

Wanhopig ..konijn eet niet


Aanbevolen berichten

Een van mijn konijntjes eet niet meer sinds afgelopen zondag. Ze is 13 dus een oud besje. Ze maakt de hele tijd malende bewegingen met haar kaak en het klinkt alsof ze aan het eten is.

Uiteraard ben ik maandag naar de dierenarts geweest en heb ik pijnstilling en dwangvoeding gekregen en donderdag zijn onder narcose haar tandjes nagekeken en foto's gemaakt. Er zaten wat hele lichte haakjes en wat lichte beginnende artrose bij haar kontje.

Echter ze vertikt het dus om te eten. Ik geef haar trouw haar medicijnen en dwangvoeding maar ze gaat niet zelf eten. Niks wil naar binnen. Verder is ze gewoon levendig en doet ze al haar konijnendingen.

Is dit een teken dat ze gewoon "op" is of heeft iemand nog ideeën?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Smakken kan verschillende oorzaken hebben, als het gebit is bijgewerkt ga ik uit van pijn. Relevant is dus welke pijnstillers je gebruikt en hoe hoog de dosering is.

 

13 is oud, dus dan mag het lijf wel wat mankementen tonen, wat belangrijk is, is dat je geen lijden ziet. In die zin is pijnstilling dus wel echt de weg om te gaan.

 

Zelf niet eten is natuurlijk zorgwekkend, wat ik me afvraag, omdat er op andere plekken artrose is, hoe is het met de kaak? Daar kan ook artrose ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .