Ga naar inhoud

Selderij


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik wil mijn konijn meer groente voeren maar weet nog niet goed hoe ik dit handig kan aanpakken. Ik heb selderij gekocht en laatst had ik radijs echter met het opbouwen van het eten van deze groente krijg ik mn aangeschafte hoeveelheid niet op binnen 1 week. Super zonde! Nu las ik dat selderij in de vriezer langer bewaard kan worden, maar mag een konijn groente die uit de vriezer komen?? (Natuurlijk laat ik het eerst ontdooien en ‘opwarmen’ voordat ik het geef)

 

ps: wat zijn nog meer handige tips of adviezen die jullie hebben over het geven van groentes?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, UsagiKoko zei:

Ik wil mijn konijn meer groente voeren maar weet nog niet goed hoe ik dit handig kan aanpakken.

Wat ik doe? Ik koop verschillende plantjes in de supermarkt of bij Intratuin. Vaak is het nog biologisch ook. Ik heb munt, basilicum, peterselie en oregano (Intratuin) en nog meer plantjes die konijnen mogen eten. Ze mogen ook eten van een graslelie!!. in een bloempot heb ik selderij gezaaid. Die basilicum vermenigvuldig ik. Ik snij er wat lange takjes af en zet die in water (Hema verkoopt leuke potjes om stekjes in te steken) en na een paar weken hebben ze worteltjes en poot ik ze.

Je kunt ook wortels met loof eraan kopen en dat bewaren in de koelkast en elke dag daar wat van geven.

Bij mij lusten ze geen radijs. Ik koop witlof en kun je ook elke dag wat van geven. Dat kun je per stronk in de winkel kopen. Ik koop elke week 2 kilo en voer dat aan de konijnen maar eet het zelf ook een of twee keer per week. Als je andijvie eet, kun je daar ook wat van geven.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Evee zei:

Uit de vriezer mag niet. 

Maar je kan toch ook zelf mee eten van het konijnen groenvoer? 😉

 

Hier staan veel tips in:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/groenten-voeren-konijn

Hihi ik houd zelf niet zo van de groente die mn konijn wel lekker vind 🤭 maar misschien moet ik t maar eens proberen krijg ik ook nog eens wat vitamines binnen 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .