Ga naar inhoud

Konijnen wel of niet chippen ☺️


Aanbevolen berichten

Hoi

ik weet dat chippen van huisdieren niet verplicht is maar ik zit er voor Fifty wel aan te denken ☺️ben alleen benieuwd of een van jullie dit hebben gedaan…mijn ventje leeft buiten en ben echt bang dat hij de benen neemt als ie de kans zou krijgen 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben laten chippen - want dat vonden we een veilig idee. Wel vorige keer bij de vaccinatie vergeten te vragen of de chip nog uitgelezen kan worden. Doe ik normaal wel, 1x per jaar laten checken is handig. Wij hebben ook 2 buiten konijnen en ze zijn beide op straat gevonden (gedumpt). Konijnen kunnen ontsnappen en ik wil gewoon graag dat als ze op straat worden gevonden, ze terug kunnen naar ons. Op de buurtapp (3 straten is onze wijk) heb ik ze ook gezet toen we ze adopteerden. Zo van: 'Hoi, dit zijn onze konijnen, mochten jullie ze ooit zien buiten, ze horen bij dit adres en bel ons z.s.m.'. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De telefoniste van de dierenarts zei dat het niet veel meer garantie geeft dat iemand die het dier vindt de chip zal laten checken of dat iemand er bij een konijn vanuit gaat te zijn gechipt…maar zekere voor het onzekere denk ik dan🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

Chippen wordt steeds bekender. Niet elke konijnenopvang leest al chips uit, maar het gebeurd wel steeds meer. Niet elke opgeroepen dierenambulance kan uitlezen.

Elke dierenarts wel, dus als die er aan te pas komt, wordt er wel uitgelezen. Naast de boekjes en vele foto's, heb je ook extra bewijs dat het jouw konijn is. Zeker met sommige vachtkleuren e.d. is het best weleens lastig.

 

Ik herinner me nog dat verhaal van een Mw. die dacht haar kat terug te hebben, maar het bleek een andere kat te zijn! Later werd ze gebeld vanwege de chip van haar echte kat. Lees het hier: https://www.hartvannederland.nl/regio/zeeland/kat-fluffy-blijkt-niet-fluffy-baasje-heeft-al-3-jaar-lang-verkeerde-kat-in

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, bunnyempress zei:

Wel vorige keer bij de vaccinatie vergeten te vragen of de chip nog uitgelezen kan worden.

Ik heb dat gisteren niet gevraagd. Wist niet eens dat dat nodig was. Maar ik zag dat de assistente dat zelf deed. En toen hun boekje invulden: gewicht etc. Ze wilde zeker weten dat ze het bij het juiste konijn deed.

Kan er dan iets met die chip gebeuren?

 

Bij mij waren ze gechipt.  Onze vorige konijnen ook maar ja opgegeten door..... Dan heb je niet veel aan je chip. Helaas.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Kan er dan iets met die chip gebeuren?

 

Ik weet dat bij katten er weleens chips 'verdwijnen', omdat het lichaam ze afvoert of ze zitten dan dus op een andere plek opeens.

Of dat chips onleesbaar worden. Hoe dat bij konijnen zit weet ik niet, maar vandaar dat ik het wel fijn vindt als even gecheckt wordt dat ze er zitten en dat ze leesbaar zijn.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-6-2024 om 21:31, Fifty zei:

De telefoniste van de dierenarts zei dat het niet veel meer garantie geeft dat iemand die het dier vindt de chip zal laten checken

Bij opvang Kaatje Keutel staat regelmatig op de site dat er een konijn in Lelystad gevonden is en vraagt ze of de eigenaar zich wil melden.

Dus een chip is wel handig. Vaak zullen het daar konijnen zijn die gedumpt worden. Het zou eigenlijk verplicht moeten worden maar dat is nooit te realiseren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .