duyynijn Geplaatst: 22 juni Geplaatst: 22 juni Hoi allemaal, Ik heb zojuist mijn nijntje zn poten en komt gewassen (zat poep aan vast) alleen lukt het mij hem niet te drogen. Moeten we de konijnen drogen of kunnen zij zichzelf drogen? Alleen zn poten en kont(onder) is nat Quote
happy211 Geplaatst: 22 juni Geplaatst: 22 juni Hoe heb je het geprobeerd te dragen? Droogwrijven met een handdoek werkt het beste. Met deze temperaturen kan het niet zo kwaad als het nog wat vochtig is, in de winter moet je zorgen dat het konijn goed droog is voor je ze weer buiten zet. Let ook goed op vliegen, die kunnen ook op de natte vacht afkomen. In de regen wordt een konijn ook wel nat, maar door de structuur is dat alleen de bovenste laag. Als je ze om medische reden hebt moeten wassen, dan is de ondervacht ook nat. Die moet je dus wel afdrogen. Quote
duyynijn Geplaatst: 22 juni Auteur Geplaatst: 22 juni Ik heb met handdoek proberen te drogen. Onze konijn woont binnen (loop los in huis) ik weet niet of dat uitmaakt? Ik heb puur gewassen omdat hij best vies was door poep etc. (Ik laat hem dagelijks in de tuin rondlopen) Quote
Kolino Geplaatst: 22 juni Geplaatst: 22 juni Meestal gebruik(te) ik zelf voor dat soort gevallen billendoekjes (zonder ellende, waterwipes of iets van neutral). Wassen alleen als het echt niet anders kan. Drogen met handdoek inderdaad en afhankelijk van de temperatuur de verwarming wat hoger. Het is vooral de ondervacht die je droog moet zien te krijgen. Ik pak vaak 2 handdoeken, dus eerst het konijn goed laten uitlekken en dan met een droge doek de rest zo droog mogelijk maken. Want de eerste handdoek is veel te snel verzadigd. Eigenlijk doe je het nooit, tenzij... Billendoekjes zijn veel handiger, alleen als dat echt niet wil. Zels dan pak ik nog liever een schaar dan dat ik voor een wasbeurt kies. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.