Ga naar inhoud

Critical care verschillen


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik wil nieuw dwangvoer bestellen van Oxbow, maar nu zie ik dat er 3 verschillende soorten zijn. Anijs, appel banaan en fine grind. 

 

Als ik appel banaan hoor denk ik gelijk gelijk aan suikers... maar dat lijkt me sterk bij dwangvoer.

 

Anijs heb ik hiervoor altijd gehad maar is bij de gebruikelijke website waar ik bestel uitverkocht.

 

Fine grind is een bruin zakje. Ik begrijp dat dit ook voor zondevoeding kan, maar wat is dan precies het verschil met het groene zakje...

 

Weet iemand hier meer over?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt! Bestel ik die. Supreme kan ik niet goed mee overweg op een of andere manier hecht het steeds niet lekker en spuit eerst het water uit de spuit en daarna klont de poeder zich inelkaar waardoor me spuit verstopt. Ik vind oxbow fijn werken dus blijf daar nu maar bij. Ik hoop dat hij fine grind ook lekker op eet. Bedankt voor de reacties!

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ze inderdaad alle 3 wel gebruiken. Die fijne is handig voor jonge konijnen, hele oude konijnen die niet goed meer kunnen slikken en inderdaad voor sondevoeding. Normaal gesproken gebruik je de groene varianten dus. Heb ook wel eens juvenile (voor vogels) gehad en die van selective.

 

Moet toegeven dat die groene variant wel frustrerend kan zijn als je niet de juiste spuit gebruikt. Loopt alles om de haverklap vast. Dus de keuze voor fine grind kan ik wel begrijpen. Weet uit mijn hoofd niet meer of de vezel percentages vergelijkbaar zijn, dat is wel iets om over na te denken.

 

Mensen die graanvrij voeren moeten ook in de gaten houden dat dwangvoer juist relatief veel graan bevat. Die verandering kan extra problemen geven. Er bestaat wel graanvrij dwangvoer, geloof van een Duits merk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Kolino voor het uitgebreid delen van je ervaring. Gelukkig geef ik geen graanvrij al zit ik daar wel over na te denken omdat hij vrij vaak last heeft van zijn buik, maar dit ga ik eerst even met de arts overleggen of datdam wel echt nut gaat hebben. Ik heb voor nu de bruine besteld die heeft even veel vezelpercentage als de groene. Ik kon alleen het suikerpercentage niet vinden en durfde daarom de appel niet te bestellen. Gaan we die volgende keer proberen, kijken of hij die lekkerder vind. Of nog beter, hopen dat het niet meer nodig is 🤞

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb het bruine pakje helaas open moeten maken  maar hij vind het heerlijk! Veel lekkerder dan de groene met anijs, ik dacht altijd dat hij die wel oke vond, maar het poeder uit de bruine gaat naar binnen als zoete koek! Hij lukte het zo uit de spuit. Nu eet hij weer slecht en likt hij het zo op uit een schoteltje. Scheeld een hoop stress voor dat beesie. Ik vind het overigens echt vreselijk stinken 🤣 maar gelukkig hoef ik het niet te eten! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .