Ga naar inhoud

Fikse ruzie na 2+ jaar


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb al zeker 3 jaar mijn lieve mannetje bunny en 2 jaar mijn voedster snoopy. Ik heb bunny uit zijn eerste huisje moeten halen want hij werd hier helaas verwaarloosd. Bunny is gecastreerd en vanzichzelf erg opzichzelf. Ik heb Snoopy van mijn vriend gekregen omdat ik 2 jaar geleden merkte dat bunny toch best eenzaam was, ook omdat ik toen fulltime moest werken. Ik heb ze toen de tijd gegund om te koppelen en dat ging ook erg goed. Snoopy is het meest dominant en dat ging altijd goed. 
 

Helaas is het me opgevallen dat ze nu echt ruzie aan het maken zijn, in het hok liggen plukken haar en helaas heeft Bunny een gaatje in het oor van Snoopy gebeten… ik heb ze al een flinke week apart staan, maar ze kunnen elkaar wel nog zien en ruiken op verzoek van mijn dierenarts. Als ik Bunny even los laat lopen en hem tegen het tralies bij Snoopy laat ruiken, valt Snoopy hem meteen weer aan…

 

Komt dit ooit nog goed? Ik wil zo graag dat ze weer vriendjes kunnen worden, want ik ben bijna zover om hun een nog mooier hokje te geven in ons nieuwe huisje… en ik kan een van de twee gewoon echt niet kwijt…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je enig idee wat de oorzaak is?

 

Is snoopy gecastreerd? Was ze rams?

Zijn beiden helemaal fit en gezond?

Zijn er veranderingen in de omgeving? 

Kunnen ze stress of angst hebben van iets?

 

Als je de oorzaak weet en kan oplossen, kan het goed komen. 

Als je dat niet kan achterhalen is het een stuk lastiger. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is niet raar dat het niet goed gaat als je ze los laat lopen. Konijnen kunnen best territoriaal zijn. Als de een dan in de buurt komt van het verblijf van de ander, dan krijgt die het gevoel om het te verdedigen. Vandaar dat je ook altijd koppelt op neutraal terrein, dan heb je niet dat de een voelt dat doe zich moet verdedigen tegen te ander.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Evee zei:

Heb je enig idee wat de oorzaak is?

 

Is snoopy gecastreerd? Was ze rams?

Zijn beiden helemaal fit en gezond?

Zijn er veranderingen in de omgeving? 

Kunnen ze stress of angst hebben van iets?

 

Als je de oorzaak weet en kan oplossen, kan het goed komen. 

Als je dat niet kan achterhalen is het een stuk lastiger. 

Snoopy is het vrouwtje en die is niet gesteriliseerd. Beide zijn ook gezond. Ze krijgen dagvers water en hebben onbeperkt hooi. Daarnaast geef ik ze om de zoveel dagen hun lievelings snack.
 

Ik ben momenteel bezig met een verbouwing en verhuizing dus ze zien me iets minder als normaal, maar mijn moeder verzorgt hun als het mij niet lukt..

 

Ik hoop dat ik ze na dit weekend kan verhuizen naar hun nieuw huisje. Misschien doet een neutraal gebied hun goeds?…

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .