Ga naar inhoud

Konijnen met gescheiden ouders


Aanbevolen berichten

Hoi, ik mag een konijnenkoppel adopteren en ben mij hier alvast over aan het informeren en aan het voorbereiden.

De konijnen zullen een binnen kamer hebben met een kippenluikje naar buiten. Het buitengedeelte word overdekt zodat er geen katten, volgels etc bij kunnen komen. Buiten: 1.80 x 1.90m

Binnen:2.20m x 3.00m

Mijn ouders zijn gescheiden en ik ben dan om de week bij de konijnen. Ze zullen wel eten krijgen en schoongemaakt worden maar in de week dat ik er niet ben niet veel aandacht krijgen. Kan dit?

aangepast door Lana.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan zeker, mits je vader of moeder ( waar de konijnen zijn) ook bereid is om zich in te lezen. Stel dat er iets is als jij er niet bent, hij/zij ook weet wanneer de dierenarts moet worden ingeschakeld.

 

Konijnen zijn hele gevoelige dieren, ze kunnen in een paar uur van volkomen normaal naar doodziek gaan en als je dan niet op tijd bent, overleven ze het regelmatig niet. Niet om je bang te maken, als je goed voor ze zorgt kunnen ze behoorlijk oud worden. Denk dus ook nog goed na, stel de konijnen zijn nu 2 jaar oud, vind ik ze over 5 jaar nog steeds leuk? Misschien worden ze wel 10! Je weet het niet.

 

Wat ik goed vind is dat je nu al naar een koppel kijkt en wil adopteren, dat is echt heel slim. Geen gedoe met castraties en je weet al dat ze elkaar lief vinden.

 

Heb je de link naar konijnen informatie al gevonden? Daar kun je echt van alles vinden over voer, over huisvesting, over koppelen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/category/konijnen

 

  • Bedankt 1
  • Mee eens! 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me bij kolino aan.

 

Je gaat een koppel adopteren en in principe hebben ze genoeg aan elkaar. Als er maar iemand zorgt voor eten, drinken, checken. Ik ben niet veel bij mijn konijnen en doe ook geen spelletjes met ze. Ik geef ze veel vrijheid en verrijking om zichzelf en elkaar te vermaken. 

 

Succes met alles!

  • Vind ik leuk 1
  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .