Ga naar inhoud

Konijnen weer koppelen


Aanbevolen berichten

Wij hebben twee vrouwtjes. Dat ging altijd goed. Ze zijn de beste vriendinnen van elkaar. Nu is er 1 ziek geweest. Bailey heet ze. Ze had gas in haar buik en een verstopping. Nu is ze weer beter. We hebben de konijnen apart gezet in de tijd dat ze ziek was omdat we haar zo goed in de gaten konden houden. Wat ze at en hoe ze poepte en of ze poepte. We hebben het andere konijn (Baloe) regelmatig erbij gezet en er was geen probleem. Maar nu wilden we Bailey weer bij Baloe in het hok zetten, Maar ze viel Bailey gelijk aan. Ook grommen naar haar. Nu hebben we in het hok gaas gezet zodat ze elkaar kunnen zien en ruiken. Is dit de beste oplossing om ze weer samen te kunnen krijgen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, als ze elkaar blijven zien/ruiken, raken ze vaak alleen maar gefrustreerd van elkaar en dan blijven de hormonen hoog en de agressie dan ook.

Baloe heeft nu een territorium in het hok, omdat zij daar gebleven is. Alles ruikt naar haar en dus wil ze Baily daar niet hebben.


Het beste zet je ze weer samen op een neutraal terrein en maak je het hok goed schoon.


Meer informatie vindt je hier:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/koppelen-van-konijnen

 

  • Mee eens! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel. Daar kan ik wat mee. Wanneer kan ik het weer proberen ze samen te zetten? Nadat ik het hok heb schoongemaakt? Of moet ik ze even op neutraal terrein laten en zo ja hoelang voor ik ze samen kan zetten? Want op neutraal gebied gaat het gewoon goed met de twee samen bij elkaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze een tijdje op neutraal terrein samen laten. Dat verschilt per koppel hoe lang dat nodig is. Pas als het echt weer rustig is, dus weinig jagen en rijden, zou ik ze terug naar het eigen verblijf verplaatsen. Dat kan na bijvoorbeeld 2 dagen zijn, maar ook na 2 weken. Hou daar dus rekening mee bij het maken van het verblijf op neutraal terrein, dat ze daar veilig en praktisch langere tijd kunnen zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou er rekening mee dat ze misschien niet meer bij elkaar kunnen, 2 vrouwtjes is niet de beste combinatie. Zijn ze beide gecastreerd? Dat zou nog kunnen helpen mochten ze nu niet meer samen gaan.

Succes, ik hoop dat het je lukt om ze op neutraal terrein weer te koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .