Ga naar inhoud

duplocilline na abces


Aanbevolen berichten

Maandag  met mijn Franse hangoor naar de  dierenarts  geweest ivm een abces onder zijn kin. Ze hebben het weggehaald en ik moet nu zelf om de 3 dagen een injectie geven. Vanmorgen 2 x mijn konijn geprikt maar de vloeistof gaat niet uit de spuit. Net gebeld met de dierenarts.  Wat voor spuitje zit het in werd gevraagd. Zit er een zwart rubberen dopje op? Ja zeg ik. Dat blijkt verkeerd te zijn....vanmiddag moet ik toch al  heen voor controle . En ik lees in de bijsluiter op internet dat het in de koelkast bewaard moet worden...is niet gezegd en staat ook niet op het etiket. Vanmiddag kan ik de spuitjes omruilen en bespreken we het verder.  Mijn vertrouwen is een beetje weg nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik me goed voorstellen. Duplocilline is op zich wel een goed middel voor de behandeling van abcessen. Het prikken met Duplo is niet fijn, ze hadden dat best even voor mogen doen. Dat zou ik vanmiddag dan nog even vragen. Ik ben zelf absoluut geen held met prikken, dus ik ben in het verleden voor het prikken steeds naar de da gegaan. Ik mocht dan even tussendoor en daar werd aan het eind van de rit een zeer bescheiden bedrag voor gerekend. Heel veel gedoe, maar ik kreeg de zenuwen van dat prikken 😒

 

Staat het ook niet op het etiket dat het in de koelkast bewaard moet worden? Het is heel slordig als dat niet vermeld is. Ik weet eigenlijk niet wat de gevolgen zijn. Voor de zekerheid misschien een nieuw flesje vragen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De behandeling met duplociline is niet raar, daar kun je wel vertrouwen in hebben. Maar inderdaad, de instructies hadden zeker beter gekund. Het klopt inderdaad dat duplociline in de koelkast bewaard moet worden en met een injectienaaldje onderhuids gegeven moet worden. Ik zou inderdaad ook vragen of ze dat even voor kunnen doen. Het is even een handigheidje en eigenlijk niet zo moeilijk, maar als je het nog nooit gedaan hebt is het toch wel lastig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me ook af waarom het echt verkeerd verkeerd is. Soms wordt er bij bepaalde abcessen wel een ander antibioticum gebruikt of een combinatie van een zalf met antibiotica en een antibioticum, soms oraal, soms injectie. Zat er wel duplo in de spuit?

 

Hopelijk komt het vandaag goed, zou inderdaad de eerste prik even bij/samen met de dierenarts zetten, dat geeft meer vertrouwen voor jezelf. Onderhuids is wel te doen, maar wat de rest ook al zegt, een handigheidje. Checken dat je echt onder de huid zit en niet ergens anders in of door de huid heen.

 

Fouten worden gemaakt, ergens ben ik blij dat het spul er niet uit kwam, want nu weet je 100% zeker dat het juiste middel er in gaat! De uitleg had inderdaad beter gekund.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .