Ga naar inhoud

Zippi tunnel systeem


Aanbevolen berichten

Hi

Fifty heeft mooie tunnels om door heen te racen maar vroeg mij af of dat iemand ervaring heeft met de zippi tunnel systemen 🤭ik vind ze ontzettend duur maar ziet er geweldig uit.

wat voor goed alternatief gebruiken jullie hiervoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een nylon hondentunnel voor buiten. We hebben immers vrij grote/zware konijnen (4,5 kg / 3,8 kg), dus ik ben bang dat die zippi's niet zouden werken voor ze.

Nadeel is wel dat ik ze binnen/buiten moet slepen, maar ze kunnen dus wel vastgezet worden en ze vinden ze erg leuk. Dus dat doe ik dan maar voor ze 😛 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren wel mensen met ervaring op het forum, wellicht vind je iets als je er specifiek op zoekt. In mijn herinnering waren de ervaringen niet perse positief, er zijn een aantal mensen hier die pvc buizen gebruiken met een bepaalde diameter. Wellicht is dat ook een optie voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die Zippi tunnels ook overwogen. Lijkt mij heel gaaf om meerdere verblijven op die manier met elkaar te verbinden.

Dan kan ik ze ook meer ruimte geven omdat ik dan andere delen van de tuin kan gebruiken zonder dat het konijnenverblijf de doorgang blokkeert.

 

Maar:

- Ik denk dat ze er doorheen gaan knagen. Misschien niet op dag 1, maar uiteindelijk wel.

- Als ze in de tunnel zitten, dan zie je ze niet. En dan weet ik niet of ze nou ontsnapt zijn of ergens in een tunnel zitten.

- Het lijkt mij ook binnenin smerig te worden met al die richeltjes.

- Ik weet ook niet of het helemaal veilig is als je een stortbui hebt en die tunnel stroomt vol met water terwijl er eentje in zit.

 

Ik had ooit een groot tunnelsysteem gemaakt van tuinhout en bakstenen, maar ook daarin wist ik nooit zeker waar ze nou waren. Helaas komen ze niet wanneer je ze roept, dus heb ik al vaker die tunnel open moeten maken om te kijken waar ze zaten. 

 

Misschien dat ik binnenkort een keer een kleine Zippitunnel probeer in de ren en dan eerst even aanzie hoe het loopt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb grote rennen en gebruik daarin gewoon losse tunnels. Ik heb pvc tunnels met een wat grotere diameter (20cm? denk ik), maar ook gewoon katten/konijnen/fretten speeltunnels van stof en met regelmaat ook wilgentunnels. Ik wissel het af zodat ze het ook leuk en interessant blijven vinden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja die wilgentunnels gebruik ik ook in de ren als tunneltjes. Ik gebruik ze ook om balken en drempels af te dekken. Zodat ze daaraan knagen, en niet aan de drempel. Toen ze nog binnen zaten had ik op een een gegeven moment de hele ren bedekt met afgeknaagde wilgentunnels als ondergrond. Ze zijn alleen vrij prijzig in zulke hoeveelheden🙄

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 5 weken later...

Ik weet zeker dat ze hier kapot geknaagd zouden worden. Flo knaagt aan alles. Ik heb een voerton en daar blijkt hij bovenop gezeten te hebben en aan het deksel geknaagd te hebben. Stuk plastic weg. Aan de zijkant van het hok had ik een stoffer en blik hangen. Hij schijnt via de catcube erbij te kunnen en heeft de rubberen rand gedeeltelijk opgeknabbeld. Alles staat omhoog nu. De voerton op een plastic krukje. Van de PVC buis blijft hij af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .